alle gode ting er4 Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Magen min er nesten hele tiden i spenn, stein hard, har også mye kraftige kynnere. er i uke 33 nå og kan ikke huske det har vært sånn med de andre svangerskapene. noen som vet hvorfor magen blir som stein?
Lisse_01 Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Er i uke 30, og har det på samme måte. Jeg føler jeg får det i forbindelse med stress og mye aktivitet. På Rolige dager har jeg lite kynnere. Så jeg føler kroppen prøver å si at jeg må slappe av
ÅNA Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Er relativt normalt for fleiregangsfødende...livmor som "trener" før fødselen (livmor er ein muskel). Dermed går som regel fødselsforløpet også hurtigere 2. gang og ved fleiregangsfødsler. (1.gang trenger kroppen lenger tid på å få utvida det som trengs slik at det ikkje blir skader/revner så lett, m.m.) Viktig å puste godt og prøve å slappe av når det skjer. Kjenner stor forskjell på 1. gang og denne....blir nokså sliten av det, men prøver så langt det går å slappe av. Pusteøvelser, yoga, avspenning, hvile....prøv og sjå kva som fungerer for deg....lytt til kroppen så langt det går.
November-spire-79 Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Jeg er førstegangs og har kynnere og steinhard mage av og til. Noen ganger har jeg det på morran.Trenger ikke være sliten for å få det heller.Jeg bør vel se på det som positivt og muligeten for å få en lettere fødsel Synes det er dumt å få det når jeg skal på trening for da får jeg ikke løpt på mølla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå