Gå til innhold

Hva er egentlig greia med Skylanders?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på seks som tidligere har vært opptatt av Bakugan, Pokemon, Ninjago, Beyblades osv. Akkurat nå er det Skylanders for alle pengene, og han ønsker seg hele tiden slike figurer og kort. Han har fått noen, men de er jo ganske dyre, og vi vet ikke hvordan han bruker dem. Med beyblade o.l. var det jo disse snurrekampene, men hva gjør man med Skylanders? Spiller man med kortene på noen måte?

Skrevet

Skylanders er et spill, som brukes på ulike konsoller. Figurene settes på en "base" og brukes i spillet. Vår gutt har Nintendo Wii, og spiller sammen med kompisene. De kan ta med sine Skylanders og bruke på hvilken som helst konsoll. Man må ha et startersett med base først. Google det så forstår du mer. Lønner seg å sette seg inn i hva det dreier seg om før man kjøper? Dette er jo noe som får kjøpt i elektronikkbutikker først og fremst. og i spillseksjonene i lekebutikkene?

Anbefalt aldersegrense 7 år.

Skrevet

Kan godt hende det er spill også, men det finnes også samlefigurer og kort. Det er dem jeg lurer på hva man bruker til. På kortene står det ting om den enkelte skylanderen, f.eks. styrke: 100, fart: 50 osv. Men vi kan ikke reglene for hvordan de brukes.

Skrevet

Det kommer nytt skylanders spill nå i høst og da kan ingen av de gamle figurene brukes.

Skrevet

Det kommer nytt skylanders spill nå i høst og da kan ingen av de gamle figurene brukes.

De kan vel fortsatt brukes i det gamle spillet?

Skrevet

Samlefigurene er til å bruke i spillet. Du må kjøpe en startpakke til Wii, playstation el lign.

Der følger det med en rund dings du setter figurene på, den figuren du setter der er du i spillet.

Veldig populært her blant gutta, lønner seg å ha de beste figurene så klarer du banene best osv.

Skrevet

Veldig stort her i huset! Synes faktsik det er ganske morsomt jeg også, hehe!

Følger kort med hver figur. Viser "hvor god" figuren er i kamp.

Skrevet
De kan vel fortsatt brukes i det gamle spillet?

Det nye spillet kommer med nye figurer og da kan man ikke bruke de gamle figurene. Jeg sto og så på det gammle spillet på tilbud og ble annbefalt og ikke kjøpe av betjeningen i butikken.

Skrevet

Jeg syns det er noe forbanna tull!!! Jeg trodde det følgte med 3 lekefigurer med spillet, men neida, de MÅ brukes for Å spille. Det finnes 30 forskjellige karakterer, og selvfølgelig vil ungene ha disse ogsÅ. Koster 100,- for en, og jeg syns at dette er kynisk!

Guttungen elsker spillet sitt, og sparer med glede til nye figurer selv.

Skrevet

Ser nå at du ikke mente Wii-varianten ;)

Skrevet

William fikk det for 1 uke siden og elsker det. Jeg syns grafikken på det er kjempebra :) Veldig stas blandt guttene i gata her. Er vel det nye store blant gutter fra 5 år og opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...