Gå til innhold

Noen tips til innredning av barnerom for gutt 9 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ta ned gamle tapeter og tapetsere, eventuelt (sannsynligvis) male veggene på nytt og innredet helt på nytt siden poden er blitt for stor for barnerommet. Jeg er helt avdanka når det kommer til innredning så jeg kunne godt tenke meg noen tips til artige ting dersom det finnes noen susere på dette emnet. Tenkte litt på å ha hver vegg i forskjellig farge, f.eks. blå, fiolett, grå og en annen farge som passer til disse (alle i nyanser som står til hverandre, selvsagt) for å få litt farge i hverdagen, men siden jeg ikke finner noe planleggingsprogram der jeg kan se resultatet på forhånd er jeg litt redd for å sette tanken ut i livet... Gutten selv har ingen ideer og bryr seg i grunnen ikke så mye. På den annen side blir han som regel veldig entusiastisk omtrent uansett hva jeg foreslår og ser frem til å få nytt rom. Rommet er i rektangelform og med skråtak. Vindu på ene kortveggen, inngang på andre.

Takker for tips!

Skrevet

Vi vurderer å lage et mer ungdommelig rom til 7-åringen (gutt) snart også, men tror vi drøyer litt til vi vet om vi blir ett medlem til neste år, for da må to av barna dele rom;-)

Jeg ville ikke anbefalt deg å male veggene i hver sin farge, men heller velge en farge på alle veggene. Enten kan du velge en "knallfarge" og innrede med hvite (eller sorte) møbler og tekstiler som både er i samme farge som veggene og som matcher den fargen.

Ellers kan du male veggene helt lyse (hvit eller lys-lys-grå), ha hvite møbler og sterke farger på tekstilene (sengetøy, puter, gardiner, tepper o.l.)

Minuset med knallfarge på veggene er at fargen kan virke stressende og oppjagende og det er vanskelig å forandre på hvis man blir lei av fargen. Så mitt beste tips er nøytrale vegger og heller fargesterke tekstiler, da tekstilene lett kan byttes om man blir lei;-)

Skrevet

Guttene mine på 8 og 11 år er veldig fornøyd med rommene sine. De er malt i en helt nøytral farge, en lys gråblå farge som ikke er kald. Møblene er hvite, de har en litt høy seng med store skuffer under og det er begge veldig fornøyd med.

På veggene har de Lack-hyller fra Ikea i turkis farge, flere etter hverandre litt høyt på veggen over senge så de kan ha alt fra små esker med småtterier, premier fra idrett o.l. på dem.

De har også kjøpt veggklistremerker på Ikea som de har pyntet med og de er de kjempefornøyde med, er litt størrelse på dem så de frisker skikkelig opp på veggene

http://www.ikea.com/...ducts/10176881/

Med litt fargerikt sengetøy og friske gardiner har de fått kjempefine rom som enkelt vokser med barna. De bytter ut veggklistremerker, plakater og bilder etterhvert som de vokser til, samme med gardiner og sengetøy. Møblene og veggene kan bli som de er til de flytter hjemmefra.

Skrevet

Synes barnerommene i denne bloggen er veldig fine: hegemorsstorelilleverden.blogspot.com

Skrevet

Takk for alle gode tips! Skal ta flere av dem til etterretning :)

Skrevet

Nøytrale vegger og gulv. Da er valgmulighetene større. Jeg har en sjøgrønn garge på en av veggene. De andre nesten hvite.

Pjokkene mine har noen selvvalgte puter og sengetøy i sterke farger.

Skrevet

Jeg ville heller gått for brede striper nedover veggen i ulike farger. Enkelt med maskeringsteip og stilig! Jeg tenker å male rommet til snuppa på denne måten... Tre hvite vegger, og en vegg der rosa i ulike nyanser beveger seg nedover veggen i brede striper. Ellers planlegger jeg hvite møbler, noe tre og noe folie, og detaljer som gjør litt ut av seg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...