Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Kommer litt an på hvor gamle barna er, hvor godt de kjenner barnevakten og om de har for vane å våkne mye hver kveld. Ellers tenker jeg fra ca 14 år og oppover.
87mom Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Det viktigste er at du stoler 100% på barnevakten din og at h*n kjenner barna veldig godt! Men jeg ville ikke latt noen under 16 passe mitt barn...
Squirrel79 Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Selv var jeg barnevakt på kvelden fra jeg var 14-15 år. Litt for tremenningene mine som var 6 mnd og 4 år, og for en familie som jeg kjente godt hvor yngste var 4 år og eldste 11. Men signerer det som er sagt tidligere at man må nesten kjenne vedkommende for å kunne avgjøre om de er gamle nok.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 Har like mye med personlighet og modebhet og gjøre som alder. Hadde jeg fått barn nå kunne jeg glatt ha ovarlatt den ungen alene med min 12 år gamle niese et par timer.... Fordi jeg kjenner henne, hun er relativt moden for alder og ville kjenne ungen veldig godt....
Netti*** Skrevet 18. juli 2012 #6 Skrevet 18. juli 2012 Jeg satt ofte barnevakt som 10-11 åring. Langt på natt pga bryllup og andre festligheter. Måtte legge unger, gjerne fra middagstider til langt ut på formiddagen neste dag. Men ville aldri hatt så ung barnevakt til mine egne. Selv om jeg mener jeg var en god barnevakt. Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn nå, men er vel hønemora i meg :-) Vi har ei som passer men hun var 18 da hun begynte, godt er det :-)
ariel78 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2012 Takk for svar. Har datteren til en venninne jeg tenker på å begynne å brukr. Hun har akkurat fylt13, men er veldig ansvarlig og grei. TenkeHvis vi skal langt avgårde ville jeg valgt en eldre en.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Jeg ville ikke hatt noen som ikke kunne klare å håndtere en krisesituasjon. Alder vil jeg ikke sette en grense på. Var selv barnevakt fra 12 års alder men ville aldri hatt meg selv som barnevakt nettopp fordi jeg ikke var moden nok. Har en nabo som opplevde at barnet satt mat i halsen og holdt på å kveles med barnevakten som ikke visste hvordan man skulle håndtere dette. Heldigvis var det voksne hjemme vegg i vegg som reddet barnet. Har også venner (som hadde venner igjen) som hadde opplevd brann i huset da eldste barnet var barnevakt for den minste. De hadde heldigvis faktisk øvd hjemme på brannevakuering (tror aldri jeg hadde tenkt på før, men skal jammen gjøre det når tiden er inne) så den eldste klarte å få med seg den yngste ut. Vil ikke være paranoid men det er dessverre slik at ting kan skje når som helst og da vil en jo gjerne være best mulig forberedt...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #9 Skrevet 19. juli 2012 Helst eldre enn barna hun/han skal passe. Jeg opplevde da jeg var 12 å komme til noen der jeg skulle passe to gutter en kveld. Den eldste var 13! Det var ikke så greit. Ellers synes jeg 12 årsalderen må være greit. Man må uansett se ann modenheten.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #10 Skrevet 19. juli 2012 Jeg er egentlig ikke så opptatt av alderen på barnevakten. Det viktigste er at barna og barnevakten kjenner hverandre godt, og at barna er trygg på barnevakten. Min datter på 14 har vert mye barnevakt for småsøsknene, både på dagtid og kveldstid. Dette er jo ikke helt sammenlignbart, ettersom det er søsken da, men hun hadde taklet helt fint å passe andre barn også.
me_87 Skrevet 19. juli 2012 #11 Skrevet 19. juli 2012 Minst 16 år tenker jeg visst jeg skulle hatt barnevakt på kvelden.
badlih Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 J Jeg ville ikke hatt noen som ikke kunne klare å håndtere en krisesituasjon....... at barnet satt mat i halsen og holdt på å kveles.... ...brann i huset da eldste barnet var barnevakt for den minste. Helt enig! Man må tenke på hva som KAN skje! Det er klart at en 11 åring (eller 16 åring for den del) klart kan være gammel nok til sitte barnevakt, så lenge ingen ting spesielt skjer. Men I DET ØYEBLIKKET det skjer noe, DA er ikke vedkommende nØdvendig gammel nok. Man må tenke på det. Det bØr i alle fall være noen som kan fØrstehjelp. Og som kan tenke klart i en uforutsett vasnkelig situasjon. Absolutt!
Nora jente født 2007 Skrevet 17. mai 2018 #13 Skrevet 17. mai 2018 Hei er i jente som er født i år 2007 og har veldig lyst til og sitte barnevakt for noen på mellom 9mnd til 2 år er jeg egentlig klar? jeg kan førstehjelp, lage mat(altså veldig flink ikke for og skryte), ha barnet i øyekroken absolutt hele tiden i tilfelle brann så vet jeg hva vi/jeg må gjøre, klarer og stoppe leken når barnet er lei/sliten, om barnet er trist eller redd så klarer jeg og ordne/fikse det opp igjen jeg er veldig flink til og få barnet/barna i seng og god til og lese med innlevelse men ikke for mye sånn at det blir rart,ekkelt eller skummel for/til barnet.og mye mye mer er ei jente med ADHD og Tourettes syndrom (altså ikke noe sånn downs-greier)eller noen skikkelig funksjonshemming så vet egentlig ganske så godt om det er noe med barnet om det er lei seg føler seg lite respektert eller utenfo eller noe annet for det vet jeg alt om siden at det er mange (på min alder (ca) som synes at jeg er veldig rar (ikke utseendemessig) men pga at jeg er jente og har ADHD(altså veldig hyper snakker om mye rart tuller veldig mye men det klarer jeg heldigvis og begrense litt i hvertfall etter barnas alder
Nora jente født 2007 Skrevet 17. mai 2018 #14 Skrevet 17. mai 2018 Akkurat nå, Nora jente født 2007 skrev: Hei er i jente som er født i år 2007 og har veldig lyst til og sitte barnevakt for noen på mellom 9mnd til 2 år er jeg egentlig klar? jeg kan førstehjelp, lage mat(altså veldig flink ikke for og skryte), ha barnet i øyekroken absolutt hele tiden i tilfelle brann så vet jeg hva vi/jeg må gjøre, klarer og stoppe leken når barnet er lei/sliten, om barnet er trist eller redd så klarer jeg og ordne/fikse det opp igjen jeg er veldig flink til og få barnet/barna i seng og god til og lese med innlevelse men ikke for mye sånn at det blir rart,ekkelt eller skummel for/til barnet.og mye mye mer er ei jente med ADHD og Tourettes syndrom (altså ikke noe sånn downs-greier)eller noen skikkelig funksjonshemming så vet egentlig ganske så godt om det er noe med barnet om det er lei seg føler seg lite respektert eller utenfo eller noe annet for det vet jeg alt om siden at det er mange (på min alder (ca) som synes at jeg er veldig rar (ikke utseendemessig) men pga at jeg er jente og har ADHD(altså veldig hyper snakker om mye rart tuller veldig mye men det klarer jeg heldigvis og begrense litt i hvertfall etter barnas alder Har mamma som jobber på labratorium som sykepleier veldig flink og lærer meg veldig mye førstehjelp og sånn men noe alle uansett personlighet eller interesse eller noe annet bør absolutt komme munn mot munn altså trykk 30 ganger på brystet(regulere etter hvor gammelt barnet er etter hvilket grep eller måte du skal ta det på tommer, to fingrer alle fingrene osv) og håndtere sår som ikke bare trenger et plaster(altså ikke og sy det kan legen ta seg av) eller hvis barnet holder på og kveles. jeg er veldig opptatt av hygiene men ikke sånn alt for opptat vasker hendene etter dobesøk uansett om det er nummer en eller to vasker hendene før og etter maten dusjer jevnlig bruke ikke samme klærne lenge uten og vasket dem etter maks to dager eller en vasker meg etter at jeg har vert ute og lekt eller egentlig uansett om jeg har vært ute og lekt eller om jeg ikke har lekt imens jeg var ute vet hvordan jeg skal behandle barnet om det plutselig skulle bli syk eller komme til og kaste opp ikke og mer
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #15 Skrevet 17. mai 2018 Du er altså 11 år? Du skriver bra, men du hadde ikke fått være barnevakt her, de jeg bruker er 16-17 år gamle. Anonymkode: a69ec...aff
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #16 Skrevet 17. mai 2018 Krav hos meg er minst 16 år. Anonymkode: dceef...2b7
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2018 #17 Skrevet 17. mai 2018 Mine barn har sitti barnevakt fra de var 14 og 12år gamle. Dette er for nabobarnet slik at det som oftes har vært noen hjemme hos oss om de har trengt hjelp til noe. En gang har jeg måtte hjelpe, en lyspære hadde eksplodert. (Ikke uten grunn det står max 40W fant jeg ut da) Glasskår i hele stua. Men utover dette så har ting gått veldig bra. De er vant til å passesøskenbarn, 3 viltre gutter så de har fått bryne seg tidligere. Eller de har ikke passet i den forstand, men skal noen i butikken og ingen unger vil være med har de vært alene på hytta, hjemme, dratt til lekeplassen sammen osv. Nå har også begge ungene ikke gått på sfo slik at de vet hva som er greit å gjøre uten voksne og ikke. De er trygge på seg selv, tørr å gjøre ting og vet hvor deres egene grenser går. Mine tidligere bonusbarn hadde jeg ikke latt passe noen barn, for torde vi ikke la være hjemme alene uten at mine to som var yngre var hjemme. Unger er så totalt forskjellige, det fikk vi virkelig merke når vi bodde sammen. Jeg har ikke hatt behov for å ha barn som passet mine barn, jeg er usikker på hva jeg selv hadde tort og ikke egentlig. Jeg er nok en hønemor, selv om jeg har unger som får klattre i trær, sykle, gå, være hjemme alene osv. De har fått lov til ulike ting utifra tilliten vi har sammen. Jeg vet mine har fått gjøre mange ting tidligere enn andre, men jeg vet også at jeg ikke lar unegne gjøre ulike ting også som andre får lov til. Hadde en diskusjon med 13åringen her omdagen for hun ville på stranden med venner uten voksne. Så på det området er jeg kjip, men samtidig skjønner hun hvorfor jeg er kjip. Hun dro på stranden, men de avtale med en forelder som rett ved at de skulle ha ett øye ut vindu innimellom og de skulle være hjemme mens de badet. Anonymkode: d865d...8cf
Admin Skrevet 18. mai 2018 #19 Skrevet 18. mai 2018 Tråden er ryddet for personangrep. Ann Christin, mod
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #20 Skrevet 18. mai 2018 Beklager, men du hadde ikke fått passet mine barn. Syns du er for ung til å passe så små barn. Anonymkode: 2e2f2...cb1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #21 Skrevet 18. mai 2018 Vi hadde ei på 13.5 år som passet monstermor (3,5) fra kl 19-23 når hun sov. Hun er veldig ansvarlig og flink. Kjenner henne godt. Hun sov søtt og vi var 4 min unna til fots:) gikk helt fint! Men tenker egentlig 15 år kanskje sånn med de fleste. Anonymkode: e4087...7ea
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2018 #22 Skrevet 18. mai 2018 Er du virkelig født i 2007? For du har en formuleringsevne som er langt over snittet. Når det er sagt er min sønn og født i 2007 og jeg overlater ikke minsten på 5 år til han. Anonymkode: cbdee...8d8
Nora jente født 2007 Skrevet 19. mai 2018 #23 Skrevet 19. mai 2018 (endret) Tusen takk men ja jeg er født i 2007 ja følger som oftest veldig godt med på skolen og har foreldre og annen familie som jobber med mye helse, regnskap, fikk meg ei halvlillesøster i september i fjor hun ble født to måneder for tidlig så hun var heldig som overlevde hun hadde mye anfall(ikke epilepsi) hun stoppet ofte og puste så da fikk vi også vite litt om hva vi måtte gjøre hvis hun stoppet og puste igjen når vi var kommet hjem fra sykehuset igjen osv. Endret 19. mai 2018 av Nora jente født 2007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå