Kulaa Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Jeg blir rett og slett sprø av folk om dagen.. Alle rundt meg ser ut til å være veldig opptatt av vekten min og størrelse på magen, osv... Vekt er noe jeg personlig ikke syns folk har noe med.. I dag var vi på besøk hos min svigerfar som da begynner med å kommentere hvor rund jeg er blitt og spøker med hva jeg spiste til middag i går, osv... Noe jeg begynner å bli passe lei av å høre hver gang vi er der.. Vi sitter så i stuen og han begynner å fortelle meg om hvor viktig det er å røre på seg og å gå turer hver dag når man er gravid...! Enda han er fult klar over at jeg er sykemeldt pga. blødninger som kommer ved ekstremt lite fysisk aktivitet, og har fått steng beskjed om å holde meg på sofaen så mye som mulig.. Syns da dette er utrolig unødvendig og ubehagelige kommentarer å få da! Er det bare hormonene mine og jeg som syns dette?! Har til og med fått kommentarer fra mamma om at jeg burde røre meg mer!! Og hun vet veldig godt hvor mye jeg sliter med blødningene og har vært med meg på sykehuset flere ganger, hvor de sier om og om igjen, HOLD DEG I RO.. Huff, dette er bare så frustrerende.. Går veldig inn på meg.. I tilegg har jeg vært flink med kosthold, etter at jeg gikk ned 9 kilo de 3 første månedene.. Og jeg har bare gått opp 7kg igjen, så ligger jo fortsatt på -2kg hvis man ser det sånn.. Og er egentlig kjempe fornøyd med egen innsats og kosthold... Da jeg stort sett ligger på sofaen hele dagen syns jeg dette er en helt grei vekt økning... Og disse kommentarene tar knekken på meg hver gang.. Beklager litt langt innlegg og mye klaging men syns dere jeg burde si noe når folk sitter å sier slikt? Føler ikke jeg hverken skal trenge å påpeke hvor mye eller lite jeg har gått opp og ned, skjønner ikke folk at magen vokser når det er en liten mageboer inni der? Huff, frustrert...
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 hæ?? hva er i veien med dem... hvordan kan de sitte å si at du må røre mer på deg, når legen sier vær i ro... tror jeg hadde tatt en litt * klikke i vinkel* og spurt,: ønsker dere meg vondt eller? dere vet jo så inderlig godt at jeg har fått beskjed fra legen om å holde meg i ro, så nå gidder jeg ikke å høre mer om at jeg må ut å gå og lignende....!!!! ærligtalt...
LillL Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Skjønner godt at du blir irritert! Jeg hadde nok også hatt et "klikkeivinkel" anfall! Skikkelig dårlig gjort synes jeg!!!
Netti*** Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Om det er noen trøst så synger mamma hver gang jeg møter henne " nei, så tjukk du har blitt..." Den med Ole Ivars... Hjelpes!!!
Kulaa Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2012 (endret) Godt å høre at det ikke bare er jeg som over reagerer... Får nemlig ingen støtte fra kjæresten.. Han syns jeg skal overse det, men når jeg ser svigerfar opp til flere ganger i uken og han alltid kommenterer hvor tykk jeg har blitt eller gjentatte ganger spørr hvor lang tur jeg har gått og påpeker at det er bra å røre på seg osv, er det blitt veldig vanskelig å overse... Syns generelt folk kunne vist litt mer respekt til gravide, er ikke alle som syns det er like kos å få disse kommentarene.. Og er ikke alltid folk vet hele grunnen bak heller, er jo ikke alle jeg forteller om blødningene til, som baksnakker og kritiserer at jeg sitter på rompa... Det verste av alt er jo ofte at jeg får dårlig samvittighet for at jeg gjør så lite, når alle kommer med disse kommentarene, men det er jo til babyens beste at jeg holder meg i ro, ikke for at jeg er lat.. :S Bør nok bli litt flinkere til å si ifra.. Særlig til svigerfar og de nærmeste.. Endret 22. juli 2012 av Kulaa
Gjest Antarctica Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Syns du skal si "Ja, det er viktig for gravide generelt å mosjonere. Selv vil jeg komme til å abortere dersom jeg rører meg mer, og har fått streng beskjed om å holde meg i ro. Så jeg vil heller være feit og slapp enn å miste fosteret. Slik er det bare." Si det hver gang han nevner bevegelse. Ikke endre på ordlyden eller noe. Svigerfar vil etter hvert føle seg som en stor idiot.
Kulaa Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2012 Takk for råd og støtte, nå føler jeg meg litt mer trygg på å kunne si ifra uten å føle at jeg er ufin! Siden jeg har fått null støtte fra kjæresten har jeg tenkt at det må jo være hvordan jeg tenker eller hormonene, ikke at svigerfar sier noe galt.. Men i dag må jeg si begeret rant over.. Og trengte virkelig å få ut litt frustrasjon, glad vi har en side som denne! Hehe Nesten litt redd for disse hormonene jeg, da jeg plutselig kan begynne å gråte om kjæresten kjøper med feil brød på butikken Ler jo av det etterpå, men der og da virker det som verdens undergang
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 huff.. ja de dær hormonene er virkelig ikke noe jeg gleder emg til, om vi blir orntlige prøvere i aug/sep.. hehe
bradyhhh Skrevet 22. juli 2012 #9 Skrevet 22. juli 2012 Frister vel for de ganske få uansett om de kan eller ikke å sprette opp å legge ut på turer og aktiviteter i 3 trimester? Personlig er i alle fall jeg bare generelt lei, har vondt i kroppen og kjenner meg blytung, så om man ligger på sofaen litt ekstra mye bør da det være lov?? Her har vi da jobba i snart 9 måneder! Og spesielt MANNFOLK bør bare holde munn...Frekk svigerfar spør du meg:p Bare be han hysje på seg! Han vet ikke hva han snakker om! Min svigerfar syntes ikke jeg burde grue med til fødsel, for kanskje han bare "sklei ut i en fei"? Javel, men raske fødsler er da gjerne også enda mer smertefulle? Aaaanywayzzzz skulle likt å se han ligge der med rier og lystgass. Dust. (Jeg er meget hormonell om dagene, det skal sies:p)
Kulaa Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2012 Helt enig, dissa mannfolka snakker som om de skal ha vært igjennom alt selv, når de egentlig ikke har peiling på hvordan det føles Alt er jo så lettvint for de, er jo bare å gjøre ditt og bare å gjøre datt, men de skjønner jo ikke at det ikke er så innmari lett alltid
VinterSol+2 Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Full sympati fra meg!! Av en eller annen grunne r man fritt villt når man er gravid, det er så ufint!! Også med blødningsproblemene dine i tillegg, så burde du virkelig få slippe. Si det som det er; nå er jeg lei kommentarene deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå