Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en liten kar på 3 mnd som nekter å legge seg på kvelden. Med en gang vi legger han i senga si så hyler han som en gal!

Han nekter rett og slett å legge seg på kvelden.

Hvis vi tar han opp så hyler han da og, det eneste som hjelper er å gå rundt med han /bysse han til han roer seg, event legge seg sammen med han.

Vi legger han mellom 9 og 10, men som oftest holder han det gående til i 12 tiden.

Etter dette så våkner han hver 2-3 time for å få mat, tungvint!

Det sies at mme gjør at de sover lengere, vel ha får to-tre flasker hver natt uten at det hjelper nevneverdig på søvnen. Har også prøvd med velling på kvelden uten resultat!!

Har faste leggerutiner, men han er urutinert med søvn på dagen også, sover alt fra 10 min til 3 timer på dagen! Slitsomt å aldri vite om man når å ta seg en dusj eller ikke!

Når fikk deres barn faste rutiner? Når legger dere barna deres??

Er sliiiten, rett og slett!

Håper på gode råd, selv om innlegget ble litt rotete!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956317-kveldshyling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde samme "problemet", så skjønner at det er utrolig slitsomt. Men når bay er så liten skal den få regulere matinntaket sitt selv. Det er helt vanlig at h*n trenger mat ofte, også på natta, så vil anbefale at dere gjør det.

Vi måtte bysse eller amme vår sønn i søvn helt til han var godt over et halvt år. Vi valgte å gjøre dette, fordi vi mener det gjør at han blir trygg og får tillitt til omverdenen rundt seg. Det å ligge å gråte alene vil føles veldig traumatisk for ne liten baby. vi brukte ofte vippestolen (babybjørn) til å gynge han i søvn.

Evt ta en tlf til helsesøster, så kan hun kanskje gi noen tips! vet jo hvor slitsomt det er.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956317-kveldshyling/#findComment-144407263
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det er jo ikke så rart hvis han er overtrøtt, siden han ikke sover på dagen. Idag sovnet han kl 20.20 så det går seg til.

Jeg skjønner jo at han må ha mat på natten,men når siste flaske pleide å være i 23 tiden og han drakk 3-4 flaker etter dette til kl var 8 så synes jeg det var litt mye.(han er litt bedre nå desuten sovner han litt tidligere, så da går det bedre)

Nå har jeg latt han gråte litt 3 kvelder på rad, i 3 min og deretter gått inn og gitt han smokken. Han har ikke vært hysterisk, har vært mer klaging og han har faktisk sovnet når jeg har vært inne 2. gangen, så håper at det går seg til nå og(lar han ikke hyle/være hysterisk, da vil jeg gå inn til han med en gang) at han skjønner at det er godt å legge seg for kvelden. For dette er gutten med ordentlig laken-skrekk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956317-kveldshyling/#findComment-144456852
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...