Gå til innhold

Er det flere her med barn som ønsker å skifte klær ørten ganger per dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira med en av hver

Kjenner at jeg blir litt gal over dette maset med å skifte klær hele tiden.

Datteren min blir 3 år i september, og hun vil skifte klær x antakk ganger hver dag. Først vil hun ha skjørt, så vil hun ha kjole, deretter blir hun hysterisk hvis hun må ha på seg sokker eller genser. Og slik fortsetter det hele dagen.

Nå har jeg gitt klar beskjed om at hun ikke får lov til å skifte hele tiden, men hun maser fortsatt om det minst tre ganger i timen.

Er det bare hun som er sånn, eller er det typisk for jenter (og gutter?) i den alderen?

Fortsetter under...

Det er mitt barn du beskriver. Hun vil skifte klær ved hvert eneste bleieskift, for "buksa er våt" og "genseren er trang". Og klærne skal rett i skittentøykorga etterpå.... Klesskiftene er ok-ish, men vi nekter å vaske dem på nytt straks så de fiskes raskt og diskret opp... Tror det er helt normalt for alderen uansett kjønn, brødrene mine var visst også sånn.

Hun er 2 år og 4 mnd.

Endret av lillenims

Her skal det skiftes hele tiden, på med ny kjole eller av og til varme vintergenserer(som ligger i vinterskuffen), og huttemeitu. Har bare sagt at da får du kle på deg selv. Jeg gidder nemlig ikke.

Ja her skiftes det heletiden, største er så stor og selvhjelpen at hun fikser det selv, så jeg vet liksom ikke alltid hvilke klær hun har på :/ Driver og lærer henne at klær som ikke er våte eller skitten men som skiftes skal legges på plass i skapet!!!

Her er det ei som bestemmer hva hun SKAL ha på. Snuppa her er 2,5 år og har vært slik i tre mnds tid.. Verst om vinteren med tynne, upraktiske klær, men nå i sommer er det bare å kjøre på ;-)

Annonse

Her er det ei som bestemmer hva hun SKAL ha på. Snuppa her er 2,5 år og har vært slik i tre mnds tid.. Verst om vinteren med tynne, upraktiske klær, men nå i sommer er det bare å kjøre på ;-)

Haha slik var min og EN gang, midt på kalde vinteren skulle hun plutselig bestemme alt og ingen ting jeg sa ble hørt, da sa jeg (litt stykt kanskje men det funka) : Skal du ha på kun det og ikke jakke og vintersko ol (hun hadde på kjole) og nei hun frøs ikke sa hun, jeg sa da neivell men da går vi ;) hadde ikke kommet ned trappa før hun sa mamma jeg fryser, kan vi ta på mere klær? :) siden da har hun hørt på meg når det kommer til uteklær/ strømpebukse/skovalg ol, men hun elsker og skifte inneklær.

Mi blir tre i slutten av august og ho har vore grei ang kleskift HEILT til no. Trur det kan ha med at ho har ei søster på 4 som er enda verre ang dette. No har det tatt av og kle ligg strødd! Blir gaaaaaal. Det er berre å gi opp "Kira med en av hver"... sukk ;)

• 3 uker senere...

Jenta mi er 3 år, og hun skifter klær 1-2 ganger om ettermiddagen når hun kommer hjem fra barnehagen;) ikke noe uvanlig det, hehe. Men litt slitsomt, da det blir en god del halvbrukte klær liggende i skapet.. eller mye klesvask:P

Jepp, min jente er bare litt over 2 og hun skal også bytte klær...men det aller største her i gården er å kle av seg absolutt alt :P Og det gjør vi gjerne igjen og igjen og igjen. Har mistet tellingen hvor mange ganger jeg må kle på hun igjen i løpet av en dag hjemme...blir gal! :P Toppet seg her en morgen jeg måtte kle på hun 3 ganger før vi kom oss i bilen til barnehagen...hehe

Endelig noe som jeg IKKE kjenner meg igjen i, Kira! ;)

Her er det bare et skift om dagen, om hun ikke har griset seg fullstendig ut, og da er det mamma som er initiativtakeren;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...