Gå til innhold

Hvordan får man tidlig UL? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært gjennom det, så lurte litt på hvordan man gjør det, og hva det koster? :)

Har lyst og ta en i uke 8 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått det to av gangene jeg har vært gravid. Jeg har mistet to ganger tidligere (den første var jeg ikke på tidlig ul, men jeg var det andre ganga. Begge gangene var det MA/BO). Nå er jeg gravid igjen, 6-7. uke et sted, og jeg fikk tidlig ultralyd med det samme. Jeg får oppfølgning av gyn da, og jeg fikk tidlig ul (veldig tidlig ul) i uke 4-5, selvom man ikke kan se hjertet eller noe som helst så tidlig. Jeg ville bare sjekke at jeg var gravid i det hele tatt... Dette betalte jeg ingenting for, da gyn jeg bruker får noe statlig støtte eller noe slikt, så det går på frikortet når man har fått det, og som gravid så er jo alle sånne ting gratis, også hos dem som får statlig støtte.

Men den andre ganga jeg var gravid, og fikk tidlig ul, ringte jeg bare ned til legen min og sa jeg var veldig engstelig fordi jeg var redd noe var galt slik som sist (noe jeg også mistenkte... spesielt siden jeg hadde mista forrige gang). De hadde jordmor og ordentlig ul-apparat på legesenteret, så jeg fikk komme inn samme dag. De fant ingen tegn til liv, men de ville se igjen om et par uker i tilfelle det var for tidlig (var ca uke 6). Jeg flytta i denne perioden, og fikk ny fastlege. Han sendte meg til privat gyn for ny ul, i ca uke 8-9 (ca ei uke ventetid, men fikk det kanskje fort fordi det var mistanke til MA igjen). Jeg kom til privat gyn, og det viste seg at jeg hadde MA/BO, og han var så hyggelig at han sa jeg bare skulle dra hjem, uten å betale. Så jeg vet ikke helt hvor mye prisen lå på...

Hvis du ikke er engstelig, og ikke mistenker det er noe galt, tror jeg ikke det er så lett å få tidlig ul, i hvert fall ikke gjennom legen... Du kan jo ringe til en privat gyn, de tar deg kanskje inn uten henvisning fra lege, men det koster kanskje 2000 kroner (usikker på pris, men jeg vil tippe rundt der).

Skrevet

Hei, jeg skal til tidlig ul i uke 11-12 og har bestilt privat. Det koster 950 kr for vanlig ul, har sett at prisene ligger på alt fra 650-1300 for tidlig ul, alt etter hvor du tar det:)

Skrevet

jeg har vært til tidlig UL hos st.olav pga av at jeg har mistet mange ganger,

Skrevet

Har betalt selv og tatt ved Volvat. Kostet litt over 1300 kr.

Skrevet

Vet ikke helt hvor du bor. Jeg skal ta i Lillestrom i uke 12 og betaler 600 kroner uten henvisning.

Skrevet

Kommer an på legen om han/hun henviser deg til tidlig UL, jeg var tydelig til min lege at jeg var engstelig siden jeg hadde en MA sist, men hun sa bare at jeg måtte dekke UL selv om jeg ønsket det og det hun kunne tilby meg var prødprøver for å se at hcg nivå steg. jeg bestilte UL selv hos privat: 500,- før uke 12 hos sigrids ultra i Stavanger

Skrevet

Jeg er 7 uker i morgen og har vært på privat klinikk til UL - 1350,- kroner. Vel verdt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...