Honningmelon Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Hei igjen!:-) Hvordan går det med matinntaket til jenta di? Må jo følge med litt ;-)
Lene~mor til tre Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Hei :-) nå spiser faktisk snuppa bedre :-) hun spiser lite sammenlignet med andre hehe men iforhold til hva hun har spist tidligere så spiser hun bra/mye nå hehe ;-) tanteungen min er 3 mnd eldre enn snuppa mi å spiser over dobbelt så mye som min snuppe hehe. De siste to ukene har hun spist en hel brødskive til frokost + litt yoghurt/frukt og det samme til lunsj utrolig men sant for før kunne hun ikke få det samme to ganger på en dag ;-) å de dagene hun ikke vil ha det å er lei får hun rundstykker uten pålegg eller grove vafler med havregryn/grovt mel eller hun får velling. Nå spiser hun brødmat og fast mat selv noe som hun liker godt for da kan hun styre selv hehe. Spiser et helt middagsglass av enten kjøpeglass eller hjemmelaga mat til middag :-) å til kveld spiser hun en halv porsjon med grøt :-D noe hun har gjort de siste to ukene, de dagene hun ikke vil ha grøt får hun velling. Funnet en frøt hun liker, den er ny nå fra nestle fullkornsgrøt med eplebiter og blåbær i :-) hun har fortsatt dårlige dager men stort sett spiser hun bra nå :-D hun ble intresert i å spise selv da jeg passet søskenbarnet hennes som er 3 mnd eldre, hun spiste hele 2,5 brødskive til frokost mens snuppa mi bare spiste 6 biter hehe å hun så at hun spiste selv så ville hun ha maten hennes. Men merker at variasjon er veldig viktig for å oprettholde spisinga.. Jeg kan ikke gi henne grøt hver dag heller ikke velling så vi bytter på det. Virker som matlysten har bedret seg etter vi kuttet ut nattammingen også :-) hvordan går det med snuppa di da?
Honningmelon Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2012 Oi, så bra! Da har hun jo virkelig økt på :-) Kan nok være at det har hjulpet å kutte nattamming, ja. Hun spiser jo virkelig bra nå da. Det er så deilig når de spiser :-) Jenta mi går det bra med. Hun spiser bra til måltidene, og trenger ikke lirke og lure så mye for å få i henne mat. Ser også at hun har lyst på mat, og det er en ny verden for meg. Men, hun er veldig kresen da. Spesielt med middagsmat. Er ikke mye hun liker der, gitt. Får tro det blir bedre etter hvert.
Lene~mor til tre Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Så bra, ja det er deilig når de endelig spiser :-) nå er jeg spent på hvordan vekta til snuppa er når hun skal på 1 års kontroll i august. Hun sitter jo ikke stille i 5 min engang, full fart fra morgen til kveld hehe
Honningmelon Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2012 Ja, vekta er alltid spennende :-) Tror mi har lagt på seg ganske greit, i allefall etter det badevekta vår viser. Er like spent på lengden jeg da, for hun er veldig lang og ligger langt over gjennomsnittet.
Lene~mor til tre Skrevet 25. juli 2012 #6 Skrevet 25. juli 2012 Ja :-) spent på hvordan lillemor vokser i høyden jeg å iforhold til søsken ;-) søstra hennes har ligget 6-10 cm over høydekurven siden hun var 15 mnd hehe, nå er hun snart 12 år å er hele 1.60 høy å bruker str 40 i sko :-o hehe. Mens broren hennes er mer normal i høyde, han har vært litt lavere i perioder også ;-) så dette blir spennede :-) når skal dere på neste kontroll da ?
Honningmelon Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2012 Vi skal på kontroll i slutten av august. Da skal vaksine og. Kjenner jeg er spent på både høyde og vekt :-) Hvor lang var den eldste jenta di da hun var 15 mnd da? Mi var 84 cm på 1 års kontrollen.
Honningmelon Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2012 Vi skal på kontroll i slutten av august. Da skal vaksine og. Kjenner jeg er spent på både høyde og vekt :-) Hvor lang var den eldste jenta di da hun var 1 år da? Mi var 84 cm på 1 års kontrollen.
Lene~mor til tre Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Oi såpass høy ja snuppa var 79,5 cm ved 1 års kontrollen men ved 15 mnd kontrollen var hun hele 87,5 cm å etter det har hun vokst gjevnt og trutt ;-)
Honningmelon Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2012 Oi, da vokste hun mye på en kort stund da. Hadde håpet denne voksinga skulle avta litt jeg nå da, så hun ikke ender opp som en voksen dame på to meter ;-)
Lene~mor til tre Skrevet 28. juli 2012 #11 Skrevet 28. juli 2012 Oi, da vokste hun mye på en kort stund da. Hadde håpet denne voksinga skulle avta litt jeg nå da, så hun ikke ender opp som en voksen dame på to meter ;-) hehe ja, kurven hennes gikk jo nesten opppver som er rett strek pga hun vokste så mye på kort tid... eldste snuppa mi er jo kun 10 cm kortere enn meg nå, bare 10 cm igjen til hun er like høy som meg veldig spent på hvor høy hun blir, tror faktisk hun blir høyere enn meg men den som venter får se men håper ikke hun blir alt for høy. Hun blir ikke 12 år før i september, å de vokser vel helt til de er ca 14-15 år vel.
Lene~mor til tre Skrevet 22. august 2012 #12 Skrevet 22. august 2012 Nå har snuppa vært til 1 års kontroll å kurven hennes daler fortsatt nedover, til og med vekt og lengde har flatet helt ut nå. . Snuppa veide bare 8360 gram og var 76,5 cm lang. noe som betyr at hun har lagt på seg 200 gram på 2 mnd :-/ å jeg som synes snuppa spiser bra nå, men hun er velig aktiv da hun sitter jo ikke rolig 5 min engang. . Hehe. Var på legenkontroll å, han lurte på om hun hadde vært alvorlig syk siden hun veide så lite :-o men nei hun har jo vært frisk hele tiden hun . .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå