Gå til innhold

Kjære katteeiere som ikke "forstår" hva som er så problematisk med å slippe kjæledyr ut uten tilsyn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si at du har en uansvarlig nabo. Hvem som reiser fra dyrene sine i en uke uten å ha kontroll på hvor de er? :( Og hun hadde jo reist to dager før du reiste, og katten var da ikke innestengt. Synes man burde enten ha dyrene sine på kennel eller ha noen som passer på de for deg hjemme. Det er faktisk en del av ansvaret man tar på seg som dyreeier, uansett om det er en katt, hund, rotte eller skorpion man har.

Skrevet

Og ja, jeg glemte å si at jeg er enig med de som sier at denne katteeieren som drar på ferie uten å ha kontroll på katten sin er svært uansvarlig. No good at all.

Skrevet

For vår del er det natulig å sette inn sykler for natten, det kan komme tyver. Vi tar inn hageputene og evt sko - den kan komme regn. Sandkasse har vi ikke, og det var ikke noe problem den stunden vi hadde det. Men hadde jeg måtte dekke den til - så hadde jeg gjort det.

Skrevet

Det var en katt i vårt nabolag som hoppet opppå vinduskarmen, skrapte på vinduet og ville inn. Om døra var åpen et øyeblikk; sånn som den kan være når man må bære inn poser, barn eller annet fra bilen, sprang den inn. Den tissa på klærne våre, både rene og skitne som lå på vaskerommet, markerte innendørs(det var en hunkatt, men så at hun satte rompa mot veggen og så var det en flekk der; bare luktet ikke så stramt) og klorte på møblene. Vet ikke hvem som eide den, men heldigvis "forsvant" den etter en stund....

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Derfor er det vel bare de færreste som bør ha katt - nemlig de menneskene som bor i områder der det er fritt leide og natur rundt dem. De som bor i småbyer, storbyer og tettbygd strøk, bør kun ha dyr som trives inne.

Men da får du melde deg inn i politikken og fremme lovforslag om det. Så lenge det er lov med katter i byer, og det ikke finnes lover/retningslinjer om at katter Må gå i bånd/stå i bur, så er det tapt kamp. Jeg skjønner din frustrasjon, men du bør faktisk sjekke huset ditt før du drar på ferie - det er ikke bare katter som kan komme inn der, men også andre (ville) dyr. At denne katteeieren er uansvarlig, er en annen ting.

Så har jeg spørsmål til dem som klager på at katter tisser ned hagemøbelputer og lignende - lar dere de virkelig ligge ute hele tiden? Hva hvis det regner? Fugler skiter på dem? Og så videre... Jeg låser syklene til ungene når jeg drar på ferie, siden de kan bli stjålet. Jeg låser huset for natten før jeg legger meg, for å ikke få uvedkommende inn i huset. Jeg vifter ikke med lommeboka midt i en storby og lar den ligge på bordet mens jeg bestiller mat på cafe. På samme måte oppbevarer jeg ikke ting som jeg ikke vil at skal bli ødelagt, uten tilsyn ute.

Og bare så det er sagt, jeg har ingen dyr, så er ikke "en katteeier som forsvarer seg".

Skrevet
For oss har naboenes kattehold vært en pest og en plage i flere år. Jeg kan ikke lufte når det er varmt eller jeg trenger frisk luft, de kommer inn både via verandaen og via bakdøra. Jeg kan ikke lagre sykler og sommerdekk utenfor huset, de markerer på det. I går var det et mareritt: tenk å komme hjem etter 7 dagers ferie og finne at en katt har klart å bli innesperret i huset, sannsynligvis rett før vi dro - og låste av alle dører og vinduer. Kattehår, kattelort, urin og oppkast i sengene. Eieren selv er dratt til Spania! Og før dere begynner med å kalle meg dyrehater osv: selv har jeg villahøns, og ville aldri ha funnet på å ikke sjekke at alle er inne for natta før jeg stenger døra.

Jeg er katteeier og jeg sier igjen. Problemet er katter som ikke er sterilisert/kastrert.

Med kastrerte katter har man ikke de samme problemene, så ikke ta alle katteeiere under en kam og uttal deg om noe du tydligvis ikke kan så mye om.

Skrevet

Morsomt innlegg, hilsen den lykkelige eier av 14 katter...., som alle naboene elsker, og som de frivillig spør om å få passe når jeg er på ferie..

Be naboene kastrere/sterilisere kattene, så skal du se det bedrer seg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...