Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Når "pottetreningen" starter her, må jeg si at det ikke frister mye med bruk av potte... ugh, det er ille nok med bleier, som jeg kan kaste i søpla, om jeg ikke må drive å plukke bæsj ut av en potte, og vaske den på en noenlunde hygienisk måte uten å få bæsj spruta utover badet ved en litt hard stråle fra vasken eller dusjen... Så derfor tenkte jeg å starte rett på do-sete. Noen med erfaringer? Og hva slags dosete bør vi velge? Gjerne link til ca hvordan de ser ut i så fall. Så langt har jeg fått med meg at man kan velge mellom myk og hard plast. Passer alle til alle typer toaletter? Når kan man starte med "pottetrening" (da rett på do...)?
Kliko Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Min begynte med potte fordi han syns det var skummelt å ikke rekke ned til gulvet. I tillegg var potte mer praktisk når han skulle ordne ting selv. Han slutta med bleie når han var 2,5 og slutta med potta nå ( 3,5 nå). Så jeg ville nok skaffa meg begge deler for å se hva barnet trives best med. Greit å ha litt alternativer og ikke kreve så mye i en sånn situasjon Syns nå jeg da..
Gjest SHOC Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Vi kjøpte på Barnas Hus. Det har en trapp så ungene selv kan klare å sette seg. http://www.amazon.co.uk/toilet-seat-stairs-training-colorful/dp/B005ERESEI Ligner litt på dette, kostet ca 300 tror jeg.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Vi har aldri brukt potte, men gikk rett på vanlig do med toalettsete for barn. Fikk det tipset av mamma, fordi hun mente at det var det beste slik at vi slapp tilvenning i to runder (først til potte, så til do). Og det har fungert veldig bra her. Vi startet med å sette henne der hver morgen, etter alle måltider og før hun skulle legge seg. Selv om hun gikk med bleie, bare sånn at hun skulle bli vant til det. Hun var vel litt over 2 år da. Nå i ferien har vi kuttet ut bleien helt (bortsett fra på natten), og hun har vært bleiefri i over to uker. Synes også det er veldig kjekt at hun kan gå på do uansett hvor vi er, uten at vi trenger å ha med potte. Må bare holde henne for at hun ikke skal falle ned i doen Vi har forresten denne; http://biltema.no/no/Hjem/Baderomstilbehor/Tilbehor-barn/Toalettsete-for-barn-87310/
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Jeg har fire barn og to av dem gikk rett på doring, ikke noe problem. Eldste hadde en enkel blå plastring, yngste hadde en rosa ring med prinsesser på. De to i midten fungerte det ikke med dosete for. Andremann var livredd for å falle i do, han var helt anspent, niholdt seg fast og satt der stiv som en stokk, ikke mulig å få bæsjet da vet du Så da måtte vi frem med potte... Tredje var lik, hun klarte ikke slappe av på doen og var helt anspent, da klarer de ikke gjøre noe. Så det ble potte på henne også. Trøsten er at det ikke var lenge potten ble brukt, kanskje to uker, så var de så vant til å tisse og bæsje et annet sted enn i bleien og det gikk fint å gå over til do. Med fjerdemann var det rett på dosetet.
Musemorbr / Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Sjekk ut biltemas 3 i 1 system. Helt supert. Brukes som doring og krakk, eller potte. Lett å rengjøre når den brukes som potte, siden man løfter ut skåla inni. Mye bedre enn store potter der hele potta må løftes.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Når "pottetreningen" starter her, må jeg si at det ikke frister mye med bruk av potte... ugh, det er ille nok med bleier, som jeg kan kaste i søpla, om jeg ikke må drive å plukke bæsj ut av en potte, og vaske den på en noenlunde hygienisk måte uten å få bæsj spruta utover badet ved en litt hard stråle fra vasken eller dusjen... Så derfor tenkte jeg å starte rett på do-sete. Noen med erfaringer? Og hva slags dosete bør vi velge? Gjerne link til ca hvordan de ser ut i så fall. Så langt har jeg fått med meg at man kan velge mellom myk og hard plast. Passer alle til alle typer toaletter? Når kan man starte med "pottetrening" (da rett på do...)? Husker jeg så for en tid tilbake på en babyshop butikk, sete som du satt på som hadde både trappetrinn og kanter til å holde. Ellers så gjelder det å finne et som sitter godt på deres toalett. Kjøpte sete når jeg begynte treningen med største men det satt ikke så godt på toalettet at det føltes mer utrygt for henne så jeg kasta det. Så mine har bare sittet vanlig på toalettet uten ekstra sete. Måtte holde de de første gangene for trygghetsfølelsen, men egentlig aldri vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå