Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #1 Skrevet 17. juli 2012 Hei, Jeg har den siste tiden gått på dagpenger, men starter i jobb i august. Mannen min og jeg planlegger et nytt barn ila neste år, men selvsagt helst etter at jeg har arbeidet i 6 måneder og opparbeidet meg rett til foreldrepenger. Jeg sluttet på prevensjon for en måned siden i den tro at det ville ta tid før mensen kom tilbake og jeg ville bli gravid. Men nå føler jeg meg gravid.... (har vært gravid før, og merket det tiiidlig) Dersom jeg er gravid nå, vil termin bli i mnd-skiftet mars/april, og jeg vil rekke å jobbe i 6 måneder først. Men hva om barnet blir født noen uker for tidlig? Vil dagpengene jeg har gått på de siste to månedene være med på å gi meg rett til foreldrepenger? Og hvis de gjør det, hva regnes da permisjonspengene av? Jeg har en svært liten sum dagpenger utbetalt siden jeg har vært student, men kommer til å få en relativt høy lønn når jeg kommer i jobb.
Trultetryne Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Dagpenger gir rett til foreldrepenger ja. Jeg ble arbeidsledig og gravid (dårlig kombinasjon...) i fjor sommer og har hatt dagpenger hele svangerskapet. Og nå får jeg foreldrepenger.
vaffeljernet <3 Skrevet 18. juli 2012 #3 Skrevet 18. juli 2012 Gravide som mottar dagpenger og har vært delvis i arbeid i opptjeningstiden har krav på en besteberegning. Dvs at det skal regnes et gjennomsnitt av de beste seks av de ti siste månedene. Dette gjelder bare gravide som delvis har hatt inntekt og delvis mottatt dagpenger.
Trultetryne Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Gravide som mottar dagpenger og har vært delvis i arbeid i opptjeningstiden har krav på en besteberegning. Dvs at det skal regnes et gjennomsnitt av de beste seks av de ti siste månedene. Dette gjelder bare gravide som delvis har hatt inntekt og delvis mottatt dagpenger. Det har jeg fåtr. Har jobbet litt innimellom i svangerskapet. Måtte levere alle lønnsslipper fra de siste 10 mnd sammen med foreldrepengesøknaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå