Gå til innhold

Hva trenger man i/på stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger man til babyens daglige stell?

Tenkte jeg skulle på apoteket å handle inn litt. Har bleier og det man har fått i babypakkene fra apoteket.

Hva mer trenger man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på, greit å vite når det er den første, så man slipper å kjøpe masse unødvendig :)

Skrevet

Bleier, våtservietter/kluter, håndkle og zinksalve er vel det eneste man trenger til daglig stell. Ellers så hadde jeg babyolje til å bade i og en fet fuktighetskrem (A-krem) alltid tilgjengelig. Husker jeg kjøpte altfor mye så det skal jeg ikke gjøre til nr 2. ;-)

Skrevet

Dette er hva vi har/hatt: bleier, mesoft kompresser til å vaske med, sinksalve, a-creme, babyolje, potetmel til evt veldig såre stumper, q-tips og liten negleklipper :)

Skrevet

Sist kjøpte vi badeolje, shampo (gutten kom ut med utrolig mye hår!) neglesaks, gasskluter til vask, q-tips.

Salver og slike ting kjøpte vi ikke før det ble behov for det.

Denne gangen skal jeg kjøpe inn klorhexidin for rensing av navlestumpen, den gror visst fortere når du bruker den.

Skrevet

Vi har:

Bleier, myke kompresser (bruker kun våtservietter på tur), olje (fin å bruke på avføring som sitter godt og i badevannet),shampoo, inotyol (kjempefin på såre stumper og andre "problemer"), klorhexidin og saltvann (Frøkna har hatt en del grums i øynene, og fin i tette neser.) Anbefaler også å ha en fet krem.

Tror det er det vi har som brukes :)

Skrevet

Takk for mange gode tips.

Trenger man sånn nese greie? Hvis barnet har mye graps i nesa?

Skrevet

Ja, vi har faktisk nesesuger, pleide å dryppe morsmelk eller saltvann i nesen på babyen, så fikk det virke mens jeg skiftet bleie og deretter tok jeg nesesugeren og sugde ut grums og snørr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...