nls Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Hei, jeg har en liten gutt som er 6 uker idag. Han sover godt om dagen og sover om natten med ca 2-3 måltider. Problemet vårt er at etter det første måltidet om natten så ligger han å presser og brummer. Han bråker noe voldsomt med mange forskjellige lyder. Det er slik at jeg må opp å se flere ganger for jeg tror noe er galt. Da ligger han som regel å sover, men makker og lager noen fryktelige lyder. Både jeg og far får ikke sove når han gjør dette. Jeg aner ikke hva det er og hva dette betyr. På dagtid bruker han også å presse og makke veldig mye når han holder på å våkne etter blundene sine. Han har ikke noe problem med avføring, raper godt etter måltid, eneste er at han gulper mye. Hva kan denne bråkingen være? Nå er han som sagt 6 uker, og han har ikke smilt og ikke pludret noe. Jeg leser stadig om at babyer skal både smile og kommunisere når de er 6 uker gamle. Her er det ingenting. Han ble født nesten 3 uker fortidlig, kan dette ha en sammenheng?
jentelykke + guttelykke Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 At han er født tre uker for tidlig har i hvert fall betydning helt i starten. Smilene kan komme noe senere, samt pludringen. Det sa helsesøster til meg med forrige barn som ble født to uker for tidlig. Hun smilte i uke 7 Kjenner igjen pressingen og "brummingen" på min gutt nå. Han sover urolig på morgenen etter andre måltid på natten.. Vet ikke hvorfor, men er slik her også... Han har ikke avføring hver dag, og driver og presser litt innimellom.. han er 2,5 mnd
Mummy to 3 little boys Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Jeg har en gutt som er 7 uker gamel og han også lager mye lyd etter andre maltidene på natta. Kan forsetter med lydene for flere timer. Noen ganger når jeg pluker han opp raper han, så jeg synes lydene betyr at han trenger å rapes..... Han du prøvde å løfte han å se hvis han trenger å rape? Med min gutt, han slutter ikke etter han har rappet.
MღM Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Her har vi ei jente som også driver på samme måte. Brumming, knirking og grynting. Vi har tenkt at det har sammenheng med luft i systemet og virker som det eneste som hjelper er å ha henne liggende oppå oss. Da er hun rolig. Jeg sliter også med å sove når hun driver på slik og noen ganger begynner hun å gråte også, så da ender hun oppå brystet mitt gjennom store deler av natten. Hvor lenge har deres små drevet på med dette? Vår jente er bare to uker gammel...Her slutter hun heller ikke alltid når hun raper.
Pussy Galore Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Dette høres veldig kjent ut. Guttungen er seks uker og bråker som et sagverk til tider. Han sliter med magen og ligger tydeligvis og "jobber". Det trenger ikke å komme en rap eller noe i bleia etter disse sesjonene, men det virker som om det er noe som skjer. Armer og bein går samtidig. Det er irriterende, for vi får ikke sove, men ellers ser det ikke ut til at det er noe farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå