Gå til innhold

7-8 mnd, hvor ofte ammer dere? (ut)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min er straks 8,5 måned og jeg AMMER ALT FOR MYE!!! Han spiser lite lunsj og middag (stort sett grøt til morgen og kveld), så det blir mye pupping i løpet av dagen. I tillegg har vi ikke startet noen nattavvenning av han (hadde håpet han hadde skjønt greia selv etterhvert), så han spiser fortsatt 3-5 ganger hver natt enda...

Nå skal jeg forsøke å prøve ut ALT av matretter for å finne ut hva han liker (utover grøt)! Gutten er over 11 kilo, så han lider ingen nød akkurat ;-)

Gjest Michael<3

Min gutt er 7,5 mnd nå og jeg ammer fra 3-7 ganger i døgnet ca. Gjerne frokost (pupp) mellom 5 og 7,

så pupp igjen i 9 tiden før en liten formiddags lur.

Av og til så vil han ha pupp igjen rett etter luren sin (den kan varierer fra 15 min. til 1,5 time)

Så er det gjerne grøt til lunch mellom 11 og 12, også litt pupp igjen etter grøten hvis han er trøtt og skal ha enda en liten lur.

Så middag i 14/15 tiden og litt pupp etter det før en middagshvil. Kveldsgrøt kl.18 og pupp igjen kl. 19 :) Så det varierer, er vi bare hjemme stort sett hele dagen blir det mye pupping.;) Men er vi på farten blir det ikke så mye i og med at han ikke er så intr. når det foregår masse annet rundt:)

Innimellom i perioder kan han våkne en gang eller to i løpet av natta og da gir jeg han pupp for at han skal sovne litt fortere igjen;)

Guttebassen er ca 9 kg

Takk for svar :) Jenta vår mister mer og mer interessen for pupp. Hun er nattavvent, det gjorde hun selv da vi flyttet henne inn på eget rom. Dvs, hun får siste pupp når jeg legger meg i 23-tiden, og første pupp kl 0600. Jeg mister jo melka fordi jeg ikke ammer så ofte, og hun blir lat og gidder ikke jobbe for maten. Får grøt kl 0700/0730, flaske mme etter duppen kl 0900 (prøver å amme da, men har lite melk og hun er ikke spes interessert), middag i 12-tiden, pupp/flaske i 15-tiden, grøt i 17-tiden, pupp/flaske i 1800-1830-tiden. Og så som sagt pupp i 23-tiden og så kl 0600 igjen. Ofte ammer hun bare kl 0600, 18-tiden og 23. Skulle gjerne sett at hun ammet oftere, synes det er så koselig med den nærheten.

Gjest Michael<3
Takk for svar :) Jenta vår mister mer og mer interessen for pupp. Hun er nattavvent, det gjorde hun selv da vi flyttet henne inn på eget rom. Dvs, hun får siste pupp når jeg legger meg i 23-tiden, og første pupp kl 0600. Jeg mister jo melka fordi jeg ikke ammer så ofte, og hun blir lat og gidder ikke jobbe for maten. Får grøt kl 0700/0730, flaske mme etter duppen kl 0900 (prøver å amme da, men har lite melk og hun er ikke spes interessert), middag i 12-tiden, pupp/flaske i 15-tiden, grøt i 17-tiden, pupp/flaske i 1800-1830-tiden. Og så som sagt pupp i 23-tiden og så kl 0600 igjen. Ofte ammer hun bare kl 0600, 18-tiden og 23. Skulle gjerne sett at hun ammet oftere, synes det er så koselig med den nærheten.
Min sønn hadde også en periode hvor det var mildt sagt et h... å få han til å ta pupp.. Var kjempe bekymra for at han ikke fikk i seg det han trengte osv.. Dette var før han begynte med fast føde, så jeg begynte da å gi grøt. Var rett før jeg ga opp amminga og begynte med mme istedet. Men beit tenna sammen litt mer og da gikk det seg til igjen:) Lillegutt er heller ikke ofte villig til å ta puppen annet enn når vi ligger i senga mi sammen. Han har selv stort sett vendt seg av med natt amming selvom vi sover i samme seng.. Synd hvis du mister melken helt da, forstår veldig godt at du syns det er koselig med nærheten, der er jeg veldig enig:) Jeg pratet med helse søster ang ammingen når det var litt vanskelig å få han til å ta, og hun sa jeg bare skulle være fornøyd med å amme 3 ganger i døgnet. Det var visst godt nok når de i tillegg får fast føde:)

Annonse

Gjest Michael<3
Ok, bra det helsesøsteren din sa :) Det er helt umulig for meg å amme et annet sted enn i senga vår. Selv der begynner det å bli vanskelig. åpenbart mye mer spennende å se på den hvite veggen...
Huff, ja vet åssen det er. Jeg jubler hvis jeg får til å amme en annen plass enn senga jeg og :/ Hehe, jeg har vært så lur at jeg har dekorert rommet med masse fine jungel dyr og slikt på veggene jeg- så der har jeg nok gjort en brøler :o Men stort sett så går det tålig greit å amme i senga hvis rommet er litt mørkt..

Har du forsøkt å amme før alle måltidene med fast føde? Og prøve å stimulere melke utdrivelsen slik at det ikke tar så lang tid før den kommer ut ? og jenta di ikke trenger å jobbe så hardt for å få noe ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...