Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #26 Skrevet 20. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Eh... Så hvis ikke suppe, wok og pasta er skikkelig middag, hva er da "skikkelig middag" i dine øyne egentlig? Og hvordan kan du kalle dette søppelmat?
Clue Skrevet 20. juli 2012 #27 Skrevet 20. juli 2012 Du har jo fått mange gode tips til billige middager, som du spurte om. Så hvorfor ikke ta til deg det, istedet for å kritisere de som har brukt tid på å skrive tips til deg? Fiskepudding og fiskeboller er billig. Og du kan lage mange gode supper fra bunnen av, f.eks kyllingsuppe, blomkålsuppe osv. Oppskrifter finner du ved å bruke google. Jeg har ikke tenkt å bruke tid på det for deg. Så har du pannekaker, det elsker jo ungene. Eller grøt. Det er ikke så sunt å skjære veldig ned på kjøtt og fisk, og måtte bruke blandingsprodukter. Men med trang økonomi som dere har, HI, så må man jo det. Seifilet er jo billig fisk. Det kan du jo gjøre mye ut av. Og du kjøper ikke revet ost, du river osten selv. Du kjøper ikke ferdige salatblandinger, du kjøper diverse grønnsaker/salat, og blander selv. Kyllingkjøttdeig og svinekjøttdeig er billig. Det kan gjøres mye med. Finn deg oppskrifter. Har dere dårlig råd, så tror jeg ikke noe er for simpelt for dere, dessverre. Og ihvertfall ikke mer simpelt enn for de andre her. Har dere lite penger til mat, må dere nok innfinne dere med det, og dermed lage mat dere ikke ellers er nødt til.
Iselilja Skrevet 21. juli 2012 #28 Skrevet 21. juli 2012 (endret) Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Eh... Så hvis ikke suppe, wok og pasta er skikkelig middag, hva er da "skikkelig middag" i dine øyne egentlig? Og hvordan kan du kalle dette søppelmat? Veldig enig. Du må nok hjelpe oss litt mer med hva du mener er skikkelig mat, og hva som etter din mening er søppelmat, HI. For meg er søppelmat mat som er næringsfattig og rik på sukker/mettet fett (type pølse i brød, Mc Donalds etc, mat man godt kan spise en gang i blant, men som ikke bør inngå i det daglige kostholdet). Du har kanskje en annen definisjon på søppelmat? Hjemmelaget blomkålsuppe, grønnsakssuppe, wok etc er både sunt og godt. Jeg forstår ikke helt hvordan lapskaus kan være ok, mens du mener wok ikke er det. Wok er i alle fall sunnere enn lapskaus (lapskaus inneholder mye rotgrønnsaker med høy glykemisk indeks, mens wok ofte har mer varierte grønnsaker), men det er kanskje smaken du er ute etter og ikke næringsinnholdet? Kan du utdype litt hva du ønsker oppskrift på? Er du ute etter retter med fisk, kjøtt, vegetarretter? Jeg har en oppskrift på linsesuppe jeg fikk av min beste venninnes greske onkel. Den er nesten gratis, sunn, mettende og best av alt supergod! Si fra hvis du vil ha den, så skal jeg finne den frem. Den er mer lapskausaktig enn suppete i konsistensen Endret 21. juli 2012 av Iselilja
sillyfilly og Olivia Skrevet 21. juli 2012 #29 Skrevet 21. juli 2012 Rema 1000 har 15 kroners skinkepålegg. Gå på Ica og se etter halv pris varer som du fryser ned. Du kommer langt med en tomatboks! Du kan lage spagetti, du kan lage enchiladas, tomatsuppe med kjøtt og egg og makaroni, chili con carne med mais, makaroni, og bønner er mettende og godt, pølsegrateng feks, du kan sette litt mer smak på suppe med en tomatboks. Grønnsaker er billigere enn kjøtt så suppler med det.
bobbelfru Skrevet 21. juli 2012 #30 Skrevet 21. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Eh... Så hvis ikke suppe, wok og pasta er skikkelig middag, hva er da "skikkelig middag" i dine øyne egentlig? Og hvordan kan du kalle dette søppelmat? Veldig enig. Du må nok hjelpe oss litt mer med hva du mener er skikkelig mat, og hva som etter din mening er søppelmat, HI. For meg er søppelmat mat som er næringsfattig og rik på sukker/mettet fett (type pølse i brød, Mc Donalds etc, mat man godt kan spise en gang i blant, men som ikke bør inngå i det daglige kostholdet). Du har kanskje en annen definisjon på søppelmat? Hjemmelaget blomkålsuppe, grønnsakssuppe, wok etc er både sunt og godt. Jeg forstår ikke helt hvordan lapskaus kan være ok, mens du mener wok ikke er det. Wok er i alle fall sunnere enn lapskaus (lapskaus inneholder mye rotgrønnsaker med høy glykemisk indeks, mens wok ofte har mer varierte grønnsaker), men det er kanskje smaken du er ute etter og ikke næringsinnholdet? Kan du utdype litt hva du ønsker oppskrift på? Er du ute etter retter med fisk, kjøtt, vegetarretter? Jeg har en oppskrift på linsesuppe jeg fikk av min beste venninnes greske onkel. Den er nesten gratis, sunn, mettende og best av alt supergod! Si fra hvis du vil ha den, så skal jeg finne den frem. Den er mer lapskausaktig enn suppete i konsistensen Jeg vil gjerne ha oppskriften på den suppen om du vil dele ( og om du får lov)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #31 Skrevet 21. juli 2012 Man) Fylte pitabrød ( skinke, salat og litt revet ost) Tirs) Fiskegrateng, poteter og gulerøtter Ons) stekt fiskepudding, poteter, raspede gulerøtter Tors) Kylling, ris og grønnsaker, peppersaus/bearnicesaus Fre) Svinekoteletter, stekte potetbåter Lør) Hjemmelaga pizzahorn Søn) Hjemmelaga kjøttkaker, poteter, gulerotstuing Handleliste : 1 pk frosne hattings pitabrød (ca 25 kr) 1 pk ferdigsalat (ca 25) 1 pk revet ost (ca 35 kr) 2 pk fiskegrateng (first price sin til ca 20 kr) 1 pose/liten sekk poteter (ca 35 kr) 1 fiskepudding (ca 30 kr) 1 pk gulerøtter (ca 20 kr) 1 nygrillet kylling (40 kr) 1 pk ris (ca 20 kr)...kanskje du har fra før? 1 pk amerikansk blanding. Frosne grønnsaker. (ca 10 kr) 1 pk peppersaus eller bearnicesaus (ca 15 kr) 1 pk svinekoteletter a 4 pkn. (ca 30 kr) 2 pk kjøttdeiger ( 60 kr) 1 kg hvetemel (ca 15 kr)...kanskje du har fra før? = 380 kr :-) ...og så må resten brukes til babymiddagene ( 7 middagsglass ca kr 17 per glass = 120 kr. Da blir det ca 500 kr i middager per uke. Kjøper ikke middagsglass, lager maten selv. Så kommer bleier , MME på 120 kr uka , +++ så det går ikke det der engang. Så skal vi gjerne ha pålegg og brød også. Alt for hele uka til 500 kr, ikke kun middager HI Det er bare hvis ris eller pasta blir stående på benken det kan være farlig. Settes det i kjøleskapet, kaldere enn 6-8 grader, utvikler ikke bakteriene seg. Da er det ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #32 Skrevet 21. juli 2012 Soppen har begynt å komme. En tur i skogen for å sanke så kan du lage soppstuing. Ville bær er det også en del av. Da trenger du bare litt sukker så har du det syltetøyet du trenger. Bak brød selv. Det blir en del billigere enn kjøpebrød.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #33 Skrevet 21. juli 2012 Fisk er det også mulig å få tak i gratis. Bruk noen timer med fiskestang så kan det hende dere får nok til noen middager.
Vanililla Skrevet 21. juli 2012 #34 Skrevet 21. juli 2012 Kjøp first price kyllingfilet i 2kg sekk (oransje pose) Her får du mange gode middager som kan varieres i det uendelige. Tin opp de du trenger over natten i kjøleskapet. Store fine fileter og er de rimeligste jeg har kommet over. Vi har alltid det i frysen.
Iselilja Skrevet 21. juli 2012 #35 Skrevet 21. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Eh... Så hvis ikke suppe, wok og pasta er skikkelig middag, hva er da "skikkelig middag" i dine øyne egentlig? Og hvordan kan du kalle dette søppelmat? Veldig enig. Du må nok hjelpe oss litt mer med hva du mener er skikkelig mat, og hva som etter din mening er søppelmat, HI. For meg er søppelmat mat som er næringsfattig og rik på sukker/mettet fett (type pølse i brød, Mc Donalds etc, mat man godt kan spise en gang i blant, men som ikke bør inngå i det daglige kostholdet). Du har kanskje en annen definisjon på søppelmat? Hjemmelaget blomkålsuppe, grønnsakssuppe, wok etc er både sunt og godt. Jeg forstår ikke helt hvordan lapskaus kan være ok, mens du mener wok ikke er det. Wok er i alle fall sunnere enn lapskaus (lapskaus inneholder mye rotgrønnsaker med høy glykemisk indeks, mens wok ofte har mer varierte grønnsaker), men det er kanskje smaken du er ute etter og ikke næringsinnholdet? Kan du utdype litt hva du ønsker oppskrift på? Er du ute etter retter med fisk, kjøtt, vegetarretter? Jeg har en oppskrift på linsesuppe jeg fikk av min beste venninnes greske onkel. Den er nesten gratis, sunn, mettende og best av alt supergod! Si fra hvis du vil ha den, så skal jeg finne den frem. Den er mer lapskausaktig enn suppete i konsistensen Jeg vil gjerne ha oppskriften på den suppen om du vil dele ( og om du får lov) Selvfølgelig vil jeg dele Det er en relativt stor oppskrift, men rester kan fryses til en travel dag 500 g linser renses, skylles og legges i vann natten over. Kok opp linsene med: 2,5 l vann 1 ss salt (eller mer, smak til) 2-3 laurbærblad Tilsett: 100-130 g tomatpuré 1 boks hermetiske tomater 3-5 hvitlølsfedd 1,5 dl olivenolje 2-3 gulrøtter 1 gul løk Kok minst en time (gjerne lenger) uten lokk.
bobbelfru Skrevet 21. juli 2012 #36 Skrevet 21. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Eh... Så hvis ikke suppe, wok og pasta er skikkelig middag, hva er da "skikkelig middag" i dine øyne egentlig? Og hvordan kan du kalle dette søppelmat? Veldig enig. Du må nok hjelpe oss litt mer med hva du mener er skikkelig mat, og hva som etter din mening er søppelmat, HI. For meg er søppelmat mat som er næringsfattig og rik på sukker/mettet fett (type pølse i brød, Mc Donalds etc, mat man godt kan spise en gang i blant, men som ikke bør inngå i det daglige kostholdet). Du har kanskje en annen definisjon på søppelmat? Hjemmelaget blomkålsuppe, grønnsakssuppe, wok etc er både sunt og godt. Jeg forstår ikke helt hvordan lapskaus kan være ok, mens du mener wok ikke er det. Wok er i alle fall sunnere enn lapskaus (lapskaus inneholder mye rotgrønnsaker med høy glykemisk indeks, mens wok ofte har mer varierte grønnsaker), men det er kanskje smaken du er ute etter og ikke næringsinnholdet? Kan du utdype litt hva du ønsker oppskrift på? Er du ute etter retter med fisk, kjøtt, vegetarretter? Jeg har en oppskrift på linsesuppe jeg fikk av min beste venninnes greske onkel. Den er nesten gratis, sunn, mettende og best av alt supergod! Si fra hvis du vil ha den, så skal jeg finne den frem. Den er mer lapskausaktig enn suppete i konsistensen Jeg vil gjerne ha oppskriften på den suppen om du vil dele ( og om du får lov) Selvfølgelig vil jeg dele Det er en relativt stor oppskrift, men rester kan fryses til en travel dag 500 g linser renses, skylles og legges i vann natten over. Kok opp linsene med: 2,5 l vann 1 ss salt (eller mer, smak til) 2-3 laurbærblad Tilsett: 100-130 g tomatpuré 1 boks hermetiske tomater 3-5 hvitlølsfedd 1,5 dl olivenolje 2-3 gulrøtter 1 gul løk Kok minst en time (gjerne lenger) uten lokk. Tusen takk! skal prøves i morgen!!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #37 Skrevet 21. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Her har man noen som er kravstor. Hva er galt med wok? Det er sunt, og delikatesse på enkelte restauranter. Coop har ferdig wokblanding med asiatiske grønnsaker. Synes ikke "norske" grønnsaker som gulrot og løk passer i wok, det må være vannkastanje, minimais osv. Tror at boks fra coop koster 13 kr, så kjøper man kyllingfilet for 29,90 og ris i STORE pakker (ikke poseporsjon), så har man middag til under 50 kroner. Supper har jeg vokst opp med som mat (kommer fra Russland); og det går an å lage mange gode og sunne supper som er fullverdig middag (jeg blir ihvertfall stappmett); pluss at ting som rødbetsuppe og kålsuppe smaker enda bedre etter en natt i kjøleskapet - vips, her har du middag til to dager. First price synes jeg heller ikke noe om når det gjelder kyllingfilet, dopapir og shampo, men enkelte ting er like gode eller bedre enn "originalen", f eks tilbehør til taco. Og hvor du har fra at omelett (egg, kjøtt/skinke, melk og purreløk) og wok er søppelmat? Man KAN ikke spise biff gorumet hver dag når man har dårlig råd. Da har man ikke råd å være kresen.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #38 Skrevet 21. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Eh... Så hvis ikke suppe, wok og pasta er skikkelig middag, hva er da "skikkelig middag" i dine øyne egentlig? Og hvordan kan du kalle dette søppelmat? Veldig enig. Du må nok hjelpe oss litt mer med hva du mener er skikkelig mat, og hva som etter din mening er søppelmat, HI. For meg er søppelmat mat som er næringsfattig og rik på sukker/mettet fett (type pølse i brød, Mc Donalds etc, mat man godt kan spise en gang i blant, men som ikke bør inngå i det daglige kostholdet). Du har kanskje en annen definisjon på søppelmat? Hjemmelaget blomkålsuppe, grønnsakssuppe, wok etc er både sunt og godt. Jeg forstår ikke helt hvordan lapskaus kan være ok, mens du mener wok ikke er det. Wok er i alle fall sunnere enn lapskaus (lapskaus inneholder mye rotgrønnsaker med høy glykemisk indeks, mens wok ofte har mer varierte grønnsaker), men det er kanskje smaken du er ute etter og ikke næringsinnholdet? Kan du utdype litt hva du ønsker oppskrift på? Er du ute etter retter med fisk, kjøtt, vegetarretter? Jeg har en oppskrift på linsesuppe jeg fikk av min beste venninnes greske onkel. Den er nesten gratis, sunn, mettende og best av alt supergod! Si fra hvis du vil ha den, så skal jeg finne den frem. Den er mer lapskausaktig enn suppete i konsistensen Jeg vil gjerne ha oppskriften på den suppen om du vil dele ( og om du får lov) Selvfølgelig vil jeg dele Det er en relativt stor oppskrift, men rester kan fryses til en travel dag 500 g linser renses, skylles og legges i vann natten over. Kok opp linsene med: 2,5 l vann 1 ss salt (eller mer, smak til) 2-3 laurbærblad Tilsett: 100-130 g tomatpuré 1 boks hermetiske tomater 3-5 hvitlølsfedd 1,5 dl olivenolje 2-3 gulrøtter 1 gul løk Kok minst en time (gjerne lenger) uten lokk. Tusen takk! skal prøves i morgen!! Dette høres godt ut, og kunne tenke meg å prøve jeg også, men har et spørsmål: Hvilke linser bruker du? Det finnes jo så mange forskjellige typer.
Iselilja Skrevet 21. juli 2012 #39 Skrevet 21. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Eh... Så hvis ikke suppe, wok og pasta er skikkelig middag, hva er da "skikkelig middag" i dine øyne egentlig? Og hvordan kan du kalle dette søppelmat? Veldig enig. Du må nok hjelpe oss litt mer med hva du mener er skikkelig mat, og hva som etter din mening er søppelmat, HI. For meg er søppelmat mat som er næringsfattig og rik på sukker/mettet fett (type pølse i brød, Mc Donalds etc, mat man godt kan spise en gang i blant, men som ikke bør inngå i det daglige kostholdet). Du har kanskje en annen definisjon på søppelmat? Hjemmelaget blomkålsuppe, grønnsakssuppe, wok etc er både sunt og godt. Jeg forstår ikke helt hvordan lapskaus kan være ok, mens du mener wok ikke er det. Wok er i alle fall sunnere enn lapskaus (lapskaus inneholder mye rotgrønnsaker med høy glykemisk indeks, mens wok ofte har mer varierte grønnsaker), men det er kanskje smaken du er ute etter og ikke næringsinnholdet? Kan du utdype litt hva du ønsker oppskrift på? Er du ute etter retter med fisk, kjøtt, vegetarretter? Jeg har en oppskrift på linsesuppe jeg fikk av min beste venninnes greske onkel. Den er nesten gratis, sunn, mettende og best av alt supergod! Si fra hvis du vil ha den, så skal jeg finne den frem. Den er mer lapskausaktig enn suppete i konsistensen Jeg vil gjerne ha oppskriften på den suppen om du vil dele ( og om du får lov) Selvfølgelig vil jeg dele Det er en relativt stor oppskrift, men rester kan fryses til en travel dag 500 g linser renses, skylles og legges i vann natten over. Kok opp linsene med: 2,5 l vann 1 ss salt (eller mer, smak til) 2-3 laurbærblad Tilsett: 100-130 g tomatpuré 1 boks hermetiske tomater 3-5 hvitlølsfedd 1,5 dl olivenolje 2-3 gulrøtter 1 gul løk Kok minst en time (gjerne lenger) uten lokk. Tusen takk! skal prøves i morgen!! Dette høres godt ut, og kunne tenke meg å prøve jeg også, men har et spørsmål: Hvilke linser bruker du? Det finnes jo så mange forskjellige typer. Opprinnelig er det brukt sånne små, grønne linser, men jeg har også brukt de små, røde. Like godt begge deler
Mrs. Bouquet Skrevet 21. juli 2012 #40 Skrevet 21. juli 2012 Du skal ha mme, brødmat, bleier og middager for 500 kr tilsammen i uka? Det vil bli umulig om du ikke tar til takke med disse simple middagene e.l. Eneste forslaget jeg har er at dere flytter til thailand denne perioden, da kan dere spise godt for 500 kr uka. Husk å ta med bleier og mme. Vil dere bli i landet får dere invitere dere selv til middag hos andre 4 dager i uka.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #41 Skrevet 21. juli 2012 Som andre sier her: gå for rema!! Mye for pengene! Og - bleiene til rema er best i test, kun slått av Coop. Ligger langt foran libero og pampers. Her er rema de eneste som holder knotten tørr OG fri for utslett! Og det beste av alt: de koster 14 kr for 50 stk. Da har du plutselig over 50 kr mer til mat enn hvis du kjøper pampers! Babyen tåler ikke annet enn Liberobleier. har prøvd alle typer over et en uke, reagerer med utslett og blemmer som ser ut som myggstikk. MEN - jeg tror noen misforstår innlegget mitt. Greit at jeg er på jakt etter billige middagstips :-) Men som jeg har presisert flere ganger så vil jeg gjerne ha tips om skikkelige middager. Ikke supper, wok, pasta... Det er for simpelt for oss. Syns ikke noe om First Price o.l heller... Greit at vi har et stramt budsjett noen uker framover, men jeg føler for å spise god mat fordi, ikke søppelmat og mat i farta som ostesmørbrød og omelett ;-) HI Forventer du at folk skal gidde å bruke tid på å svare deg,når du er så vanvittig utakknemlig for de svarene du har fått. Her kommer folk med mange forskjellige forslag som de spiser selv, så kaller du det søppelmat..... Det svaret ditt ga ihvertfall ikke meg noen lyst til å tipse deg om noe som helst
Edelweis Skrevet 21. juli 2012 #42 Skrevet 21. juli 2012 mmm, gulrot er jo det beste i wok da synes du virker litt utakknemlig jeg HI. mange av forslagene her er fullverdige middager som er sunne og gode, du må se til å svare oss på hvorfor du mener dette er søppelmat.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juli 2012 #43 Skrevet 21. juli 2012 Hun er sikkert et troll, som laget innlegg og svar for å provosere, for så å forsvinne og se på at andre krangler. Klassisk DiB-opplegg det Jeg velger å tro at en som kaller supper, pastaretter og wok for søppelmat ER et troll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå