Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Emeline/Emmeline?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nyydelig navn :) Jeg uttaler det ikke med stum e, men ønsker dere det så ville jeg ha kuttet ut e'en på slutten tror jeg. Men det er ikke nødvendig - navnet vil uansett uttales slik dere ønsker det :) Uten e på slutten så tror jeg jeg foretrekker Emmalin/Emmalinn. Emmeline uttaler jeg Emmeliine.

Annonse

Jeg liker navn som ender med -liin,den ene tvillingjenta mi skal hete Irmelin :)

Men Emmeline synes jeg blir litt mye av det gode,litt for sukkersøtt nesten,men kan godt hende det er litt fordi jeg ikke er glad i navnet Line.

Også kjenner jeg mange med ulike versjoner av Em-navnet så er kanskje litt lei det også. Kjenner både Emilie,Emily,Emmeli og Emelia OG Emmeline! :P Hehe :) Kommer borti mange navn når man jobber i bhg!!

Jeg synes det i hvert fall er bedre med bare Emmeli eller Eline kanskje,i stedet for Emmeline :)

Jeg liker navn som ender med -liin,den ene tvillingjenta mi skal hete Irmelin :) Men Emmeline synes jeg blir litt mye av det gode,litt for sukkersøtt nesten,men kan godt hende det er litt fordi jeg ikke er glad i navnet Line. Også kjenner jeg mange med ulike versjoner av Em-navnet så er kanskje litt lei det også. Kjenner både Emilie,Emily,Emmeli og Emelia OG Emmeline! :P Hehe :) Kommer borti mange navn når man jobber i bhg!! Jeg synes det i hvert fall er bedre med bare Emmeli eller Eline kanskje,i stedet for Emmeline :)

Men ingen Emmelin, det er ikke vanlig :)

Jeg liker navn som ender med -liin,den ene tvillingjenta mi skal hete Irmelin :) Men Emmeline synes jeg blir litt mye av det gode,litt for sukkersøtt nesten,men kan godt hende det er litt fordi jeg ikke er glad i navnet Line. Også kjenner jeg mange med ulike versjoner av Em-navnet så er kanskje litt lei det også. Kjenner både Emilie,Emily,Emmeli og Emelia OG Emmeline! :P Hehe :) Kommer borti mange navn når man jobber i bhg!! Jeg synes det i hvert fall er bedre med bare Emmeli eller Eline kanskje,i stedet for Emmeline :)
Men ingen Emmelin, det er ikke vanlig :)

Nei,tror ikke jeg har hørt det før :)

Emmelin er finere enn Emmeline,så lenge man husker å uttale det Emmeliin og ikke Emmelinn :)

Annonse

Gjest Antarctica

Flott minne om kvinnesaksforkjemperen Emmeline Pankhurst! Ikke søtt i det hele tatt, men navnet til en ekte kvinne. Begge uttalemåter er mulige. Her står det om Pankhurst: http://www.bbc.co.uk/history/historic_figures/pankhurst_emmeline.shtml

Flott minne om kvinnesaksforkjemperen Emmeline Pankhurst! Ikke søtt i det hele tatt, men navnet til en ekte kvinne. Begge uttalemåter er mulige. Her står det om Pankhurst: http://www.bbc.co.uk/history/historic_figures/pankhurst_emmeline.shtml

Men foreldrene som gav henne navnet hadde muligens heller sett henne for seg som dukke og ikke kvinnesaksforkjemper. ;-P

Gjest Antarctica
Men foreldrene som gav henne navnet hadde muligens heller sett henne for seg som dukke og ikke kvinnesaksforkjemper. ;-P

Sikkert! Men sånn flaks at hun ble mer enn en dukke... og la oss håpe at alle foreldre IDAG har større forhåpninger til sine barn enn at de skal være dukker.

Ja! Har to jenter selv, og må innrømme at det hadde vært moro å få en gutt nå. Lurer på om jeg vil behandle ham annerledes. Eldsta har alltid vært litt guttejente, men nå er det plutselig klær og sminke (men ikke gutter ennå!), mens Minsta er veldig "rosa", selvom jeg syns vi har prøvd å styre litt unna og å behandle dem "nøytralt". I den grad det er mulig. Jeg blir nesten litt sint av at det er så lite unisexklær og -leker. Selv Lego harjo blitt gutte- eller jenteleker. Litt OT, sorry!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...