3 prinser prinsesse på vei Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Skal på ktr på sykehuset i dag. Er 40+6. Har tenkt å kjempe for å gå derfra i dag med en plan om igangsetting eller KS tidlig neste uke. Har ri snuppe i seteleie og ønsker ikke gå å ruge henne stor på overtid, har født barn på 4800 (!) gram før. Vet at nye retningslinjer fra Helsedirektoratet anbefaler igangsetting FØR dag 12 på overtid, og tidligere dersom mors alder er >35 år ( er 36). Men vet jo hvor arrogante og rigide de er, så sitter her og fyrer meg selv opp til kamp. Time kl 10, og regner med de hvertfall tøyer litt i dag, hadde jo 1 cm åpning allerede for over to uker siden, og håper det kan hjelpe noe.
mbea Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Lykke til! Stå på. De som maser for som regel mest!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2012 Jeg vet!! Men er så ekstremt dårlig til å stå på "krava" mine ? Ikke for at en har krav på så mye, er vel mer prisgitt helsesystemet) Så jeg har liksom lada skikkelig opp inni hodet mitt siden i går! Faller vel til bakken som en død sild hele opplegget mitt Takk for støtte
Netti*** Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Min søster fikk beskjed av sin jordmor om ikke å smile en eneste gang. For ellers tar de deg ikke seriøst. Hun går til jordmor som ikke jobber på føden. Hvis man smiler og i tillegg ikke er flink til å klage så er kampen tapt. Stå på krava dine du. Masse lykke til :-))) du kan få mine fødestøv for jeg har ennå 2 uker til termin :-) Endret 20. juli 2012 av Netti***
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2012 Det gikk jo som forventet. Fikk ny time på tirsdag, med beskjed om at jeg IKKE ble satt i gang da. MEN, møtte en fantastisk jordmor. Og legen jeg fikk kjenner jeg godt privat, og hun fikk stillet endel av de angst tankene jeg har hatt om setefødsel og roet meg helt på det, og det var deilig! Så nå er jeg nesten ubekymret i forhold til fødselen ( nesten så jeg gleder meg!), når ho fikk betrygget meg så godt på at de skal få tulla trygt ut. Jeg fikk også noen oppmuntrende ord om at de fleste fødsler skjer i løpet av de dagene som kommer nå, at babyene som regel stagnerer i vekst nå, og jordmor tøyde litt oppi der, var 1-2 cm åpning, men 2 cm lang mormunn. Jaja. Så var det bare å vente da. Fikk tips om et varmt bad, 2 Paracet og sex
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2012 Min søster fikk beskjed av sin jordmor om ikke å smile en eneste gang. For ellers tar de deg ikke seriøst. Hun går til jordmor som ikke jobber på føden. Hvis man smiler og i tillegg ikke er flink til å klage så er kampen tapt. Stå på krava dine du. Masse lykke til :-))) du kan få mine fødestøv for jeg har ennå 2 uker til termin :-) Takk for fødestøv, håper det treffer meg hardt!! Og det med smiling har jeg skjønt brukte det i dag , felte til og med en liten tåre hos jordmor , og det hjalp faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå