Gå til innhold

Er så sinnsykt sliten (gravid 40+6). Hele kroppen er gåen, trøtt og vissen. Ikke bra nå rett før en evt fødsel... :( Hva gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør ikke noe, kan gjøre noe hvis jeg vil, men orker jo ikke. Jeg har ikke bekkenplager, vann i kroppen eller NOE... jeg bare er helt utslitt!!!!

Er redd jeg skal føde nå, for jeg orker så vidt drikke vann og spise for jeg er så sliten. Syne fryktelig syndt på meg selv. Er jo kvalm, men det er nok siden jeg er så trøtt, ikke orker spise og drikke mer enn jeg absolutt må.

Hvordan skal jeg samle opp krefter, jeg er jo dårligere i dag enn jeg var i går!

Det er ikke det at jeg må ha baby ut, men jeg Må bli i bedre form, jeg orker ikke dette her.

Kan legge meg til å sove NåR jeg vil, huset skinner og er ryddig, alt er OK. Snill mann og snille barn - så hva feiler det meg?!?!?!?!

Fortsetter under...

Skrevet

Mulig du har lite jern, eller lav blodprosent? Gå til legen og få målt hemoglobinet på mandag, hvis ikke du føder.

Spis så mye karbohydrater og proteiner du kan, en sliten fødende er ikke noe særlig. Drikk sterk saft, te med honning, sjokolademelk osv.

Skrevet
Mulig du har lite jern, eller lav blodprosent? Gå til legen og få målt hemoglobinet på mandag, hvis ikke du føder. Spis så mye karbohydrater og proteiner du kan, en sliten fødende er ikke noe særlig. Drikk sterk saft, te med honning, sjokolademelk osv.

Hi her:

Jern har jeg spist kontinuerlig siden jeg ble gravid, ligger på en grei % der der sier legen, men skal fortsette spise de - så det der har jeg "under kontroll" tror jeg...

Prøver spise litt eple og drikke litt vann... Men er så utrolig TOM for energi - har aldri opplevd slikt før. Har to barn fra før, var ikke sånn før fødsel da! Det er skåltomt!

Kanskje jeg skal ta en tur til legen på mandag da? Bare høre om han kan gjøre noe, evt ta noe blodprøver eller noe?

Takk for svar gulosten :)

Skrevet

Det kan være den reaksjonen kroppen din har på nært forestående fødsel! Sånn var jeg med førstemann (men ikke andre)

Prøv å spise ofte og hvile hele tiden om du kan. Er vel det kroppen vil du skal, for å lade opp. Så henter den nok frem reservene når du faktisk trenger dem!

Skrevet
Det kan være den reaksjonen kroppen din har på nært forestående fødsel! Sånn var jeg med førstemann (men ikke andre) Prøv å spise ofte og hvile hele tiden om du kan. Er vel det kroppen vil du skal, for å lade opp. Så henter den nok frem reservene når du faktisk trenger dem!

Ok, takk for svar. Får håpe det er kroppen som "samler" opp energi, og ikke at den er helt TOM slik som jeg føler det nå...

HI

Skrevet

Du kan bare ta det med ro, kroppen spyr på med adrenalin som holder deg våken når skal føde, om ikke får du hjelp.

Annonse

Skrevet

Du blir ikke i noe bedre form av å ikke gjøre noe. Gå en tur med barna, dra på stranda, kos deg med noe du har lyst å gjøre.

Sitte inne å synes synd på seg selv gjør ikke livet lettere og gir heller ingen energi. Har termin selv om under 2 uker, var på 10 timers fisketur med ungene for ett par dager siden og på stranda hele dagen i dag. Var mye mere sliten i går da jeg ikke gjorde en dritt og sendte mann og barn ut på tur uten meg.

Skrevet
Du blir ikke i noe bedre form av å ikke gjøre noe. Gå en tur med barna, dra på stranda, kos deg med noe du har lyst å gjøre. Sitte inne å synes synd på seg selv gjør ikke livet lettere og gir heller ingen energi. Har termin selv om under 2 uker, var på 10 timers fisketur med ungene for ett par dager siden og på stranda hele dagen i dag. Var mye mere sliten i går da jeg ikke gjorde en dritt og sendte mann og barn ut på tur uten meg.

Tror ikke du forstår Netti. Jeg har vært supersprek hele svangerskapet!!! Det er ikke slik at jeg VELGER å benke meg til her nå... Men nå er jeg HELT TOM! Jeg KAN ikke gå en tur, jeg orker ikke! Bare tanken på å gå på do får meg nesten til tårene, for jeg ORKER IKKE! Og en ting til, jeg er god til å presse meg selv... men jeg orker ikke mer... kan godt gå gravid ett par mnd til, men jeg synes det er tungt å spise og drikke - selv om jeg kjenner kvalmen er stigende (noe jeg regner med er pga sult og lite vann).

Skrevet

Lytt til kroppen din du! Med god samvittighet!

Les en god bok. Sov. Spis is. Se en god film. Lade!

Skrevet

Trasig at du har det slik :( Men nå skal du jo snart føde (maks 1 uke til? ) og jeg kan love deg at kroppen "tar over" og gir deg energi, uansett hvor sliten du føler deg nå.

Lykke til så mye :) Det er grusomt å være sliten og omtrent kjenne seg "påkjørt" :/

Skrevet

Kvalme er også et tegn på fødsel:) håper du får snart og at kreftene kommer tilbake etter fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...