Gjest Løvemusene Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Det står jo ukedager på brettet jeg har fått, det er jo ikke mulig å følge disse da jeg skal ta 3 om dagen... er meningen det? Eller har jeg fått feil tabletter? Jeg føler meg sååå fersk! Noen har fått bivirkninger av disse? Og hva er det disse tablettene gjør under et fryseforsøk? Er det for å stoppe min egne eggløsning? Og hvordan kommer EL-sprøyte inn i dette? Tuuusen takk hvis noen kan hjelpe en håpløs nybegynner
Gjest usababy Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Jeg skal også ta Progynova i fryseforsøket nå, og jeg skal ta 5 om dagen. 2 morgen, 1 midt på dagen og 2 om kvelden. Det som står på esken trenger du ikke bry deg om siden medisinen er bestemt av klinikken. Progynova brukes i andre tilfeller enn ivf også, tror jeg. Progynova skal brukes for å stimulere livmorslimhinnen til å bli tykkere/tykk nok til at egget skal feste seg. Jeg skal ikke ta eggløsningssprøyte denne gang i og med at det er fryseforsøk. Skal du ta det??
Gjest Løvemusene Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Hei og takk for svar! Nei jeg skal ikke ta el-sprøyte etters det jeg vet, sjekk den andre tråden min som heter "hvilken dag i syklusen satte dere inn fryseegget", der var det en som skrev noe om eg-sprøyte, jeg ble litt forvirra av det og tenkte legen har glemt å si fra til meg... Da har jo jeg misforstått progynova helt jeg, trodde det hemmet min egne el. Får vi egen EL når vi får fryseegg tror du? Jeg tar forresten kun 2+1 per dag
dincene Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Man har ikke eggløsning når man går på progynova. Og dosen er jo forskjellig siden vi er så forskjellige, men det du har er det helt vanligste, så slapp av! Det skal gå bra!
Gjest Løvemusene Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Tusen takk dincene Krysser fingrene for at jeg får fryseegget 6.aug
Gjest usababy Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Aha, da skjønner jeg hvor spørsmålet om el-sprøyte kom inn Grunnen til at jeg skal ta såpass mange pr dag er at jeg har hatt veldig tynn slimhinne i forkant av forsøkene. 3.forsøk ble avbrutt etter uttak pga at slimhinnen også denne gangen var så tynn. De ville da heller fryse ned de befruktede eggene og prøve om Progynova kunne gjøre noe for å øke tykkelsen og sette dem inn på fryseforsøk istedenfor ferskforsøk denne gangen. Nå venter jeg på mensen i løpet av nærmeste dagene (eller om et par uker...sist syklus var helt på bærtur), så jeg kan starte med Progynovaen. Lykke til med fryseforsøket ditt!
Gjest Løvemusene Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Aha, da skjønner jeg hvor spørsmålet om el-sprøyte kom inn Grunnen til at jeg skal ta såpass mange pr dag er at jeg har hatt veldig tynn slimhinne i forkant av forsøkene. 3.forsøk ble avbrutt etter uttak pga at slimhinnen også denne gangen var så tynn. De ville da heller fryse ned de befruktede eggene og prøve om Progynova kunne gjøre noe for å øke tykkelsen og sette dem inn på fryseforsøk istedenfor ferskforsøk denne gangen. Nå venter jeg på mensen i løpet av nærmeste dagene (eller om et par uker...sist syklus var helt på bærtur), så jeg kan starte med Progynovaen. Lykke til med fryseforsøket ditt! Hehe ja da er jeg med også Da håper jeg du får tanta snart hvis hun først skal komme, slik at du kan komme i gang også Det blir bra. Håper det gjør nytta for slimhinnen din. Men utrolig bra av sykehuset og ikke "kaste bort" befrukta egg på den måten og gjøre omgivelsene bedre for den først Masse lykke til du også Blir nok august-eskimoer på oss begge!
Metti er håpefull Skrevet 22. juli 2012 #10 Skrevet 22. juli 2012 jeg begynte på progynova i dag så da er eg også i gang. jeg tar tre til dagen. en morgen , ettermiddag og kveld
Gjest Løvemusene Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Men det står mandag-søndag på brettene deres også sant? hehe Så spennende Metti! masse lykke til
*venter en liten gutt feb* Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 ja det står på brettene våre å, men jeg fikk tak i en slik liten dosett og brukte den sist, var veldig enkelt å holde styr på at jeg ikke glemte noen.
En to og tre Skrevet 23. juli 2012 #14 Skrevet 23. juli 2012 EL-sprøyte brukes med frys i naturlig syklus... om jeg ikke har misforstått helt da! Jeg har hatt to avbrutte forsøk med progynova pga utvikling av folikler, men tredje gangen fikk jeg satt inn Ikke hatt andre bivirkninger enn kvalme. Masse lykke til, 6. august er jo ikke lenge til!!!
*venter en liten gutt feb* Skrevet 23. juli 2012 #15 Skrevet 23. juli 2012 jeg brukte kun el-sprøyte når jeg skulle hente ut egg, når jeg har fryseforsøk så skal vi ikke ha eggløsning.
Gjest usababy Skrevet 24. juli 2012 #16 Skrevet 24. juli 2012 Noen som vet om det har noe å si om en bader i basseng når en går på Progynova?
*venter en liten gutt feb* Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Noen som vet om det har noe å si om en bader i basseng når en går på Progynova? jeg gjorde det jeg.
Metti er håpefull Skrevet 29. juli 2012 #18 Skrevet 29. juli 2012 Noen som vet om det har noe å si om en bader i basseng når en går på Progynova? jeg gjorde det jeg. Har bada i boblebad og vann
Gjest usababy Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 Er det flere som går opp i vekt av Progynova? Hvert forsøk har jeg gått 1-2 kg opp i vekt. Også denne gangen merker jeg dette Etter en ukes tid på Progynova er vekten økt med 2 kg...ikke noe moro, men det hører vel kanskje med. Og blir det baby av det så er det verdt det, for all del.
Gjest Løvemusene Skrevet 16. august 2012 #21 Skrevet 16. august 2012 Hmm nei det har jeg faktisk ikke merket, men jeg er oftere sulten, er du også? Drikker du mer? kan hende det bare er veske som har gjort at du har gått opp? Jeg er tørst hele tiden!
Gjest usababy Skrevet 16. august 2012 #22 Skrevet 16. august 2012 Nja...jeg har ikke lagt merke til at jeg drikker mer. Føler jeg spiser som før også, men det kan jo være at jeg har spist mer uten å merke det. Får kanskje legge bedre merke til det framover...
En to og tre Skrevet 17. august 2012 #23 Skrevet 17. august 2012 Jeg la også på meg ett par kilo på progynova.. Irriterende!! Ser i felleskatalogen at vektendring og evt økt sultfølelse er vanlige bivirkninger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå