Gå til innhold

Noen tips til kjapp tillaging av flaske på natten? (helst uten å forlate soverommet ;-)

Anbefalte innlegg

Her begynner ammingen sakte men sikkert å fases ut, og det første som ofres er nattammingen. For å opprettholde en nogenlunde frisk psyke, ser jeg ikke annen råd, dessverre :-(

Nå er jeg et murmeldyr uten like, og hater å forlate senga på natta, så hvis det finnes noen drevne flaskematere der ute som har noen gode tips til hvordan de gjør det enklest mulig med tillagingen, hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Skal sies at tuppa bare er 14 dager gammel, men jeg har vært gjennom dette ammestyret tidligere, og håper jeg slipper å få strenge pekefingre rettet mot meg pga at jeg gir opp så tidlig.

Fortsetter under...

Kok opp vann å ha på termos. En termos med avkjølt vann, og en termos med varmt vann. Usikker på mengden, men trur det er ca 40 cl varmt vann, og 60 cl kaldt vann som blir ca 37 grader. Bare å prøve seg frem. Og tilsett riktig mengde nan så klart.

Lykke til :)

Jeg koker opp vann og tar det på termos når det har rett temperatur. Har ferdig oppmålt pulver på flaska,så bare å helle opp i riktig mengde med vann når han våkner.

Jeg har p[ nattbordet en avent flaske med ferdig oppmålt kaldt vann, for jeg har regnet ut hvor mye ml varmt jeg må ha oppi for og få riktig temp. Så har jeg termosen med varmt og en pulverdispenser med ferdig oppmålt pulver.

Våkner, heller over litt varmt vann i flasken, kjenner det er riktig og heller kjapt i pulver, rist og mat, tar ca 30 sek :)

Jeg har ikke prøvd dette selv enda.. Men har bestillt meg en vannkoker (phillips) med termostat (den kan varme opp vannet til ønsket temperatur). Jeg tenker at dersom jeg har kokt, avkjølt vann klart på denne på soverommet, så varmer jeg vannet til 40 grader når baby vil ha mat. Har pulveret klart, ferdig oppmålt i flasken, og heller på det 40 grader varme vannet - rist - ferdig! Det vil ikke ta mange sekundene:)

Annonse

Den philips vannkokeren er helt super! Hverdagen som flaskemamma blir så mye enklere med den i hus! Anbefales!

Ellers så gjorde vi som de over sier, kaldt i flaska, varmt i termos og oppmålt pulver på dispenser!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...