Gå til innhold

Noen med erfaring fra både pergotime og femar?

Anbefalte innlegg

Er nå på min andre kur med dobbel dose femar. Føler jeg har flere bivirkninger av dette enn det jeg hadde med pergotime som jeg tok da jeg ble gravid med førstemann. Da klaffet det på første pergoforsøk. Når vi begynte å tenke på muligheten for nr to, ble det aldri snakk om pergotime, jeg fikk resept på femar da dette bla hadde mindre bivirkninger. Er det noen her som har forsøkt både pergotime og femar, og hva er deres erfaringer ang. bivirkninger og virkninger av de ulike kurene? Vurderer å ringe å høre om muligheten for å kunne prøve pergotime på neste pp, vet ikke hvor mange runder jeg klarer med femar da disse gir meg smerter og ubehag.

Fortsetter under...

Hei. Jeg klarte bare en runde pergotime før jeg måtte over på Femar. Litt smerter innimellom men da mest om det var cyster. Enkle runder alle gangene til meg. Hetetokter var stort sett det jeg hadde av bivirkninger på Femar, på pergotime hadde jeg se fleste. Kanskje du ikke trenger like mye stimuli denne gangen? Mange som forandrer seg med årene og etter et svangerskap. Snakk med klinikken som ga deg Femar, og be om UL om du ikke allerede har time til det. Viktig å se om du har flere egg på tur. Det kan gi smerter. Lykke til

Har ingen oppfølgning under femarkurene men lurer på om jeg skal ringe å be om ul denne runden som du nevner. Høre om jeg evt. kan gå ned på enkeltdose. Vet du kanskje hva forskjellen på femar og pergotime er?.. når det gjelder virkningsmekanisme? Prøver å lese meg opp på dette men finner ikke helt konkret hva det er femar gjør til oss som sliter med el. Vet som sagt bare at det skal ha en heldig virkning på kvinner med manglende el og at det skal gi mindre bivirkninger enn pergotime..

Hei, Femar er egentlig en bryskreftmedisin så lite info om du søker på den. Eneste som står er at en må bruke adekvat prevensjon ved bruk av femar... femar gjør at du produserer 1 egg kontra pergo som fort gir flere (4 store hoss meg). Be om UL i ca dag 12-14 for å se hvor stor egget er, og om slimhinnene er flott. Om du har fin folikkel,spør om du får ovtrelle eller pregnyl, ovitrelle er mye lettere å sette selv da den er ferdig blandet. Med den i systemet er det lurt å starte med sex, da det er best om sæd er til stede før egget slipper. Synes det er skremmende at det er så mange som får medisiner uten oppfølging.

Huff, noen leger altså, hva om du hadde blitt overstimulert? Hadde selv møte med ei Gyn dame med lite vett, hadde jeg hørt på henne kunne jeg blitt syk!!! Har heldigvis en flott fastlege som henviste meg til Medicus i Trondheim( vil virkelig anbefale deg å ta kontakt med de om du bor nærme nok). Ønsker dere all lykke til og bare hyggelig å være til hjelp:-)

Annonse

Det gjør de sikkert, men billigste er å få fastlege til å henvise deg. Da betaler du mye mindre. Det er en flott gjeng som jobber der. Om du velger å starte under henvisning og gå over til behandling der er de veldig behjelpelige. De har forresten sommerstengt til 30. Skal selv mase litt når de åpner igjen, vurderer å bare stikke innom;-) Gå på nettsiden dems så finner du riktig nr å ringe :-) Som sagt, bare hyggelig :-)

Kjenner jeg kvier meg litt for å ringe... mulig jeg utsetter til neste mnd igjen. Men lurer på om du eller noen andre som har tatt femar kan svare meg på noe jeg lurer på: gikk til innkjøpt av eltester denne mnd, og har tatt de fra åttende syklusdag nå. Teststreken er nesten eller like sterk som kontrollstreken hele tiden. Noen som har opplevd det samme, er dette vanlig når man går på femar?..

Bare å ring, supertrivelig gjeng som jobber der :-) Når el test har to like sterke streker er den positiv, jeg har noen mnd brukt CB sin, for da får du smilefjes om det stemmer. På slutten gidda jeg ikke siden jeg tok sprøyte for å slippe. Bare å ring å spør om hva som er lettest for å få hjelp, så svarer de etter beste evne:-)

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...