Gå til innhold

Hjelp meg - trenger mer søvn!!

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips for å få babyene til å sove mer??

Her er det en 3mnd som kun sover ca.10-11t i døgnet, skulle gjerne økt timeantallet noe. Tidene varierer litt, men et vanlig døgn ser ca slik ut:

Våkner rundt 07. Sover 30min mellom 07 og 10. Sover 1,5t mellom 10 og 14. Sover 1t mellom 14 og 17. Legges rundt 21.30, sover ca.4t før melk. Sover så 2t før neste amming, og 1-1,5t etter denne.

Han fullammes. Har prøvd å gi han 100ml mme i tillegg til amming på siste kveldsmåltid i håp om lenger soveøkt, men ingen forskjell..

Bruker dessverre tid på å sovne etter de to nattmåltidene. Har prøvd å legge han tidligere, men da våkner han etter ca.1t (hvis jeg i det hele tatt får han til å sove..). Sovingen på dagen er forresten kun mulig ved trilling i vogn, bilkjøring eller bæring. Dvs ingen mulighet for meg å sove da.. Og selv om han nå sover en god førsteøkt på natta, merker jeg at ca.6t fordelt på tre økter virkelig begynner å tære på. Så hvis noen har noen andre tips enn å vente til han blir litt eldre, tusen takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143956097-hjelp-meg-trenger-mer-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

All sympati, min eldste var sånn, utrolig kjapp å lade opp:-D. Det jeg gjorde på kvelden var å amme og amme og amme. Ca to timers ammemaraton hver kveld:-D. Babyen som villeha det sånn, og jeg gikk med på det fordi det ga en fin sammenhengende første soveøkt etterhvert. Mener å huske fra ca åtte-fire fra han var en 4-5 mndr gammel. Riktignok var dette hele natta hans da men...

Ellers er eget rom en mulighet hvis dere vekker hverandre mye(vet det ikke er anbefalt, men det er vel heller ikke anbefalt å gå uten søvn i x ant mndr...). Hos oss funka dette utrolig bra da han plutselig ville begynne å spise masse på nettene igjen v ca 4? mndr.

Hva du kan gjøre hvis baby ikke vil ta puppen, eller hvis eget rom ikke er aktuelt, aner jeg ikke:-D.

Lykke til!

Tusen takk! Pleier å amme ca.18-19, flaske 19.30 og amming 20-21, så føles som maraton nok.. Men fortsatt er han "utsultet" rundt 01-02. Tenkte egentlig å drøye litt til med eget rom, men ombestemmer meg på det og flytter senga over i dag! Må jo gjøre det før eller siden uansett, like greit å komme inn i den rytmen nå og håpe på bedre søvn:)

Det sies at de som sover om dagen også sover godt om natta, så kanskje mer daghvile gir nattesøvn? Funker med våre.

Ellers ville jeg satset på å la far ta mer og mor litt mindre, viktig at begge får søvn. Ja altså om dere er to? Funker også for oss.

Enig med MrsMilla! Søvn avler søvn, hvertfall hos småen her i huset som blir 3 mnd neste uke. Merker stor forskjell på han hvis vi bare er hjemme hele dagen, da sover han mindre om dagen og sover mindre om natten, men hvis vi er ute og tutler rundt (gjerne i flere timer) så sover han også mer om ettermiddagen og sover godt om natten. Så du kan prøve å komme deg ut masse! vet ikke hvilken by du bor i men her har vi hvertfall en hel haug med kjøpesentre så det er bare å tutle rundt og glo på ting :P

Lykke til!

Takk takk! Merker at søvn avler søvn her og, han sover best på natta når han har sovet 3t+ på dagen. Men noen dager vil han bare ikke sove, selv om det legges til rette for det med trilleturer og bilkjøring.. MEN: å sove på eget rom har fungert supert! De siste nettene har første soveøkt vært 5t:) Og det kan jeg ikke klage på!

Annonse

jeg har ikke bil så lite bilkjøring og vil helst ikke bruke trilletur som en måte å få han til å sove på om natten. Det vi (jeg) gjør av og til når han ikke vil sovne av seg selv i sengen er at jeg holder han og stiller meg sånn at ansiktet hannes er mot døren. stiller meg nerme døren sånn at han ikke kan se på noe annet enn døren, for hvis han ser på andre ting og tang sovner han ikke. så har jeg av og til måtte hoppe litt forsiktig opp ned på tå :P før kunne det ta 30 min før han sovnet men nå tar det bare et par minutter. men nå venter jeg ikke til han har sovnet før jeg legger han ned i sengen sin, men legger han ned der når han nesten har sovnet, sånn at han vet at nå blir han lagt i sengen men fortsetter og sove. Vi har også en myyyk myk koseklut på enesiden av ansiktet og hjørne på dynetrekket på andre siden av ansiktet og det liker han veldig godt og sovner nesten med en gang etter å ha blitt lagt ned i sengen. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...