Gå til innhold

Anbefalte innlegg

verste bekkenløsning dagen idag, på min første ferie dag til og med. Våknet av dype smerter i skam-benet og nedover og oppover og overalt fra midjen og ned til lårene. klart så vidt å snu meg uten å hyle. reiste meg opp for å gå på do, men neida.. sambo måtte hjelpe meg med å gå... fikk da også kraftig hodepine i tillegg og sitter barnevakt for 4 små pusekatter som skal ha mat og vann og leke kamerat og kos. Sambo måtte på jobb så klart. nei fyyyyyy faeeeen for en dag så langt asså... sitte/ligger på sofaen og gruer meg til hver gang jeg må på do. bruker ca 10 minutter med hjelp av vegger og sofa og bord til støtte for å gå 10 meter. flott. pluss dritt vær med torden og regn.

desidert verste dag så langt i svangerskapet. er 20+2.

grue/gleder meg til tyrkia. hører at det er 40 varmegrader og hvis det ska forsette slik med smertene så kan jeg vel ikke gjøre noe annet enn å ligge som en hvalross på stranda og marinere i min egen svette. faen.. hater å ikke kunne utforske nye steder.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143955918-selvf%C3%B8lgelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mulighet til å komme deg til en kiropraktor? I forrige sv.skap var jeg helt udugelig pga bekkenløsningen. Klarte ingenting selv, men det hjalp ikke å få råd om kiro da vi ikke hadde penger til det. Denne gangen startet bekkenløsningen enda litt før, men nå kom jeg meg til kiro og ble bedre allerede etter 1 behandling, så om du kan så vil jeg råde deg til det. Hellasferien vår gikk delvis i dass i år pga bekkenløsningen som så sitt snitt til å blomstre for fullt der nede (fant ingen kiropraktor der så jeg fikk ikke starta med behandling før jeg kom hjem). Det kan hjelpe deg så ferien blir kjempefin.

Bekkenbelte er også veldig til hjelp spesielt for de som kjenner det i korsryggen! selges endel brukte på finn, kjøpt der selv, nytt ligger rundt kr.450-500,- men er verdt hver krone for min del! jeg holder på med flytting og uten det hadde det vært mye verre :)

Har du mulighet til å komme deg til en kiropraktor? I forrige sv.skap var jeg helt udugelig pga bekkenløsningen. Klarte ingenting selv, men det hjalp ikke å få råd om kiro da vi ikke hadde penger til det. Denne gangen startet bekkenløsningen enda litt før, men nå kom jeg meg til kiro og ble bedre allerede etter 1 behandling, så om du kan så vil jeg råde deg til det. Hellasferien vår gikk delvis i dass i år pga bekkenløsningen som så sitt snitt til å blomstre for fullt der nede (fant ingen kiropraktor der så jeg fikk ikke starta med behandling før jeg kom hjem). Det kan hjelpe deg så ferien blir kjempefin.

har egentlig ikke tenkt på kiropraktor. det var jo lurt. men vi reiser jo nå den 25. spørs om jeg får time før det. det føles som underlivet vris fra hverandre. korsryggen har foreløbig roet se ned. startet først med det i uke 13/14 men jordmor mente det var hormonersmerter og ikke bekkenløsning. så for ca 2 uker siden begynte fremsiden å verke. kan omtrent høre gnikkingen.. ewwww... men takk... skal prøve kiro når jeg kommer tilbake fra syden :)

har egentlig ikke tenkt på kiropraktor. det var jo lurt. men vi reiser jo nå den 25. spørs om jeg får time før det. det føles som underlivet vris fra hverandre. korsryggen har foreløbig roet se ned. startet først med det i uke 13/14 men jordmor mente det var hormonersmerter og ikke bekkenløsning. så for ca 2 uker siden begynte fremsiden å verke. kan omtrent høre gnikkingen.. ewwww... men takk... skal prøve kiro når jeg kommer tilbake fra syden :)

Du får stort sett akuttbehandling på dagen om du ringer på morningen. Uff! Det er dritkjipt når det er så vondt. De siste dagene før jeg fikk ringt kiro sa det "klakk-klakk" hver gang jeg tok ett skritt. Det hadde gått videre fra gnikking for å si det sånn. Hadde 2 behandlinger i uka i 3 uker og så 1 i uka i 2 uker. Kommende tirsdag har jeg første behandling på 2 uker, så det går bedre og bedre bare man blir behandla:) Bekkenbelte er sikkert kjempefint for noen, men forrige gangfølte jeg at det bare gnukka og gnikka enda verre med enn uten.

Isj! Jeg håper du får en orden på det, for det er skikkelig slitsomt når det står på som verst selv om man "venter på noe godt"...

Annonse

Jeg har fibromyalgi og har slarkete bekken (som jeg kaller det). Fikk derfor store smerter fra 6.mnd sist gang og har hatt en del problemer som følge av det mellom svangerskapene. (Måtte bl.a. bytte jobb pga mye gåing/ståing på hardt gulv)

Ble ikke regnet som bekkenløsning sist, og blir nok ikke det nå heller, men går jevnlig til kiropraktor for å holde de verste smertene unna. Pga fibroen blir jeg ikke smertefri, men det hjelper med å holde smertene i sjakk, så jeg vil absolutt anbefale det.

Hvis du ringer noen på mandag kan du være heldig å få hastetime - si hvordan du har det og at du skal på sydenferie, så kan det hende noen er snille og hjelper deg.

Jeg kjenner meg veldig igjen i alt du skriver! Forrige sv.skap. Prøvde jeg et sånt bekkenbelte i en butikk, og syntes det var så ubehagelig at jeg lot være. Denne gangen er det så ille at jeg fant ut at jeg bare måtte prøve, så jeg var innom Boots dagen før vi reiste på ferie og kjøpte et. Har vondt både foran og bak og midt i mellom, og føler det hjelper litt. Holder ut litt lenger før jeg må ty til krykkene. Og da er det verdt det!

ja det virker nesten som om jeg er på vei til krykkebruk. Idag gikk det greit når jeg sto opp men ble verre og verre utover dagen. Nå kan jeg ikke bevege meg fra midjen og ned. skal ringe på mandag og se om jeg får akutt time hos kiro. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...