Prins jan2012 Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Hvor ofte spiser deres små på natten? Min lille skatt er snart 6 mnd og fullammer. Han har så vidt begynt å smake på litt grøt, men ikke fått noen full porsjon enda pga jeg har nok melk til han og han har lagt fint på seg de siste mnd, med unntak av liten vektoppgang i starten. Men ammer fremdeles hver tredje time natten gjennom, noen ganger mer.. Han sover som oftest godt fra kl 19-rundt midnatt, men etter det våkner han oftere.. Vil det endre seg når han får mer grøt? Eller er det blitt en vane for han å spise så mye på natten? Hadde vært godt med en god natts søvn snart:-) Hvordan er det med deres små og nattmat? :-)
Silly80 Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Når de er 6 mnd klarer de seg ofte med bare 1 eller ingen måltider om natta Gi velling til kvelden og vann på flaske om natta annenhver gang han våkner. Ofte er de bare tørste eller vil ha kos
me_87 Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Når min gutt var så liten så hadde han allerede sluttet med mat om natten. Han sluttet selv rundt 5 mnders alderen
MrsHG Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Jeg har det likt som deg. Han er 6mnd i neste uke. Jeg fullammer enda. Har fått smake litt grøt, men ingen måltid enda. Jeg Stresser ikke med å slutte, selv om det ville vært godt med en hel natt søvn;) Tenker at det endrer seg av seg selv etterhvert som babyen begynner å spise mer mat på dagen.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Jeg tror så lenge han ikke spiser særlig med rast døde enda, så trenger han mat oml natta dersom han ber om det. I mitt hode er det ulogisk at det er FORDI de er 6 mnd de ikke trenger mat om natta?? Snarere tvert imot tenker jeg.. En 6 mnd gammel baby trenger mer mat, og nettopp derfor er det vanlig med oppstart av fast føde i denne alderen, gjerne dør for noen. Først når barnet spiser godt med fast føde på dagen, kan en begynne å tenke at det ikke trenger mat om natten. Jeg tror det er et fåtall babyer på 6 mnd som blir fullammet som klarer å drikke "nok" morsmelk om dagen, uten å ha behov for mat om natten. Men det er min oppfatning da:) Tror dette med at "de trenger ikke mat om natten etter de er 6 mnd", blir litt feiltolket. De fleste trenger det nok om de får bare morsmelk...
M+M+baby2012 Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Jeg begynnte med 2 porsoner om dagen forje uke, da fikk han Melk når vi sto opp neste måktid tynngrøt med most avocado oppi Melk Melk Grøt til kvelds og kanksje en flaske melk til før han sover Nå har han begynt og sove nesten hele natten våkner 5.30 for litt melk og sover igjen.. Men våkner en gang og får vann også og kos
Millemine Skrevet 20. juli 2012 #7 Skrevet 20. juli 2012 Jeg sluttet med mating på natten da førstemann var 6 mnd, men han spiste godt med grøt. Det startet han med da han var ca. 5 mnd. Fikk tilbud om vann hvis han var tørst. Dette var i samråd med helsesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå