Gå til innhold

Må plutselig lav basaltemperatur bety ny spontanabort:-(((((

joha99

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 6 etter et par SA og 1 MA, har vært til utredning og alt er fint, de mener kun at alderen min(35år) kan være årsaken til abortene siden jeg har 2 flotte svangerskap bak meg fra jeg var yngere.

Denne graviditeten har vært veldig anerledes enn de hvor det har endt i SA, temperaturen har vært jevnt høy helt fra eggløsning ( 36,5-36,8) og jeg har hatt masse symptomer som ømme bryster, tretthet og tissetrang hele døgnet..så jeg har tenkt at Nå endelig går det bra.

MEN i dag tempet jeg som vanlig å da var plutselig temperaturen falt ned til under coverline å var på nivå slik som når mensen kommer altså nede i 36,06, min første tanke var NEEEEI ikke enda en spontanabort :-(

For på nettsiden til ladycomp står det at en spontanabort starter med temperaturfall 3-5 dager før....

Jeg er nå superdepppppppa og leter febrilsk på nett etter noe positivt, og håper kanskje noen her inne kan svare meg på om dette betyr en abort eller at det fortsatt kan gå bra...???

Startet med en gang på Fructus femina og progrestronkrem jeg hadde liggende i dag, har ikke tatt progrestron fordi jeg ikke har progrestronmangel, men tar sjansen på å prøve litt i min desperasjon..

Jeg har fortsatt alle symptomer og mensmurringen jeg hadde helt i starten har ikke vært tilstede siste uken, har heller ingen blødning,spotting eller farge i utfloden slik jeg har hatt alle de andre gangene det har endt i SA, og da har jeg spottet i mange dager før temperaturen sank..

Er jeg gal som fortsatt håper at det skal gå bra med en så kraftig temperaturdipp?????

Håper på mange svar uansett positivt eller negativt, alt hjelper nå

...

Fortsetter under...

Huff, jeg aner ikke om et fall i tempen betyr at du mister igjen, men jeg føler virkelig med deg! Har selv mistet flere ganger og det er forferdelig slitsomt å gå og lure på denne måten.

MEN jeg ville nok tro at det kan være normalt med noen "dipp" i tempen selv om svangerskapet forløper som det skal... kroppen er en kropp, ikke en maskin :)

Lykke til. Hvis du mister igjen synes jeg du skal be om utredning.

Har inget svar, men føler med deg. Veit kor fælt det er å gå å lure.....men vil trøste deg med at eg trur vi som har opplevd mange abortar "overanalyserar" alle symptom; både "positive" og "negative" og at vi har eit ekstremt fokus på det. Heilt objektivt sett så ville eg ikkje dratt konklusjonen du drar om at du mister, men heller tenke at du fortsatt er gravid (for det er du jo!). Og du har jo ikkje blødd el anna som du har gjort før når du har mista!

ønskar deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...