Gå til innhold

Hjelp! Redd jeg mister :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er 16 uker på vei, og noen dager har jeg hatt ganske mye kynnere (magen og blitt veldig stram) Igår begynte det også å bli ganske ubehagene. Føles som sterke mensen smeter. Jeg er veldig redd for å miste igjen. Mistet sist i uke 14, hadde også vondt da, men også med blødning. Kan ikke huske fra forrige svangerskap, med min gutt som nå er to år, at jeg hadde så tidlig slike kynnere...

Trur du at det er et tegn på abort?

Mvh en veldig veldig fortvilt jente, som hadde begynt å glede seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som flergangs fødende kan kynnere være ganske plagsomme.

Har det sånn selv, er ikke vondt men irriterende at magen ikke slapper av.

Merker det mest når jeg har styret for mye:)

Skrevet

Merket første gang kynnere i uke 14. Varte lenge, og hadde mensliknende smerter også. Siden jeg tidligere har hatt en operasjon i livmoren regnet de med at det var stramming i arret som gjorde menssmertene. Fikk beskjed om å vurdere smertene mine på en skala fra 1 til 10, der 10 skulle være det vondeste. Dersom jeg følte smertene ble over 5 på skalaen skulle jeg kontakte lege/gyn. Syns det var vanskelig å vurdere. Men er nå i uke 25 og alt har gått bra så langt. Har fortsatt mensliknende smerter av og til.

Men det er vondt å gå å lure og engste seg. Jeg hadde kontaktet lege hvis jeg var deg, for å få litt "ro i sjelen" og få en forklaring.

Skrevet

Takk for svar.. Syntes det er veldig vanskelig å vurdere selv. Men skal iallefall kontakte fastlegen til mandag. Husker sist jeg mistet. Og alle sa det bare måtte gå sin gang. Fikk aldri noe hjelp eller svar, uansett hvem jeg ringte. Det hjelper heldigvis når jeg ligger på sofaen, og slapper helt av. Men kan jo ikke gjøre det heller, med en to åring i hus.

Må bare krysse fingrene!!!

Skrevet

er førstegangs begynte med smerter i uke 17 å da viste jeg ikke hva det var, i uke 19 var msertene så ille at de trodde det var blindtarmen..men det var bare smertefulle kynnere.. jeg er nå i uk e 25 får bricanyl for dem nå å tar det veldig med ro.. så det renger ikke å betyn noe galt selv om de er ille så tidlig:) men kjenner til reddselen..

Skrevet

Tror ikke du skal uroe deg. Denne typen voksesmerter er ganske så vanlige, og som flergangsfødende blir det bare verre!

Jg har ubehagelige kynnere fra første trimester jeg, og de blir bare føer og mer plagsomme utover i svangerskapet. Men de er ikke farlige.

Klem til deg!

Skrevet

Tusen takk for svar! Føler meg faktisk bedre, bare av å høre at det ikke er så uvanlig. :) Håper det er gode nyheter å få 1 aug. da jeg skal på ordinær ul.

Skrevet

åhh guri, jeg fikk det tidlig første gang jeg var gravid, og de var sterke i mange mnd. betyr at det kan bli enda mer denne gangen, hilsen ikke HI ;)

Skrevet

Jeg er kommet til uke 25 og har hatt kynnere siden uke 14, de har tidvis vært veldig plagsomme..syns du skal kontakte lege for ikke å bli urolig, lett å bli det hvis det også er smerter med kynnerene og du har mistet tidligere.. <3 mistet selv i uke 13 og bedre å være på den sikre siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...