Gå til innhold

Pappagave etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det har vært diskusjoner rundt dette tidligere, men de har noen ganger blitt litt negative, så jeg håper at denne tråden kan holdes litt mer positiv. Det er tross alt en oppmerksomhet til våre fine menn det er snakk om her! ;) Selv tenker jeg på å lage en liten gave, ikke noe stort, bare gjemme bort noen øl og en liten sjokolade eller noe som han kan slappe av med når jeg og mini er på sykehuset. Vurderer også å kjøpe ei bok med barnesanger og noter - han er flink på gitar :) Noen andre som skal ordne noe, og har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lurt:-) det vil jeg og gjøre for min mann:-) han har tross alt vert gjennom mangt og meget han også disse mnd. Og selve fødselen er jo også en påkjenning for dem. Hva er vel bedre da enn og komme hjem og lade batteriene med noen gode kalde øl (som han ikke har kunnet drikke de siste ukene pga forestående fødsel) og noe godt og spise, før mor og barn kommer hjem fra sykehuset:-) det fortjener de:-) jeg skal jemme en pose med masse godt og si ifra til han når han reiser hjem hvor han kan finne overraskelsen:-)

Skrevet

Så koselig gjort :) Hadde tenkt å kjøpe noen øl her å og lage et kort der jeg skal skriver hvor flink han har vært og vært en støtte for meg som jeg ikke hadde klart meg uten :) Vært meggete til tider... Mennene fortjener absolutt skryt for å holde ut med hormonelle damer :P

Skrevet

Syns min har vært helt fantastisk. Han tar seg av de 3 vi har fra før, hus og hjem. I tillegg til at han lytter og prøver å gjøre det beste for meg.

Men det jeg ville si var, jeg har vært med på fødsel. Og har selv født 3 unger. Syns det å være med var mye værre, ingenting jeg kunne gjøre for mammaen. Ville gjerne tatt riene hennes. Så for våre menn som elsker oss så høyt må det jo være en tøff opplevelse. Selv om premien er fantastisk :-))

Skrevet

Jeg har ikke vært spesiellt hormonell, men han har da vært snill som han alltid er så han får en ganske stor overraskelse av meg når jeg kommer hjem. Han kjøper seg nesten aldri klær og sånt til seg selv, så jeg har handlet fra yndlingsmerkene hans for litt over 3000 kroner. Vi har bryllupsdag etter fødselen så da blir det gave for den dagen også. Har ikke tenkt på å gjemme noe unna som han kan kose med seg her hjemme alene, men kanskje jeg skal gjøre det også... :)

Skrevet

Kjempekoselig ide! :)

Mannen min hadde blitt veldig overrasket om han hadde kommet hjem til en gave :) Men han fortjener det virkelig! For han stiller sånn opp for meg i disse dager <3

Noen øl hadde han helt sikkert blitt veldig glad for...kanskje finne på noe annet i tillegg ;)

Skrevet

Enig i at våre men fortjener en oppmerksomhet! Jeg skal gi min mann 1 års abonnement på favorittbladet. Da får han en gave som varer lenge :)

Skrevet

Jeg lagde klar en kurv med øl, masse godteri,en bok om å bli pappa, favoritt bladet hans og en liten flaske god konjakk. Denne gjemte jeg før fødselen, slik at han kunne kose seg med denne når han kom hjem. Han innrømmet faktisk at han hadde felt noen tårer da han fant den... Hehe! Etter en dramatisk fødsel, fortjente han virkelig denne kosen! :-)

Skrevet

Det var en super ide! :) Takk for tips, det blir nok noe sånn her i huset også :)

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Mannen min er av den teknisk interesserte sorten, så han skal få denne (som jeg har lest gode omtaler av):

http://www.amazon.co.uk/The-Baby-Owners-Manual-Trouble-shooting/dp/1931686238/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1342727307&sr=8-1

Ikke så dyr heller!

I tillegg tenkte jeg kjøpe en pakke verneutstyr på Biltema ( http://www.biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsklar-og-verneutstyr/Verneutstyr-for-oyne-orer-og-munn/Vernesett-3-deler-26361/ ) og pakke inn sammen med en bleie ;) Leste om noen som hadde gjort det på et forum, og synes ideen var morsom.

Ellers blir det kanskje et krus med "Pappa" på, om jeg finner et fint et, og noe å kose seg med når han kommer hjem.. :)

Skrevet
Mannen min er av den teknisk interesserte sorten, så han skal få denne (som jeg har lest gode omtaler av): http://www.amazon.co.uk/The-Baby-Owners-Manual-Trouble-shooting/dp/1931686238/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1342727307&sr=8-1 Ikke så dyr heller! I tillegg tenkte jeg kjøpe en pakke verneutstyr på Biltema ( http://www.biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsklar-og-verneutstyr/Verneutstyr-for-oyne-orer-og-munn/Vernesett-3-deler-26361/ ) og pakke inn sammen med en bleie ;) Leste om noen som hadde gjort det på et forum, og synes ideen var morsom. Ellers blir det kanskje et krus med "Pappa" på, om jeg finner et fint et, og noe å kose seg med når han kommer hjem.. :)

Hihi, den boka har jeg også vurdert, pappen er datamann ;) Har sett den i bokhandelen på norsk, men den er gjerne morsommere på engelsk?

Pappakrus fikk han den dagen han fikk vite at jeg var gravid, hadde det ikke vært for det skulle han nok fått et slikt.

Regner ikke med at noen av mennene forventer å finne en liten overraskelse når de kommer hjem (med mindre de snoker her?!), så samme hva vi koker sammen blir de nok glade :) Jeg har ikke vært et veldig hormontroll selv - tør påstå at jeg har vært ganske så normal - men han skal likevel få igjen for massasjer og handleturer og alt annet han sikkert har tatt seg av som jeg ikke har fått helt med meg. Tror de fleste menn synes fødselen kan være litt vanskelig fordi de nok føler seg hjelpeløse, så da må det være godt å komme hjem til en liten "premie" :)

Skrevet

Samboeren min drikker kun ett par ganger i året.. Og øl drikker han iallfall ikke!!! Det egget med godt han fikk i påsken er nesten like fullt... Ikke no blader som er ønsket...

Så hva skal man da finne på????

Skrevet

Hva med boka 'Verdens beste pappa'? Den ga jeg forrige gang til min mann. En utrolig morsom og enkel bok der det står alt en pappa trenger å vite - graviditet, oppdragelse, barselstårer, bleieskift og mye annet. Vi flirte begge godt da vi leste boka, og i tillegg til å være humoristisk så et den faktisk veldig informativ!

Skrevet

Min drikker heller ikke noe alkohol og har alle pappabøkerne som finnes nesten. Og har selv startet en blogg som han har lyst å ordne til en bok om noen par år.

Så har ikke noe å gi han etter fødselen :(

Skrevet

Forrige gang gav jeg også mannen øl og litt attåt, så han skulle kose seg med, men tror han hadde mye å tenke på pluttselig, så fikk ikke helt tid til å slappe av og kose seg. selv kjøpte han ring til meg, og gitar til seg selv:) for han mente også at vi begge hadde vært gjennom noe stort! så denne gangen tror jeg at jeg skal kjøpe sang bok til gitaren til han, så kan han og lillegutt øve seg på barnesanger på gitaren mens vi er på sykehuset!

Skrevet

Hopper inn fra 2 trimester ;)

Jeg har tenkt å kjøpe litt sjokolade, brus/øl og potetgull til han + en 500 lapp festet med binders på dolly/peppes brosjyre så han kan bestille pizza :) Tenkte å kjøpe en pappa-bok også, men vet ikke helt hvilken enda.

Skrevet

fra 2.trimester her også, etter sist fødsel så hadde jeg hengt på fire hundre på campinmo-pizza, lagt seks øl, En del baby klær som det stod div som elsker pappaen min" verdens beste pappa" og en spill til ps3 jeg vet han ønsket seg, ;) <3 da gråt han når han kom og hadde kjøpt utrolig masse rart til meg på sykehuset. søtingen

Skrevet

Lurte på om jeg skulle kjøpe mannen en gps for å ha i bilen.. Han liker sånne duppedingser, å liker sletts ikke å lese bøker, så den gode tanken om en bok er vel ikke så aktuell for meg! Har prøvd å få han til å lese litt i bøkene jeg har tittet i, men neida!

Skrevet

Så godt å lese denne tråden om disse flotte mennene :) Virker som oftes blir mennene glemt bak alt som skjer(svært naturlig) også har de ikke bryster, så kanskje føler seg litt utilstrekkelig til tider. Min bror ble så glad for en øl og vi menn blad :) så syns det er godt og koselig å høre hva dere finner på til deres menn :) skal jammen huske på dere når vår tid kommer. takk :)

Skrevet

Nå har jeg såvidt startet jakten på småtinga som skal gis til verdens beste far :) Koser meg med det, men det er ikke så enkelt. Likte ideen om et par babysokker med "Jeg elsker far" eller noe lignende på, eventuelt en body, men har ikke funnet noe annet enn "I love dad"-sokker på HM. Skulle gjerne hatt det på norsk, synes det blir litt søtere da. Ellers har jeg sett noen fine bodyer, men disse fungerer heller ikke; vi venter ei jente, og alle jenteklær har bare med mor å gjøre. Føler ikke helt for å kjøpe en blå body med en bil/traktor på heller, bare for å få med ordet "Far". Hvorfor er det så vanskelig? :P Synes egentlig at det er litt merkelig at alle rosa klær har med mor å gjøre, mens blå klær har fars navn på. Han blir vel like god far uansett om han får en sønn eller ei datter, vel?

Så: Noen som har forslag til hvor jeg kan finne søøøte sokker som kan gis til min kjære? :) Har sett litt på nett, men er ikke superflink når det gjelder ebay osv.

Skrevet

H

Nå har jeg såvidt startet jakten på småtinga som skal gis til verdens beste far :) Koser meg med det, men det er ikke så enkelt. Likte ideen om et par babysokker med "Jeg elsker far" eller noe lignende på, eventuelt en body, men har ikke funnet noe annet enn "I love dad"-sokker på HM. Skulle gjerne hatt det på norsk, synes det blir litt søtere da. Ellers har jeg sett noen fine bodyer, men disse fungerer heller ikke; vi venter ei jente, og alle jenteklær har bare med mor å gjøre. Føler ikke helt for å kjøpe en blå body med en bil/traktor på heller, bare for å få med ordet "Far". Hvorfor er det så vanskelig? :P Synes egentlig at det er litt merkelig at alle rosa klær har med mor å gjøre, mens blå klær har fars navn på. Han blir vel like god far uansett om han får en sønn eller ei datter, vel? Så: Noen som har forslag til hvor jeg kan finne søøøte sokker som kan gis til min kjære? :) Har sett litt på nett, men er ikke superflink når det gjelder ebay osv.

Denne siden syns jeg er veldig fin, finner litt forskjellig der og kan bestemme tekst selv : http://rockmybaby.no/.

Veit at de koseklutene er favorittene blant mine barns venninner :)

Skrevet
H
Nå har jeg såvidt startet jakten på småtinga som skal gis til verdens beste far :) Koser meg med det, men det er ikke så enkelt. Likte ideen om et par babysokker med "Jeg elsker far" eller noe lignende på, eventuelt en body, men har ikke funnet noe annet enn "I love dad"-sokker på HM. Skulle gjerne hatt det på norsk, synes det blir litt søtere da. Ellers har jeg sett noen fine bodyer, men disse fungerer heller ikke; vi venter ei jente, og alle jenteklær har bare med mor å gjøre. Føler ikke helt for å kjøpe en blå body med en bil/traktor på heller, bare for å få med ordet "Far". Hvorfor er det så vanskelig? :P Synes egentlig at det er litt merkelig at alle rosa klær har med mor å gjøre, mens blå klær har fars navn på. Han blir vel like god far uansett om han får en sønn eller ei datter, vel? Så: Noen som har forslag til hvor jeg kan finne søøøte sokker som kan gis til min kjære? :) Har sett litt på nett, men er ikke superflink når det gjelder ebay osv.
Denne siden syns jeg er veldig fin, finner litt forskjellig der og kan bestemme tekst selv : http://rockmybaby.no/. Veit at de koseklutene er favorittene blant mine barns venninner :)

Flott, takk for den linken! Kjempesøte kosekluter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...