Gå til innhold

Fotballfrue: "Jeg er fullstendig normalvektig! Jeg har normal bmi!"

Anbefalte innlegg

Haha! Jeg synes Fotballfrue er et dårlig forbilde. Men i alle dager, hvem er du?? Fru Beckham? Mest arrogante jeg har lest på svært lenge.

Mente det ikke slik ;) Jeg skjønner bare ikke hvorfor hun får så mye interesse, når hun faktisk er helt som oss vanlig dødelige ;) Jeg er helt normal jeg, men det er altså fotballfrua også (om man ser bort fra usikkerheten, perfeksjonismen og ortorexien) ;)

Fortsetter under...

Å saklig diskutere hva som gjør at noen er gode eller dårlige forbilder er en ting, men å snakke dritt om andre, kommentere hvor tynne og stygge de er, og snakke nedlatende om hvordan de poserer på bilder og hvor stygge det får dem til å se ut som enkelte i denne tråden gjør, er en helt annen sak.. for ikke å snakke om du som kommenterer hvor trasig livet hennes er, jeg vil gjerne vite hva det er som gjør ditt liv så utrolig fantastisk! Kan tenke meg du er en sånn som har et heeelt fantastisk liv i statusene dine på facebook, men så går det egentlig ikke så bra.. igjen, skaff dere et liv folkens! Mange av dere fremstår som 13 år gamle usikre og sjalu jenter.

Å saklig diskutere hva som gjør at noen er gode eller dÅrlige forbilder er en ting, men Å snakke dritt om andre, kommentere hvor tynne og stygge de er, og snakke nedlatende om hvordan de poserer pÅ bilder og hvor stygge det fÅr dem til Å se ut som enkelte i denne trÅden gjør, er en helt annen sak.. for ikke Å snakke om du som kommenterer hvor trasig livet hennes er, jeg vil gjerne vite hva det er som gjør ditt liv sÅ utrolig fantastisk! Kan tenke meg du er en sÅnn som har et heeelt fantastisk liv i statusene dine pÅ facebook, men sÅ gÅr det egentlig ikke sÅ bra.. igjen, skaff dere et liv folkens! Mange av dere fremstÅr som 13 År gamle usikre og sjalu jenter.

Hun har selv valgt Å bli en offentlig person og nyter gode penger av den grunn. Hun nyter rikdom ved Å utlevere seg selv.

Og da skal ikke resten av belmen fÅ si sin mening?? For noe fjas.

Gjest <3Barn&Engler<3

Hadde dere i såfall vært saklige når dere ytret deres meninger. Men neida, dere tyr til å håne henne. Ofentlig menneske eller ikke, hadde dere blitt likt å snakket om på den måten dere snakker om henne?

Spiseforstyrret eller ei , hun er et dårlig forbilde.

Grunnen er at hun får andre til å føle at de må "bli sånn" . At de må gå på lav karbo diett, at man Må trene 5 dager i uken med flere økter om dagen. Hun får mennesker til å føle seg dårligere fordi de fleste ser ikke slik ut, vil aldri se slik ut. De fleste får aldri råd til å eie en slik garderobe, sko, hus, etc. De fleste vil ikke få en kul fancy blogg som de tjener 500 000 kr på i året.

Dette er ikke en normal livsstil. Ikke i det hele tatt.

Og mange unge forsøker å strekke seg etter dette "forbildet".

Når det gjelder kroppen hennes så er hun syyyyltynn og ekstremt trent. å hun skjuler ikke akkurat "knokene" sine..

Denne dama bør gi seg. Og jeg synes det er bra at dette blir blåst opp i media. Karoline, som fotballfruen heter, er garantert ei trivelig jente.. Men hun burde revurdere litt.

Dette mener jeg, og min mening gjelder ikke for alle :-)

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3
Spiseforstyrret eller ei , hun er et dårlig forbilde. Grunnen er at hun får andre til å føle at de må "bli sånn" . At de må gå på lav karbo diett, at man Må trene 5 dager i uken med flere økter om dagen. Hun får mennesker til å føle seg dårligere fordi de fleste ser ikke slik ut, vil aldri se slik ut. De fleste får aldri råd til å eie en slik garderobe, sko, hus, etc. De fleste vil ikke få en kul fancy blogg som de tjener 500 000 kr på i året. Dette er ikke en normal livsstil. Ikke i det hele tatt. Og mange unge forsøker å strekke seg etter dette "forbildet". Når det gjelder kroppen hennes så er hun syyyyltynn og ekstremt trent. å hun skjuler ikke akkurat "knokene" sine.. Denne dama bør gi seg. Og jeg synes det er bra at dette blir blåst opp i media. Karoline, som fotballfruen heter, er garantert ei trivelig jente.. Men hun burde revurdere litt. Dette mener jeg, og min mening gjelder ikke for alle :-)

Er enig med deg, men samtidig.

Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelse, om hun har dette, så ser hun ikke at dette blir feil for andre.

Gjest peacock

Om man mener hun er et dårlig forbilde må man vel få lov å begrunne hvorfor? Kan ikke se at det er stygt å gi uttrykk for at man mener en offentlig person, som utstiller seg som treningsnarkoman og helsefanatiker, er et dårlig forbilde for unge jenter? Er jo ikke snakk om å kalle damen en idiot eller å nedgjøre henne.

å si at man tror hun har en spiseforstyrrelse fordi hun holder på som hun gjør, er så tynn som hun er og gir uttrykk for at hun er helt normal er vel ikke det samme som personangrep? Hun er en offentlig person som velger å utstille seg på nettet med stort fokus på akkurat mat og trening og hvor flink og perfekt hun er - da må hun også tåle en tilbakemelding på hva folk mener om det? I hvert fall om hennes blogg potensielt kan være skadelig for unge jenter, for det skaper noen idealer som for de aller aller fleste er helt uoppnåelige. Det er så mye fokus på å være et glansbilde uttatt i dagens samfunn, og presset på de unge blir jo ikke mindre når superbloggerne bare har fokus på hvordan de ser ut.

Gjest <3Barn&Engler<3
Om man mener hun er et dårlig forbilde må man vel få lov å begrunne hvorfor? Kan ikke se at det er stygt å gi uttrykk for at man mener en offentlig person, som utstiller seg som treningsnarkoman og helsefanatiker, er et dårlig forbilde for unge jenter? Er jo ikke snakk om å kalle damen en idiot eller å nedgjøre henne. å si at man tror hun har en spiseforstyrrelse fordi hun holder på som hun gjør, er så tynn som hun er og gir uttrykk for at hun er helt normal er vel ikke det samme som personangrep? Hun er en offentlig person som velger å utstille seg på nettet med stort fokus på akkurat mat og trening og hvor flink og perfekt hun er - da må hun også tåle en tilbakemelding på hva folk mener om det? I hvert fall om hennes blogg potensielt kan være skadelig for unge jenter, for det skaper noen idealer som for de aller aller fleste er helt uoppnåelige. Det er så mye fokus på å være et glansbilde uttatt i dagens samfunn, og presset på de unge blir jo ikke mindre når superbloggerne bare har fokus på hvordan de ser ut.

Om du leser alle innleggene her, så er det ekstremt mange som heller bruker tiden på å rakke ned på henne, enn å BEGRUNNE hva de mener. Vil ikke kalle det saklig, når man skriver at hun er stygg osv.

Jeg skjønner ikke greia med denne tråden her!

Hvorfor er det sykelig å passe på hva man spiser,eller trene hver dag?

Jeg synes det er flott at hun er opptatt av å holde seg iform!!!!

Hun er muligens ganske tynn, men normal BMI spenner seg over mange kg, og dersom hun trener såpass mye, vil muskulaturen gjøre at hun ser tynn ut i forhold til det BMI sier.

Siden hun skriver en slik blogg, vil hun utsette seg selv for mye negativ omtale, og det må hun nesten tåle da. Men det er vel ikke så rart at hun ikke slapper av i alle situasjoner med all peppern hun får!

Jeg synes hun er ei fin jente, om enn ganske tynn i forhold til de fleste, synes ikke på noen måte hun ser syk ut!!!

Når dette er Norges mest leste blogg, hovedsakelig av unge jenter (ikke mennene våres..) så mener jeg det er rett og bra og reagere.

Bloggen bidrar utelukkende negativt når det gjelder å være lektyre for unge jenter.

Jeg hadde tatt en alvorlig samtale med mine døtre om jeg fant ut at de leste denne bloggen fast.

Man skal leite lenge etter noe mer "Hollywood".

Når det er sagt så tror jeg Caroline er ei snill jente.

Men det KAN ikke være sunt å ta så mye bilder av seg selv, trene, posere, shoppe og gå på diett hver bidige dag.

Selv den beste tipper over da og mister gradvis bakkekontakt.

Synes egentlig hele konseptet blogg vitner om en selvforherligende holdning over hva som er sunt å ha.

Javisst er hun tynn. Veldig tynn. Og det er slettes ikke bra dersom unge jenter føler seg oppfordret til å trene hardt 6 dager i uken og spise lavkarbo dersom de leser bloggen hennes. Men nå er hun voksen og bestemmer over sin egen kropp, og syltynne kropper finner man dessverre overalt i media. Det eneste man da kan gjøre er å fortelle egne barn at de er bra AKKURAT som de er når de vokser opp:) For noen andre grunner til å irritere seg over en hvilkensomhelst blogg ser jeg ikke helt poenget med?

VET DERE, jeg syns dere er direkte stygge som kommenterer henne på denne måten.

Hva slags rett har dere til å sitte å slenge drit, ingen av dere har vel rett til å dømme henne.

Jeg er selv 169 og veier 47kg, med BMI på 16.5. Jeg spiser som en hest, tenker aldri over hva jeg spiser. Og jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Vil jeg spise chips, sjokolade, brus etc så gjør jeg det uten at noen andre måltid utgår.

Fortsatt ser jeg ut som en tannpirker!!!

Før jeg ble gravid trente jeg 3 ganger i uken, ikke for å slanke meg, men for å holde meg i form.

Den ene gangen på treningssenter kom det bort en tykk dame og sa: hvorfor er du her, du har ingenting her å gjøre, du må ha BULIMI! Du kan umulig spise noe mat! Jeg svarte: og du ser ut til å spise litt for mye!!!

Den andre gangen kom det bort en litt kraftig jente og sa noe av det samme som dame nr. 1.

Jeg har alltid hatt litt komplekser for å være så tynn. Hvorfor skal vi tynne hele tiden få mas for det. Du er så tynn, sikker på at du ikke har bulimi, får du i deg nok mat. Hva er dette å si til folk. Hvilken rettigheter har dere til å snakke stygt om tynne.

Vil det si at vi tynne kan gå bort til dere med noen kg for mye, kommentere vekten deres og hvor mye dere må spise for å se slik ut???????

Nå er jeg gravid, har gått opp 6 kg og har fortsatt en del uker igjen. Kanskje dere mener jeg har gått opp for lite da, siden jeg er over halvveis?

Tenk dere om, ingen er perfekt og ingen har rett til å henge ut andre mennesker bare fordi de ser litt annerledes ut eller er litt annerledes!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...