Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #26 Skrevet 18. juli 2012 Sosionom, miljøterapeut på en kommunal rusinstitusjon. Ligger vel rett i underkant av 200 kr timen + helge/kveldstillegg. Har i overkant av 400 000 i året med turnustillegg, ca 340 000 - 350 000 uten. Jeg har 5 års ansienitet. Ikke fryktelig fornøyd med lønna, men vet at jeg vil stige ganske greit i årene fremover. Jobben går ut på å drifte institusjonen (dvs alt fra vasking, oppussing, kaffeservering +++), pluss at jeg har 4 - 5 klienter jeg er primærkontakt for. Som primærkontakt har du jevnlige samtaler med brukerne, lager planer og følger de opp på det de måtte trenge (rus, helse, tannlege, økonomi, bolig, leilighetsorden, eksterne hjelpetjenester osv).
MrsMilla Skrevet 18. juli 2012 #27 Skrevet 18. juli 2012 Jeg er sykepleier. Medisninering, observasjoner, oppfølging av pasient, utføre prosedyrer, samtaler, stell, tja... Månedslønn er ca 27-28 000 brutto, jobber 75%. Full ansinnitet HATE IT! Da har du streng tatt ikke helt krise lønn heller, når man gjør dette om til 100% har du faktisk ei årslønn på 445000 - 450000. Det er like mye som meg, jeg er økonom og jobber som planlegger innenfor oljebransjen. Ja, men jobber du kvelder, netter og helger og i tillegg helligdager??? Grunnlønna til sykepleierne er IKKE noe å skryte av og det er DEN man må sammenligne med for tilleggene for man for å jobbe når alle andre har fri og de kronene fortjener man jo hvert øre av (selv om tilleggene også er ræva, men...) Uten tillegg er tariffen nå på rundt 385 000 med full ansiennitet....... Og ja, jeg er sykepleier og har skiftet beite.. Jobber nå som veileder hos nav og har 410 000 i året.. Slipper all ubekvem jobbing og det er HEAVEN! Skal aldri tilbake til sykepleieyrket håper jeg!!! Nei, jobber ikke natt, helligdager etc. Det er fordi jeg valgte et yrke der det ikke er spesielt vanlig å gå i turnus etc. altså et veldig bevisst valg - mor mi er sykepleier og husker hvor lei meg jeg ble da hun måtte jobbe julaften. Men det betyr ikke at jeg har luksusarbeidstider og du ikke. Jeg har også ubekvem arbeidstid, bare annerledes enn deg - som jeg var veldig klar over på forhånd. Eksempelvis må jeg innimellom opp fire for å rekke et tidligfly, eller jobbe lange dager med eller uten reise. Og jeg får ikke nødvendigvis mye betalt for dette, får eksempelvis kun betalt for halve reisetiden min selv om jeg faktisk er på jobb. Hoste opp en barnevakt på to dagers varsel siden jeg må på et hastemøte, eller svare på mail og kanskje koble meg opp når jeg egentlig har fri. mens andre dager er rolige og jeg kan møte på jobb halv ni og gå tidlig. Men må innrømme jeg er veldig fornøyd med arbeidstiden min alt i alt. Ja, og så vil jeg tippe jeg har noe høyere studielån enn deg, som gir meg 2500 kr mindre i mnd å rutte med.
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 18. juli 2012 #28 Skrevet 18. juli 2012 Sikkerhetskontrollør ca. 330.000 i året
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #29 Skrevet 18. juli 2012 Barn og ungdomsarbeider i barnehage. 6 år ansinitet og 321.000 i året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå