Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Min egen dumhet fordi jeg forhåndsbetalte, men dog.. Dama svarte på min ønskes kjøpt annonse, og jeg stolte på henne da hun virket voksen og seriøs da jeg snakket med henne på tlf. Etter at jeg overførte pengene har jeg ikke hørt et pip fra henne, mobilen er stengt/avslått og hun svarer ikke på mail. Så, hva gjør jeg nå da..?
Gjest peacock Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Meld det til politiet, det er tyveri. Du har kanskje telefonnummer, mailadresse eller adresse til damen? Da oppgir du det. Vet ikke hvordan forsikringsselskapet dit stiller seg til dette, men uansett er en politianmeldelse første skritt.
Musemorbr / Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Det var svindel ja. Jeg tenkte på det tidligere og lurte litt på hvordan det hadde gått. Jeg regner sterkt med at politiet veldig enkelt kan finne henne via kontonummer, dersom kontoen var norsk. Du bør helt klart anmelde det. Utrolig leit når sånne ting skjer. Meld fra til finn også, så de kan svarteliste telefonnummeret hennes, eller noe.
MissAntrop Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Hjelper vel lite med tlfnr, når det ene ikke er i bruk lenger og det andre er avslått. Ingen nr og adresse registrert på hennes navn. Men, jeg har navnet og har sendt en melding til henne på Facebook. Har sagt at om hun ikke tar kontakt innen i morgen kveld, ser jeg meg nødt til å anmelde henne.
timiane Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Jeg har selv forhåndsbetalt 2 ganger. Siste jang var hun veldig treg med å sende tingene. Fikk de og de var i den stand som hun oppga. Fikk en dårlig følelse. Heretter bruker jeg kun Finns betalingstjeneste. Det hjelper desverre ikke deg. Håper det ordner seg for deg, men det er ofte lite å gjøre.
MissAntrop Skrevet 19. juli 2012 #9 Skrevet 19. juli 2012 JA, men lurer på om det er noen vits i å gå til politiet i det hele tatt..?
Von Hertelhofen Skrevet 19. juli 2012 #10 Skrevet 19. juli 2012 Det spørs om politiet tar tak i svindel på 900 kr men du kan jo alltids ringe å høre. Jeg har faktisk forhåndsbetalt flere ganger selv, både på finn og qxl. Har heldigvis aldri blitt svindlet. Men så kjøper jeg aldri for mer enn jeg har råd til å tape. Lykke til! Håper du får fatt i den frekke kjerringen.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #11 Skrevet 19. juli 2012 PAYPAL!!! Husk det til neste gang Jeg brukte det da jeg kjøpte noe til 150 kr, og det er verdt det!
MillaCamilla Skrevet 19. juli 2012 #12 Skrevet 19. juli 2012 Få noen venner av deg til å sende venneforespørsel til henne på fb (noen godtar jo alle) og deretter få de til å poste på veggen hennes "du svindlet meg på finn.no, hilsen ..... Betal tilbake asap" eller noe i den duren. Fin hevn og du får forhåpentligvis pengene. Anmeld i tillegg og gi beskjed til finn.no
Gjest marie-s Skrevet 19. juli 2012 #13 Skrevet 19. juli 2012 Har du meldt fra til finn.no da? Om ikke annet kan de jo muligens slette profilene hennes, kanskje har hun lurt flere?
MissAntrop Skrevet 20. juli 2012 #14 Skrevet 20. juli 2012 HI her, tenkte bare å komme med en liten oppdatering. Etter at jeg sendte selger en facebookmelding i går har hun slettet profilen. Jeg ringte banken hennes i dag som kunne bekrefte navnet, og når jeg sa hva det gjaldt, fortalte de at de hadde mottatt 2-3 slike henvendelser i går på samme dame. Ble rådet til å anmelde det, så på mandag drar jeg ned på politihuset. Frekke kjærring!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2012 #16 Skrevet 23. juli 2012 Er du sikker på at hun har slettet profilen på facebook og ikke bare skjult den godt? Det er fult mulig.
Toocute Skrevet 23. juli 2012 #17 Skrevet 23. juli 2012 Hun har sikkert blokkert deg, prøv å.finn det ut med å lage.en annen.profil eller få noen du kjenner til å sjekke det. Ja dette må du anmelde !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå