Gå til innhold

Noen som har tips til farge på vegg (gang, stue og kjøkken)?

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha samme farge på veggene i gang, stue og kjøkken, men er litt usikker på hvilken farge. Vil ha en lys farge i beige-, sand- eller grå-tone. Noen forslag? Tenker også at fargen må være lett å matche med tekstiler (gardiner o.l.) Gråtone tror jeg blir finest egentlig, men har dere noen navn på fine og lyse gråfarger?

Fortsetter under...

Har selv malt gangen grå. Velgte en gråfarge i butikken men når jeg malte ble det babyblått... Han i butikken sa det var veldig vanskelig å blande grå,var selv innom 4 ganger før jeg ble fornøyd med min gråfarge:)

Annonse

Hmm så at lenken gikk til forsiden, bare velg et bilde som ser sånn ca ut som din stue og farg i vei!

Fordelen ved å ha litt gult i gråfargen er at ren grå ofte blir kald mot varme farger (les: puter, tepper osv) og varm hvis du velger kalde farger ellers. De lille gule innslaget hindrer denne effekten:)

Forslag: s1005-Y50R. Den er grå-beige, nøytral som Passer til alt. De fargebe som er 1002 som feks eggehvit er nesten helt hvite og kanskje ikke helt det du er ute etter. Eggehvit er i byggebransjen kalt " standard hvit".

Vi har fargen "hvit lin" i gang, stue og kjøkken. Den er ikke hvit som man kanskje skulle tro ut fra navnet, men grå. Har hvite lister til (ferdigmalt i fargen bomull). Har faktisk denne fargen i nesten hele huset og vi er kjempefornøyde.Synes fargen passer veldig bra til hvite møbler, men har også noen ganske mørke brune og synes det fungerer bra det også.

Ellers har vi også fargen "refleksjon". Denne ser mye mer hvit ut, men med et grått skjær.

Jeg kan ikke lese fargekoder, så vet ikke hvilke farger som er i blandingen.

Hvit lin synes jeg ihvertfall ikke blir for kald, og synes heller ikke det får preg av rosa eller gul som flere av fargene vi prøvde fikk.

Kan være lurt å kjøpe en liten boks og prøve på veggen før dere kjøper inn all malingen.

Lykke til med valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...