Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Det har sikkert blitt laget innlegg om dette før, jeg starter ikke denne tråden for å lage noen høy status yrker eller lav status. Alle yrkene er viktige på sin måte for at det skal gå rundt i samfunnet. Jeg har gått barn -og ungdom, men så fant jeg ut at dette er ikke noe jeg vil likevel. Så jeg har lyst å jobbe med noe annet i livet, men vet bare ikke hva... Så da spør jeg dere, HVA jobber dere med? HVILKEN arbeids oppgaver har dere? OG HVA er lønnen på i måneden sånn ca? +++
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Jeg er sykepleier. Medisninering, observasjoner, oppfølging av pasient, utføre prosedyrer, samtaler, stell, tja... Månedslønn er ca 27-28 000 brutto, jobber 75%. Full ansinnitet HATE IT!
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Jeg er sykemeldt nå da, men jobben min er å stå i en styrt cnc maskin og lage deler mest til offshore i ulike metaller ol. Jeg har ingen utdanning innen dette, er også utdannet barne- og ungdomsarbeider og tannhelsesekretær. Oppgavene mine er å lage jigger til å feste delene i, feste deler i maskinen, legge inn program, trykke på start og passe på mens maskinen kjører programmet som lager delen. Må finne rett verktøy og måle og sånn også. .Må avgrade delene etter endt program og ev. pakke dem hvis de er klar for levering. Vet ikke hva mndslønna er, men har 167kr i timen uten verken utdanning, erfaring eller ansenitet. Får godt over 200kr om jeg bare tar fagbrev, men må bytte jobb pga helse ser jeg for meg så det er ikk lenger aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Adjunkt med tillegg i videregående skole. 13 års (?) ansiennitet, inkl lokale tillegg har jeg nå ca 460 000 i året.
LevLandlig Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 Jeg er sykepleier. Jeg reiser rundt og møter pasientene i hjemmet der de bor. I løpet av en dag har jeg tatt blodprøver, skiftet på sår, holdt hånden til en døende mann og trøstet hans kone. Ingen av mine dager er like. Mange er ensomme og har aller mest behov for at noen smaker på kaken de har bakt - støttestrømpene kan vente. Det tar 3 år å bli sykepleier, og som nyutdannet tjener man ca 330 000 i året pluss tileggene for helg og kveld. Jeg stortrives i jobben min og er stolt over å være sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #6 Skrevet 18. juli 2012 Jobber administrativt i et større rådgivningsfirma. Jobber med økonomi og oppgaver rettet mot klienter og interne ressurser. Har to grunnfag fra universitetet, men ingen formell utdannelse utover disse. Har tatt en rekke kurs i etterkant, blant annet språk. Tjener i underkant av 500 tusen, men har gjennom jobben også en del forsikringer mv som er verdt betydelig for meg og familien (helseforsikring, god pensjonsordning, livs-uføreforsikring, reiseforsikring mv)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #7 Skrevet 18. juli 2012 Jeg jobber i butikk, har 171,71 kr i timen, pluss tillegg for ubekvem arbeidstid om jeg jobber kveld eller helg. Jeg har full ansenitet og 4 kr i timen i ansvarstillegg. Har jobbet som butikksjef i mange år, og der ligger varierer lønnen veldig etter størrelse på butikk, omsetning osv, men minst 350.000,- i året pluss bonus bør man ha som sjef.
Miss 84 Skrevet 18. juli 2012 #8 Skrevet 18. juli 2012 Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Tjener 368 000 i året (komunal). ca 16 000 mer i private barnehager
El1 Skrevet 18. juli 2012 #9 Skrevet 18. juli 2012 Jobber i butikk og har 168 kr i timen og tillegg for kveld og helgejobbing. Har endel ansvar og fortjener hvert øre jobber i underkant av 80%
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #11 Skrevet 18. juli 2012 Jeg jobber med markedsføring og webpublisering for en nettbutikk tilhørende et stort privat firma i Norge. Har universitetsutdannelse innen media og jobbet i butikk i noen år. Oppgaver går på å publisere og vedlikeholde produkter på nett samt andre små markedsføringsoppgaver. Stortrives i jobben, selv om det ikke er den best betalte. Tjener 350.000 i året.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #12 Skrevet 18. juli 2012 Jeg jobber med personal, salg og ledelse, har ansvaret for ca 140 ansatte. Jeg har fastlønn på i underkant av 600 000 og i tillegg til dette har jeg bonuser, bil + andre frynsegoder som bra forsikringer, tlf, fri internett osv.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #14 Skrevet 18. juli 2012 Jobber med juridiske problemstillinger i forsikring. Er ikke jurist, har kun enkeltkurs. Tjener ca 620 000 på full stilling.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #15 Skrevet 18. juli 2012 Jobber med økonomi som vikar. Oppgavene er enkle og kjedelige, sitter stort sett kun og registrerer fakturaer (noe som egentlig kunne blitt gjort lett med en scanner ) Har fleksitid og kommer går nesten akkurat som jeg vil. Tjener 200 kr i timen, ett års utdannelse på fagskole og ett par års erfaring som vikar.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #16 Skrevet 18. juli 2012 Er bond. De siste årene har jeg tjent ca 190.000,- i året i snitt. Full jobb og vell så det.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #17 Skrevet 18. juli 2012 Er bond. De siste årene har jeg tjent ca 190.000,- i året i snitt. Full jobb og vell så det. bond= bonde
Mammaigjen<3 Skrevet 18. juli 2012 #18 Skrevet 18. juli 2012 Er sosionom med videreutdanning innen psykisk helse. Jobber som familiehjemskonsulent har ca 415000 i året.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #19 Skrevet 18. juli 2012 Sosionom, miljøterapeut i medleverturnus på barnevernsinstitusjon (dvs ca 10 døgn på jobb pr mnd, resten fri). 400000 i året, alt for lite betalt selv om travle dager på jobben fort gir mye avspasering, fordi man ikke får tatt de 13 timene pr døgn man skal ha passiv tjeneste, og fort sparer opp ekstra fridøgn. Håper å finne en dagjobb med samme betaling, hadde vært fint!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #20 Skrevet 18. juli 2012 Begynner snart som analytiker innen finans. Vet ikke så mye om oppgavene ennå. Første året tjener jeg 450.000 kr i fastlønn og inntil 75.000 kr i bonus om jeg når målene mine. I tillegg får jeg gratis aviser, mobiltelefon, bredbånd og en del forsikringer. Har null ansiennitet, kommer rett fra studier.
MrsMilla Skrevet 18. juli 2012 #21 Skrevet 18. juli 2012 Jeg er sykepleier. Medisninering, observasjoner, oppfølging av pasient, utføre prosedyrer, samtaler, stell, tja... Månedslønn er ca 27-28 000 brutto, jobber 75%. Full ansinnitet HATE IT! Da har du streng tatt ikke helt krise lønn heller, når man gjør dette om til 100% har du faktisk ei årslønn på 445000 - 450000. Det er like mye som meg, jeg er økonom og jobber som planlegger innenfor oljebransjen.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #22 Skrevet 18. juli 2012 Jeg er sosionom og jobber som veileder på NAV. Har 8 års ansinitet og tjener 380 000kr i året. Har nettopp fullført en videreutdanning, så går opp noe i lønn når jeg får levert vitnemål...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 18. juli 2012 #23 Skrevet 18. juli 2012 Jeg jobber med ansettelser av ingeniører, plan over hvilke ansatte som er på hvilke prosjekt, kursing av ansatte og andre HR oppgaver (i et firma i oljebransjen). Tjener ca 420.000 kr i året, og er utdannet statsviter.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2012 #25 Skrevet 18. juli 2012 Jeg er sykepleier. Medisninering, observasjoner, oppfølging av pasient, utføre prosedyrer, samtaler, stell, tja... Månedslønn er ca 27-28 000 brutto, jobber 75%. Full ansinnitet HATE IT! Da har du streng tatt ikke helt krise lønn heller, når man gjør dette om til 100% har du faktisk ei årslønn på 445000 - 450000. Det er like mye som meg, jeg er økonom og jobber som planlegger innenfor oljebransjen. Ja, men jobber du kvelder, netter og helger og i tillegg helligdager??? Grunnlønna til sykepleierne er IKKE noe å skryte av og det er DEN man må sammenligne med for tilleggene for man for å jobbe når alle andre har fri og de kronene fortjener man jo hvert øre av (selv om tilleggene også er ræva, men...) Uten tillegg er tariffen nå på rundt 385 000 med full ansiennitet....... Og ja, jeg er sykepleier og har skiftet beite.. Jobber nå som veileder hos nav og har 410 000 i året.. Slipper all ubekvem jobbing og det er HEAVEN! Skal aldri tilbake til sykepleieyrket håper jeg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå