Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Har meldt meg inn i vektklubb.no og dette er kaloriene jeg skal ha i meg daglig dersom jeg ønsker å gå ned 9 kg på 6 mnd. Lurer på hvor mange kalorier som er "normalt" i et vanlig, sunt kosthold å få i seg i løpet av en dag?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 En vanlig kvinne bruker som regel ca 1800 til 2200 kcal om dagen. Hvor mye kommer ann på vekt og aktivitet. Er du liten og beveger deg lite kan du ligge enda lavere og driver du for eksempel med aktiv idret kan du ligge høyere.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 Dette kommer helt an på høyden din, vekten din på nåværende tidspunkt, alder, kjønn og aktivitetsnivå. Kalorimengden du går ned av er den jeg må ligge på for å opprettholde vekten jeg har nå.
Gidder ikke! Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Da jeg gjorde en innsats etter forrige graviditet for å gå ned de siste 4-5 kiloene, spiste jeg mellom 1500-1800 kcal om dagen. Gikk ned de på noen måneder. Og da trente jeg ingenting av betydning, bittelitt styrke og rehabiliterings-trening, og var ikke spesielt aktiv pga helsen. Så for meg er 1600 kcal helt perfekt hvis jeg skal ned i vekt uten å trene Og kanskje for deg
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Takk for svar dere! Er 170 høy og veier nå 74 kg. Skal altså ned til 65, da vil jeg ha normal bmi. Ingen fysisk aktivitet her foreløpig, annet enn turer med hunden da. Har nå ligget i underkant av 1600 kcal pr dag i noen dager, og det går jo overraskende greit. Spiser meg mett, men er veldig obs på HVA jeg spiser.
Studine mevik Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Lykke til videre. Hvis du øker aktivitetsnivået kan spise litt mer eller spise like mye og gå ned lit fortere. Det viktigste er egentlig å gi seg selv lov til å kose seg også, selv om man skal ned i vekt. Hvis du f.eks ligger på 1400kcal to dager i uka så kan du unne deg litt ekstra en dag i helga uten å ødelegge for slankingen
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Lykke til videre. Hvis du øker aktivitetsnivået kan spise litt mer eller spise like mye og gå ned lit fortere. Det viktigste er egentlig å gi seg selv lov til å kose seg også, selv om man skal ned i vekt. Hvis du f.eks ligger på 1400kcal to dager i uka så kan du unne deg litt ekstra en dag i helga uten å ødelegge for slankingen Takk for tips! Tror jeg Må ha en dag i uka hvor det er lov på synde litt, ellers blir jeg overfokusert på hva jeg IKKE kan spise Aktivitetsnivået skal helt klart opp, er kommet et nytt treningssenter her som jeg skal sjekke ut i morgen
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Grethe Roede er 1000 pr dag i start. Så 1600 høres fornuftig ut.
Linerlen og pipipen Skrevet 20. juli 2012 #9 Skrevet 20. juli 2012 For ett par år siden kvittet jeg meg med 25 kg på ett år ved å spise ca 1600 kcal og å trene 3 ggr i uka. Gikk opp til 2000 kcal etterhvert for å stabilisere vekta. Følte ikke at jeg sultet meg ned i vekt. Var bevisst på å spise mye grønnsaker, og mindre karbo ellers kom sultfølelsen jagende for fort. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2012 #10 Skrevet 20. juli 2012 For ett par år siden kvittet jeg meg med 25 kg på ett år ved å spise ca 1600 kcal og å trene 3 ggr i uka. Gikk opp til 2000 kcal etterhvert for å stabilisere vekta. Følte ikke at jeg sultet meg ned i vekt. Var bevisst på å spise mye grønnsaker, og mindre karbo ellers kom sultfølelsen jagende for fort. Lykke til! Oi det er jo fantastisk bra, så flink du er! Takk for tips og inspirasjon HI
AO3 Skrevet 20. juli 2012 #11 Skrevet 20. juli 2012 Det er like mange kalorier jeg skulle spise per dag på Grete Roede. Det gikk helt greit det, men jeg MåTTE føre kaloriskjema i starten, og man skal ikke skeie ut med store sjokoladebiten før det fører til at 1600 kalorier sprekker. For å si det slik: 1600 kalorier er utrolig mye gulrøtter, men bare en liten mengde gulrotkake! Jeg gikk ned nesten 10kg på 3-4 mnd på 1600 kalorier/dag. Anbefaler deg å finne noen gode oppskrifter på mat, med mye grønnsaker, slik at du får spist deg mett. Du kan nemlig fint spise deg mett på 1600 kalorier per dag, men du vil ikke være mett hvis du spiser "feil" mat.
AO3 Skrevet 20. juli 2012 #12 Skrevet 20. juli 2012 Forresten, et lite tips til: "Trening er gram, kosthold er kilo". Det er flott å trene, men du skal trene vanvittig mye før du vil gå noe særlig ned i vekt uten samtidig å gjøre noe med kostholdet ditt. Jeg la inn treninga mi i kaloriskjemaet også, og det monnet jammen ganske lite, selv om jeg selv følte jeg trente mye. Hele treningen ble "spist opp" av en brødskive med pålegg. Nå er det lurt å trene uansett, men trening gir deg ikke noe fripass til å spise mer, for da vil du ikke gå ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå