Gå til innhold

gravid passert 40....... er det så vanskelig

Anbefalte innlegg

iui er det inseminasjon ??? etter hva jeg kan se er det det... men dette var deprimerende lesning.... føler at det å få barn etter 40 nå er som å spille lotto.... asså nesten umulig.......... er ikke 40 enda men blir det før jeg skal nedover.....

har ikke lest så mye om denne klinikken eller om de hjelper enslige, ble bare oppgitt av hva de skrev :http://www.trianglen.dk/DK/saadan/iui/betingelser.htm

:((

Fortsetter under...

Det er nok riktig som du har lest, og tro meg jeg har studert dette nøye, det ER betydelig vanskeligere å bli gravid når man runder 40 og sjansens synker for hvert halvår. Selv om man skulle være så heldig å fremdeles ha mange egg så er dessverre kvaliteten raskt synkende. Og eggkavlitet kan ikke ses eller måles nøyaktig hos gynekologen (eller andre steder for den saks skyld, vel, det kan til en viss grad testes med prenatal diagnostikk men det er det kun få land som tilbyr). Så ikke vent for lenge! Men noen er heldige å lykkes, noen få til og med ganske raskt, så det er ingen grunn til å miste motet!

Jeg støtter Måne fullt ut på dette.... Jeg har ett barn som jeg fikk da jeg var 30 (ble da gravid nesten uten prøving på første forsøk). Da jeg ville prøve på søsken og var 36 var det nesten umulig! Helt tydelig at det skjer noe med fertilitet ved 34-35 år... etter 6 pergokurer og 4 ivf (og masse frustrasjon) ble jeg endelig gravid og føder nå (er akkurat blitt 39). Alle mine prøver var fine, mange egg, regelmessige sykluser, normal vekt, royker ikke, god fysisk form osv.

Man ser stadig kjendiser ol som er gravid i høy alder, men man vet nok ikke alltid hva som ligger bak disse sv skapene...Men når det er sagt, man kan ha flaks og bli gravid lett, men det er nok mer unntak enn regel. Heldigvis finnes eggdonasjon som en ny flott mulighet til de av oss av ulike grunner har ventet litt for lenge :)

Annonse

ja jeg vurderer jo ivf nå istedet for inseminering........... men jeg har faktisk ikke så mye penger liggende og slenge....

har vel spart så jeg har litt over nok til inseminering......

jeg føler det er lett å gi opp nå egentlig pga økonomien for det vil ta lang tid å spare... og da er jo sjansene enda mindre.......

forbanna dritt..........rett og slett.........

Dette er et dyr game- desverre. For mange er det penger ut i det blå å drive med ins når man er pasert 40. Vær glad klinikke opplyser om det!

Jeg har selv finansiert dette med å jobbe mye. Har nesten ikke hatt fridager siste år. Nå er jeg gravis, snart i uke 8 så det var vel verdt det.

Det bleste blir oppgitt på veien og det er lov. Man trenger ogte litt tid på å gå igang igjen.

Var selv i kontakt med triangeln- men jeg ga opp å bruke egene egg- selv om jeg har mange. Gjorde EA istede.

Intrykket av de var at de var grundige, svarte raskt og lette å komme i kontakt med.

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...