Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har siden den første tidlige ultralyden hatt en følelse av at dette ikke kom til å gå bra. Jordmor mente en uke etterpå at det var fin utvikling og at det kom til å gå bra. har etter det spottet litt. Begynte å blø litt mer på mandag, ikke så mye så en mens, men blør enda, friskt og brunt blod, slik at jeg må bruke truseinnlegg. Fikk time hos lege på mandag som henviste meg til gynekolog, hastesak. Etterpå har jeg funnet ut at han har ferie i to uker.

Blør fortsatt, ikke smerter, men litt murringer.

Kjenner jeg blir frustert over helsevesenet, dersom jeg hadde ringt til legen å sagt jeg ønsket abort hadde jeg fått raskere behandling enn det jeg har fått, har gått i nesten en mnd med usikkerhet og leger som ikke vil henvise eller gjøre noe.

Håper jeg får time hos gynekolog i neste uke for å se om alt er kommet ut slik at vi kan starte på nytt.

Noen som vet hvor lenge det er vanlig å blør ved MA/SA? Og hvor lenge vil graviditetstest være positiv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143955974-da-var-l%C3%B8pet-kj%C3%B8rt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner din frustrasjon. Synes selv ferietida er vanskelig, går ofte til oppfølging av mitt svangerskap og i ferien er det stadig nye folk som har ulike meninger og endrer medisiner i hytt og pine. Men må jo prøve å tro på dem liksom.

Ved SA blødde jeg i underkant av en uke, minimalt de siste dagene. Men ble fortalt at normalen var ca 8 dager eller som en mensblødning. Jeg sjekket ikke hvor lenge graviditetstestene var positive for jeg ble sjekket med blodprøver (HCG, at nivået ble så lavt at man var sikker på at alt hadde kommet ut.)

Det er kjempeinviduelt. Jeg blødde(mye) i 4 dager etter min MA (medisinsk) og hadde brunlig utflod i ca en uke etter det. To uker etterpå viste min gtest negativt. Eneste gangen jeg testa for å sjekke. (fikk el etter tre uker) Jeg var 12 uker på vei (13+0 den dagen jeg tok medisinsk abort siden kroppen ikke ordnet opp selv), men hadde jo ikke noe foster, men morkake, så jeg aner ikke hvor mye hcg jeg hadde i forhold til "normalen", men testa gravid 3+ med ukesindikator to dager etter forventa mens...

Har lest om noen som blir gravide igjen på syklusen etter SA/MA, jeg hadde en mens og ble gravid neste pp deretter. Har også lest om folk som har blødd av og på i mange uker, så alt er forskjellig. Har også lest om mange som har blødd under graviditeten og det har gått bra! Lykke til! :)

takk for svar, går å venter på at blødningen skal ta seg opp og at det skal bli vondt. jeg er litt usikker med tanke på at jeg er rhesus negativ og tror jeg er 8 uker på vei. skal vel egentlig da ha sprøyte for å unngå rhesusimmunisering?

hvorfor drar du ikke bare på legevakta og forklarer din bekymring??

For stress og bekymringer kan faktisk frem provosere en abort :( så om ting er bra ville jeg få gjort noe med det ;) for kan være at kroppen din bare reagerer merkelig på svangerskapet, jeg hadde masse spotting i forje svangwerskap. var på ultralyd ukentlig. men alt gikk bra <3

Jeg blødde brunt blod fra uke 6 til uke 13, så mye at jeg brukte truseinnlegg hele tiden. Har i dag en liten jente på 10 måneder. Så noen ganger går det bra.

Var en tur på legevakten mens det sto på og da trodde de at det var en MA, siden det var klumper i blodet. Men jeg fremdeles var kval og hadde gravid symptomer. Fikk tatt Hcg stigningen hos legen i løpet av uken etter, og den steg som den skulle.

Så det er mulig at det går bra :)

Annonse

takk for svar, går å venter på at blødningen skal ta seg opp og at det skal bli vondt. jeg er litt usikker med tanke på at jeg er rhesus negativ og tror jeg er 8 uker på vei. skal vel egentlig da ha sprøyte for å unngå rhesusimmunisering?

Den sprøyte fikk du vel rett etter fødselen hvis tidligere barn ikke har lik blodtype? Det fikk i allefall jeg. Jeg har en sønn på snart fire, men kom plutselig til å tenke på oppfølging av antistoffer og ringte legekontoret allerede i uke 5. Der sa de at det ikke var nødvendig å ta prøve før i 12. uke :)

Lykke til i allefall, det er vanskelig å ikke vite helt sikkert!!

Da var det over, mistet i morges. Det var det værste jeg har vært med på, mer vondt enn fødsel! Å fy så mye blod. Trodde ikke det skulle stoppe. Heldigvis er alt kommt ut og formen er allerede bedre. Legen på sykehuset sa at det ikke var noe problem å prøve på nytt så snart blødningen har gitt seg. Hva tenker dere om det? Ser det er mange som venter en periode før di prøver, men jeg har så laaange sykluser at da må jeg vente sikkert i 3 mnd..

Trist å høre at du mistet, men du virker ved godt mot, det er bra :) Vi prøve igjen med en gang, men det funket ikke da, fikk en mens, men så satt spiren i neste periode. Du får nok forskjellige råd om dette fra alle du spør, men det er visstnok ikke noe medisinsk uforsvarlig med å prøve igjen med en gang, så da er det bare opp til deg og hva dere føler for. Lykke til! :)

Så trist å høre at du mistet. Var selv alene når det skjedde i fjor, min mannen var å besøkte familien sin.

Vi prøvde med en gang etterpå, men vi hastet oss ikke.

Det er en vond og smertefull prosess du har vært igjennom, ikke bare fysisk men også psykisk.

Når jeg mistet så tenkte jeg at det var noe feil med fosteret som gjorde at kroppen sa imot det. At det var så skadet at den ikke ville ha overlevd like etter fødsel. Slik at kroppen valgte å gjøre noe med dette tidligst mulig for å skjerme våre følelser etter 9 måneder i magen.

men dette var min måte å tenkte på.

Dere får ta vare på hverandre og ikke gi opp håpet.

huff.. føler med deg! Eg begynte å blø i går.. mild mens blødning med litt klumper.. ikke noe særlig vondt men litt murring, så er psykisk innstilt på SA men har jo selvfølgelig et bitte lite håp fortsatt! Kor mange uker var du?

Annonse

Var 9 uker, men tror nok det har vært dødt en stund. Håper virkelig det går bra for din del, for det var helt for jævlig vondt.. Har enda skikkelige tak i magen. Under ingen det, så er det jo det følelsesmessige aspektet av det.. Lykke til, krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...