Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #26 Skrevet 18. juli 2012 Dama være i fred? Hun tjener mer enn meg og deg til sammen hver eneste måned der hun holder liv i verdier at kvinner skal se ut som ei heklenål og gå på 15 cm høye sko og brødfø seg av ja, faktisk kun det. Hun lever i ei rosa kunstig boble og formidler at det er optimalt. Hun må gjerne beholde bobla si. Men ikke kringkast det som et forbilde og tjen penger på det. Vær såå snill!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #27 Skrevet 18. juli 2012 Det gruppebildet avslører mye som folk sier her, la først ikke merke til det før jeg så nærmere, men hun er den tynneste av dem alle, og alikevel så slapper hun ikke av på bildet. Hun holder magen inne, står nesten litt fremoverbøyd/på tå for at lårene skal virke slankere ut. De andre jentene er slanke, helt normalt pene slanke. Og de står helt naturlig:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #28 Skrevet 18. juli 2012 Selv da jeg hadde anoreksi og hadde bmi som "undervektig" så var jeg større i kroppen enn henne. Hun ser syk ut og har et unormalt forhold til mat.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 19. juli 2012 #29 Skrevet 19. juli 2012 Synes egentlig bare synd i hun. Hun må ha en form for spiseforstyrrelse eller noe. Hun er jo syklig opptatt av trening og diett. Synes ikke hun er noe å se på. Hadde hun hatt ett par kg til kunne hun kanskje vært pen, men nå ser hun ut som menneskene i Afrika som sulter!
LØVEN1 Skrevet 19. juli 2012 #30 Skrevet 19. juli 2012 Er man normalt tynn får man ikke dårlig samvittighet om man spiser en ekstre sukkerfri julekake,går på livsstilsdiett,tviholder på en tydelig undervekt og ber om oppskriften på å kun gå opp 5 kilo ved et evnt svangerskap,samtidig som man har et tvangspreget forhold til trening og spiser kun tre måltide pr dag til tross for at bein-grenda stikker ut ved uheldig posering på bilder! Man trener heller ikke utelukkende fettforbrennende når man er skyldig fettprosent. Hun er maks 50-52 kilo og 170 høy. Hun er en klassisk spiseforstyrret: ambisiøs,perfeksjonist,petimerer,veldig opptatt av positiv bekreftelse og anerkjennelse og hun har tydelig et forvridd syn på egen kropp og vekt i forhold til omgivelsene! Ortoreksi er en like alvorlig spisefortyrrelse som anoreksi! Og fornektelse er en del av sykdomsbildet! Hun er et grusomt forbilde for unge jenter! Enig i at det er påfallende hvor opptatt av kropp, trening, og kontroll hun fremstår som i media. Det vitner IKKE om et sunt forhold til seg selv, uavhengig av hvor tykk/tynn hun er.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. juli 2012 #31 Skrevet 19. juli 2012 Men gikk du på lavkarbo (diett for veldig overvektige mennesker) og trente 6 dager i uken for å bli "naturlig tynn", og hadde angst for å legge på deg, da? Der er forskjellen..En gang spisefortyrret, nærmest aldri frisk igjen... Lavkarbo er ikke forebeholdt overvektige vet du. Ja, det brukes hovedsaklig til det. MEN, den brukes også til diabetes, div sykdommer ellers, alergi mot korn ol, og av mennesker som faktsik lever på det viset. Og jeg må nå si.. Denne tråden sier nok mer om dere enn om henne. JA, hun har gjort seg til en ofentlig persjon. Men så lenge ingen av dere tar kantakt med henne og spørr om hun har det bra, og forteller HENNE at dere tror hun kan trenge hjelp, så ser jeg ikke hvilke rett dere har til å sitte her å snakke om henne.
Musemorbr / Skrevet 19. juli 2012 #32 Skrevet 19. juli 2012 Jeg kjenner ikke til denne dama, utover det lille jeg leste her, og ikke har jeg sett på bildene heller. Jeg har ikke tenkt til å synse og mene om en fremmed kvinnes kropp, spisevaner, eller mentale helse. Men jeg kan si en ting sikkert, og det er at dersom hun skulle være syk, kan det umulig hjelpe henne at det hetses og sladres her på dette forumet. Rett konstruktiv kritikk direkte mot henne, via blogg, eller mail, dersom dere føler dere er godhjerta mennesker som virkelig har noe å bidra med som kan hjelpe henne. Hvis ikke, synes jeg dere kan droppe denne typen diskusjoner helt. Det snakkes om mye rart her inne, som oftest er det bra, men noen ganger får jeg nesten vondt i magen over hvor lett mange her har for å totalslakte andre kvinner.
Lettie Skrevet 19. juli 2012 #33 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Jeg synes egentlig mest synd på henne. Hun er så sykelig opptatt av bekreftelse og hvordan hun ser ut. Må være ekstremt slitsomt å alltid passe på hvordan man ser ut og ter seg. Hun er normalt pen, men mangler totalt sjarm og særegnhet. Det mistet hun på veien til å bli perfekt vil jeg tro. Hun hadde vært knallpen om hun spiste og sminket seg normalt, er jeg sikker på. Tviler på at Fotballfrua koser seg med mat, tenk all den gode maten hun går glipp av. Pasta, sjokolade med sukker, smågodt, osv. Ville aldri i livet gitt opp alt det gode i livet for å se slik ut. Vi har bare ett liv:) Er all den gode maten du tenker på pasta, sjokolade med sukker og smågodt? Har du sett all den gode maten fotballfrue lager seg? Det er ikke akkurat sånn at hun knasker på et salatblad heller! Finnes mye godt uten sukker og raske karbohydrater Nå spiser jeg ikke lavkarbo selv, men spiser sunt og er det noe jeg IKKE savner så er det smågodt og sjokolade med sukker! Man kan utmerket godt nyte livet uten å trøkke i seg usunn mat! Min venninne er like tynn som fotballfrue, og det er helt normalt for henne, selv uten trening og etter barn. Hadde hun trent mye hadde hun nok også sett sånn ut.. Jeg skulle gjerne vært like godt trent som fotballfrue, for jeg hadde virkelig trengt å stramme opp litt Endret 19. juli 2012 av Lettie
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #34 Skrevet 19. juli 2012 Sjekk oppstillingsbildet. Alle er slanke. Hvem er normalt slanke og hvem er svært, svært slanke? http://m.fotballfrue.no/?p=17690 Når ribbeina stikker ut og det er en stor "glippe" mellom låra, er man mer enn normelt tynn. Ok at noen ser sånn ut uten å ville det, men om det er et resultat av jerndisiplin, er det en sykdom. Jeg så ut sånn når jeg var i dyp sorg og kun spiste ei halv brødskive om dage. Veldig usunt og slett ikke pent. Og,jada, jeg var fremdeles veltrent. Veldig glad hun ikke er et forbilde for mine tenåringsdøtre ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #35 Skrevet 19. juli 2012 Dere som påstår hun er normalt tynn forstår ingenting. Friske mennesket med hennes størrelse har et svært avslappet forholdt til mat eller ønsker å gå opp i vekt. De går ikke på streng diett og løper to maratonlengder i uka.
bobbelfru Skrevet 19. juli 2012 #36 Skrevet 19. juli 2012 Det er mange som er veldig tynne, men det er like farlig å være veldig tynn som det å være tykk. I mine øyne er hun alt for tynn, Denne damen er også tynn i mine øyne http://www.tv.com/people/kadee-strickland/photos/image-110/#110
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #37 Skrevet 19. juli 2012 Det er vel hevet over enhver tvil at den damen har et anstrengt forhold til egen kropp, mat og trening. Hun kommer jo stadig med innrømmelser om at hun har hatt spieforstyrrelser før, men at hun har det helt fint nå. Også etter flere ganger å ha benektet det mens det står på. Hun er sykelig opptatt av hva hun putter i munnen, at hun får trent nok, at hun ikke legger på seg et gram osv osv. Sunt? Nei. Bra forbilde for unge jenter? Nei. Har hun det bra med seg selv? Mest sannsynlig ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #38 Skrevet 19. juli 2012 Har aldri lest bloggen og vet knapt hvem det er snakk om MEN kan ikke denne jenta bare få være i fred? Særlig dersom det faktisk skulle være snakk om en spiseforstyrrelse! Ja, hun er ute i offentligheten og søker oppmerksomhet men man trenger ikke kritisere kroppen henne likevel. Dette lukter misunnelse - hadde dere virkelig ment at hun var syk hadde dere unnlatt å rakke ned på henne (hvem ville skrevet noe slikt om en som var veldig tynn pga annen alvorlig sykdom?)
Gjest Miryks Skrevet 19. juli 2012 #39 Skrevet 19. juli 2012 Ikke vanskelig å skjønne at hun har problemer. Ville dere gjort snakket stygt om en som var psykisk eller fysisk utviklingshemmet? Hun har kanskje ikke downs, eller er lam fra livet og ned, men jeg vil si at hva hun enn sliter med av spiseforstyrrelser, så er det like foraktelig for meg at dere sitter her og diskuterer det på en slik negativ måte, som om dere skulle hetset personer med downs eller andre handicap. Vil påstå at spiseforstyrrelse ER et handicap. De fleste ror seg ut i det selv, men det er ikke bare bare å ro seg inn igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #40 Skrevet 19. juli 2012 Men greia er jo at hun ønsker å fremstå offentlig som et forbilde for andre. Og det er faktisk et problem i forhold til unge jenter. Det kommer jo tydelig frem at mange er fulle av beundring.....Hun lever faktisk av at folk diskuterer henne, så det er vel en del av konseptet med en personlig blogg...eller??
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. juli 2012 #41 Skrevet 19. juli 2012 Ikke vanskelig å skjønne at hun har problemer. Ville dere gjort snakket stygt om en som var psykisk eller fysisk utviklingshemmet? Hun har kanskje ikke downs, eller er lam fra livet og ned, men jeg vil si at hva hun enn sliter med av spiseforstyrrelser, så er det like foraktelig for meg at dere sitter her og diskuterer det på en slik negativ måte, som om dere skulle hetset personer med downs eller andre handicap. Vil påstå at spiseforstyrrelse ER et handicap. De fleste ror seg ut i det selv, men det er ikke bare bare å ro seg inn igjen. Forskjellen er at hun er et forbilde for veldig mange unge jenter. Hun søker selv oppmerksomhet og promoterer seg selv, sin kropp og sin livvsstil. Hun er et usunt forbilde, som frivillig har trådt inn i rampelyset og da må man faktisk også få lov til å mene noe om det hun gjør, spiseforstyrrelser eller ei. Hun burde absolutt søke hjelp og bli frisk, men inntil hun er frisk, så burde hun ikke promotere seg selv som sunn og frisk, for det er hun jo ikke.
Gjest Miryks Skrevet 19. juli 2012 #42 Skrevet 19. juli 2012 Ikke vanskelig å skjønne at hun har problemer. Ville dere gjort snakket stygt om en som var psykisk eller fysisk utviklingshemmet? Hun har kanskje ikke downs, eller er lam fra livet og ned, men jeg vil si at hva hun enn sliter med av spiseforstyrrelser, så er det like foraktelig for meg at dere sitter her og diskuterer det på en slik negativ måte, som om dere skulle hetset personer med downs eller andre handicap. Vil påstå at spiseforstyrrelse ER et handicap. De fleste ror seg ut i det selv, men det er ikke bare bare å ro seg inn igjen. Forskjellen er at hun er et forbilde for veldig mange unge jenter. Hun søker selv oppmerksomhet og promoterer seg selv, sin kropp og sin livvsstil. Hun er et usunt forbilde, som frivillig har trådt inn i rampelyset og da må man faktisk også få lov til å mene noe om det hun gjør, spiseforstyrrelser eller ei. Hun burde absolutt søke hjelp og bli frisk, men inntil hun er frisk, så burde hun ikke promotere seg selv som sunn og frisk, for det er hun jo ikke. Hun VET jo ikke bedre! En som er psykisk syk vet det ikke alltid selv, eller VIL ikke innse det. Jeg er enig i at hun ikke er et godt forbilde, men jeg får helt vondt av henne..
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 19. juli 2012 #43 Skrevet 19. juli 2012 Syntes igrunn ikke hun så så syk ut jeg da.. Slank, ja. Tynn, ja. Men ikke på en stygg og usunn måte. Kjenner mange jeg som er xs, og i 20 årene. Det de er mest forbanna på mange av dem, er at med en gang noen ser på dem, ser de ikke dem, bare spiseforstyrrelse på to bein. Er det bedre å kalle disse altfor tynne kontra det å kalle noen feite? Selvom en person er tynn trenger de ikke å være bulimi offer fordi.. Jeg er god og runn, og jeg har alltid ønsket meg en tynn kropp. Hele livet har jeg hørt hvor tjukk jeg er. Hadde jeg vært tynn hadde jeg vel hørt det også..
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. juli 2012 #44 Skrevet 19. juli 2012 Ikke vanskelig å skjønne at hun har problemer. Ville dere gjort snakket stygt om en som var psykisk eller fysisk utviklingshemmet? Hun har kanskje ikke downs, eller er lam fra livet og ned, men jeg vil si at hva hun enn sliter med av spiseforstyrrelser, så er det like foraktelig for meg at dere sitter her og diskuterer det på en slik negativ måte, som om dere skulle hetset personer med downs eller andre handicap. Vil påstå at spiseforstyrrelse ER et handicap. De fleste ror seg ut i det selv, men det er ikke bare bare å ro seg inn igjen. Forskjellen er at hun er et forbilde for veldig mange unge jenter. Hun søker selv oppmerksomhet og promoterer seg selv, sin kropp og sin livvsstil. Hun er et usunt forbilde, som frivillig har trådt inn i rampelyset og da må man faktisk også få lov til å mene noe om det hun gjør, spiseforstyrrelser eller ei. Hun burde absolutt søke hjelp og bli frisk, men inntil hun er frisk, så burde hun ikke promotere seg selv som sunn og frisk, for det er hun jo ikke. Hun VET jo ikke bedre! En som er psykisk syk vet det ikke alltid selv, eller VIL ikke innse det. Jeg er enig i at hun ikke er et godt forbilde, men jeg får helt vondt av henne.. Nei, hun vet ikke bedre, men det betyr ikke at man skal la henne drive på likevel. Hun er ikke et godt forbilde for unge jenter og det er veldig synd at mange ser på henne som et ideal for hvordan man skal se ut, spise og trene. Det er ikke bare du som får vondt av henne, bare så det er sagt :S
Gjest Miryks Skrevet 19. juli 2012 #45 Skrevet 19. juli 2012 Nei, hun vet ikke bedre, men det betyr ikke at man skal la henne drive på likevel. Hun er ikke et godt forbilde for unge jenter og det er veldig synd at mange ser på henne som et ideal for hvordan man skal se ut, spise og trene. Det er ikke bare du som får vondt av henne, bare så det er sagt :S Nei, det er sant. Jeg har vel heller ikke sagt at det kun er jeg som får vondt av henne...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. juli 2012 #46 Skrevet 19. juli 2012 En persjon med sf, går ikke rundt å promoterer at man har det, i dems hode er de normale, livet de lever er etter dems mening, lik alle andres. Nei, hun burde ikke få fremstå som forbilde, men det at dere sitter her inne og snakker stygt og/eller negativt om henne, hjelper hverken henne eller dere, i verstefall, om hun leser dette, kan dere pushe et psykisk hode til siste brist, er det noe dere virkerlig vil ha på samvittigheta?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #47 Skrevet 19. juli 2012 Mulig hun har sin ortoreksi under kontroll og trives. Hun er neppe i livsfare og vil synke ned og ta av 10 kg til. Men dama er ikke ærlig. Å påstå at hun er normalvektig er løgn. Jeg tror IKKE det er bra at tenåringer leser bloggen hennes. Livet hennes snurrer kun rundt en akse som handler om klær, hår, negler, sko, hunder, trening, lavkarbo og kjæresten. Og smykkesalg. Da bloggen er en butikk hun håver inn penger på. Livet har for de aller fleste litt flere fasetter enn som så. Jobb og studier for eksempel. Mange av disse bloggene oppmuntrer unge jenter til å bli noen luksusdyr som helst ikke skal anstrenge seg noe særlig ut over dagens treningsøkt. Ikke bra!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #48 Skrevet 19. juli 2012 Hva er det som er så spennende med denne jenta egentlig? Det er veldig vanskelig å være Victoria Beckham møter Carrie Bradshaw når man ikke er rik, bor i en storby (Siljan faktisk... Skiens bondeland...), har gode kontakter/staselig omgangskrets, gjør noe spennende, eller noe annet. Hun har ikke en gang en talentfull mann hun kan støtte seg på. Hun er en helt ordinær, norsk jente som har enebolig på landet, to bikkjer, pleier omgang med C-kjendisen Trine Grung, er gift med en middelmådig fotballspiller fra et middelmådig norsk fotballag (som har scoret ett mål på 6 år). Det mest fasjonable hun deltar på er middelmådige bilshow og bloggsammenkomster som hun arrangerer med den like middelmådige C-kjendisen Trine Grung. Møblene hennes er fra IKEA, det utdaterte shabby chic-stilen er fra Kremmerhuset, og klærne fra billigkjeden Nelly.no. Hun reiser ikke noe steder, hun møter ikke noe mennesker. Hun er hjemme og trener, lager mat, surfer på nettet og shopper på nettet. Slikt resten av oss fyller tiden med når vi er sykemeldte (kanskje bortsett fra treningen).
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #49 Skrevet 19. juli 2012 Hva er det som er så spennende med denne jenta egentlig? Det er veldig vanskelig å være Victoria Beckham møter Carrie Bradshaw når man ikke er rik, bor i en storby (Siljan faktisk... Skiens bondeland...), har gode kontakter/staselig omgangskrets, gjør noe spennende, eller noe annet. Hun har ikke en gang en talentfull mann hun kan støtte seg på. Hun er en helt ordinær, norsk jente som har enebolig på landet, to bikkjer, pleier omgang med C-kjendisen Trine Grung, er gift med en middelmådig fotballspiller fra et middelmådig norsk fotballag (som har scoret ett mål på 6 år). Det mest fasjonable hun deltar på er middelmådige bilshow og bloggsammenkomster som hun arrangerer med den like middelmådige C-kjendisen Trine Grung. Møblene hennes er fra IKEA, det utdaterte shabby chic-stilen er fra Kremmerhuset, og klærne fra billigkjeden Nelly.no. Hun reiser ikke noe steder, hun møter ikke noe mennesker. Hun er hjemme og trener, lager mat, surfer på nettet og shopper på nettet. Slikt resten av oss fyller tiden med når vi er sykemeldte (kanskje bortsett fra treningen). Haha! Jeg synes Fotballfrue er et dårlig forbilde. Men i alle dager, hvem er du?? Fru Beckham? Mest arrogante jeg har lest på svært lenge.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #50 Skrevet 19. juli 2012 Mulig hun har sin ortoreksi under kontroll og trives. Hun er neppe i livsfare og vil synke ned og ta av 10 kg til. Men dama er ikke ærlig. Å pÅstÅ at hun er normalvektig er løgn. Jeg tror IKKE det er bra at tenÅringer leser bloggen hennes. Livet hennes snurrer kun rundt en akse som handler om klær, hÅr, negler, sko, hunder, trening, lavkarbo og kjæresten. Og smykkesalg. Da bloggen er en butikk hun hÅver inn penger pÅ. Livet har for de aller fleste litt flere fasetter enn som sÅ. Jobb og studier for eksempel. Mange av disse bloggene oppmuntrer unge jenter til Å bli noen luksusdyr som helst ikke skal anstrenge seg noe særlig ut over dagens treningsøkt. Ikke bra! Jeg er helt enig med deg at det ikke er bra for unge tenÅring som som sliter med selvtillit fra før av Å lese slike blogg som denne. Jeg skal være sÅ ærlig Å si at jeg har aldri vært innom bloggen til denne kvinnen og lest, men utifra alle artiklene som er blitt publisert pÅ nettet, mÅ jeg jammen meg si at denne dama ser ikke normal ut. Jeg ville heller kalle det for beinrangel. Det stikker jo ut bein fra kroppen hennes rett under bryst partiet. Det var faktisk slik jeg sÅ ut da jeg var i 14 - 22 Årsalder. SÅ tynn var jeg, men i forhold til denne dama her spiste jeg langt mer enn normalt siden jeg drev med idrett den tida der pluss at jeg hadde skikkelig høy forbrenning. Stoff skiftet endret seg da jeg begynte med p-piller. Da gikk jeg heldigvis opp i vekt, fra beinrangel som jeg var 165 høy og veide knapt nok 45 kg til 52 kg og enda syns jeg jeg var tynn. Faktisk etter at jeg ble gravid med nurket mitt at jeg gikk opp i match vekta, JIPPI Det som er enda mer skremmendes er at modell jentene skal være sÅ tynn til dags. Da jeg var i tenÅrig ble jeg faktisk headhunter til være klærsmodell for en kjede butikk, men takket glatt nei. For jeg nekter Å være med Å spre tynn-idealet. Huff! SÅ all honnør til modellen Kate Upton som ser sÅ fresh ut :) HÅper ungjentene ser opp til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå