Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er blit gravid etter ivf forsøk :-) Er nå fem uker på vei. Men den siste uken har jeg vært veldig oppblåst, er overstimulert, så det er veldig vondt.

Magen er kjempestor, og nå ser jeg at jeg har begynt å "hovne opp" på sidene av magen og kjønnsleppene også... :-( Noen som har hatt det slik? Eller vet hvor lenge det vil vare?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956120-overstimulering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har snakket med ivf legen og fått klexane for å minske risiko for blodpropp og må holde øye med urinproduksjonen, men ellers vil de ikke gjøre noe. bare se det ann... Ingen har nevnt noe om ultralyd. Jeg synest bare det er ekkelt å være så hoven og ha vondt.

Gjorde de noe på sykehuset, eller bare overvåket de?

Annonse

Jeg hadde eggstokker på over 10 cm på begge sider, men ble ikke innlagt. Jeg tisset ikke på flere dager, men det var før gynekologen min oppdaget at jeg var overstimulert (fastlegen min mente det var vanlige graviditetssymptomer som gjorde meg oppblåst, øm og vond og svimmel). Da jeg var der hadde jeg begynt å få ut noe av det jeg drakk så det var ikke lenger fare for at de ville vokse seg større. Men guri land så dårlig jeg var, ble dårlig da jeg var 5+6 (havna akutt på legevakten da), ble oppdaget at jeg var overstimulert 7+3 (hadde da gått på jobb som normalt og gjort vanlig husarbeid og tatt ungene frem til dess), og ble sykemeldt til jeg var godt 16 uker på vei. Eggstokkene på siste UL i uke 11 viste fortsatt forstørrede eggstokker, men da var diamenteren på den største 2,5cm - noe som ikke betegnes som overstimulert.

Desverre kan jeg ikke si jeg ble fort bedre, jeg gikk til uke 12/14 med smerter i magen konstant og mye svimmel. Ikke klarte jeg bevege meg særlig uten smerter og jeg var veldig lammet i lang tid. Men det gode oppe i det hele er at jeg nå sitter her gravid 26+0 i dag :-) Så det er verdt det!

Men ikke nøl med å ta kontakt med klinikken om du blir dårligere. Akutt store smerter i magen, svimmelhet som er mer en bare når du reiser deg opp, avtagende mengde og mørk urin, og rask vektoppgang er alarmlys som absolutt bør få deg til å kontakte klinikken/legevakt snarest!

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...