Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere fertilitetsmonitor dere som skal insemineres?

Er det slik at når man næremer seg eggl så tar man tester hver morgen og den dagen den er positiv så reiser man ned.... kan man reise dagen etter?

Kan man be om elspøyte å få dette eller er det da bare større fare for at det blir 2 der inne...

er så redd for ikke å treffe på riktig dag....

Tenkte å ta el tester nå bare for å sjekke selv om jeg ikke skal nedover enda...

er vel clearblue som er best??

Venter på time hos gyn

takk takk alle

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bruker dere fertilitetsmonitor dere som skal insemineres? Er det slik at når man næremer seg eggl så tar man tester hver morgen og den dagen den er positiv så reiser man ned.... kan man reise dagen etter? Kan man be om elspøyte å få dette eller er det da bare større fare for at det blir 2 der inne... er så redd for ikke å treffe på riktig dag.... Tenkte å ta el tester nå bare for å sjekke selv om jeg ikke skal nedover enda... er vel clearblue som er best?? Venter på time hos gyn takk takk alle

Tror de fleste bruker eggløsningstester.

Jeg testa også for eggløsning et par sykluser på forhånd, så jeg visste ca hvor langt ut i syklusen el pleier å komme. Dette er kjekt å vite litt om på forhånd med tanke på å beregne med jobb etc.

Når jeg tester bare for å finne ut av syklus bruker jeg billige strimmel-tester fra babyplan.no eller lignende. Når du skal ned for inseminasjon anbefaler i alle fall Stork å bruke clearblue, tester da morgen og kveld.

El-sprøyte gir klarsignal til egget om å slippe ut, det skal ikke stimulere til modning av flere egg. Tror det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk hva de anbefaler/bruker. Selv har jeg vært på Stork og ble inseminert helt uten hormoner, el-sprøyte el. lign. Det var klaff på første forsøk! (men endte i tidlig sa)

Man kan insemineres samme dag som positiv el-test eller dagen etter, men det avtaler du med klinikken.

Skrevet

Takk for svar... fant vel ut at det var best med el test ja etter å ha lest om den...

så de har dem på tilbud nå til 199 på billige-tester.no....

Synd det gikk galt for deg da :( håper på klaff som sitter neste gang

Gjest meg mamma?
Skrevet
Takk for svar... fant vel ut at det var best med el test ja etter å ha lest om den... så de har dem på tilbud nå til 199 på billige-tester.no.... Synd det gikk galt for deg da :( håper på klaff som sitter neste gang

Jeg fikk beskjed om å teste tre ganger om dagen, insemniasjon formiddagen dagen etter positiv test.

Jeg bruker stort sett de billige strimlene fra billig tester.no. De som er på tilbud til 199 regner jeg med er clearblue sine 7 tester som viser et smil ved positiv test. Jeg har en sånn pakke liggendes i bakhånd hvis jeg er litt usikke på om strimmelen er positiv eller negativ.

Råder deg å ikke bruke de dyre testene hele tiden, for det blir fryktelig dyrt i lengden når man skal teste ihvertfall to ganger om dagen.

Skrevet

hm ja får ha litt av begge deler... har bestilt den clear blue siden den var på tilbud men har noen sånne superbillige også

får bestille mer av dem til uka tenker jeg... så jeg har til neste egg løsning.

tester du 2 ganger om dagen da om den første er negativ da? så prøver du senere på dagen?

Gjest meg mamma?
Skrevet
hm ja får ha litt av begge deler... har bestilt den clear blue siden den var på tilbud men har noen sånne superbillige også får bestille mer av dem til uka tenker jeg... så jeg har til neste egg løsning. tester du 2 ganger om dagen da om den første er negativ da? så prøver du senere på dagen?

Skal teste morgen, ettermiddag og kveld

Skrevet

aha takk :))

stille her inne i dag....

Skrevet

Jeg brukte Babycomp i tillegg til el-tester, denne gir prognose for de neste 6 dagene, så da hadde jeg litt tid til å forberede meg.

Jeg brukte for det meste billige strimler og staver, fordi de gradvis fikk sterkere strek over flere dager, i motsetning til clear-blue som er enten-eller. Med et barn fra før, og lang reisevei med få avganger, trengte jeg litt tid til planlegging.

Hvis du vil spare på tester, eller har få igjen, er et alternativ å teste færre ganger, men spare en urinprøve fra 6-12 timer tidligere.F.eks. teste om morgenen, men spare en urinprøve fra kvelden før. Hvis testen begynner å bli/er positiv, kan du teste den fra tidligere, og se om den også var positiv, så vet du om du må reise samme dag, eller kan drøye det til dagen etter.

Jeg testet opptil 5-6 ganger i døgnet på det verste!

Jeg tok ul på klinikken før hver inseminasjon, for å sjekke hvordan det lå an. Den ene gangen hadde el skjedd til tross for at testen viste positiv kun få timer før (testen jeg tok to timer før den igjen var negativ). Så man kan ikke alltid stole på el-tester...

Skrevet

Jeg gikk til gyn og tok UL for å se at det var et egg. Giddet ikke kaste bort masse penger på reising om det ikke er noe der.

Det går ann å kjøpe el tester på ebay. Clearblu koster ca 100 kr og de billig strimlene koster nesten ingen ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...