Gå til innhold

Hjelm når de kjører sparkesykkel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine barn får større fart på den en vanlig sykkel. Når vi er ute å går tur så er jeg nøye med det, vi har flotte gangveier her som er helt rett og gjør at de får opp farta noe alvorlig.

Når de er i gården her er jeg ikke så nøye på det da de ikke klarer å få opp store farta.

Hjelm er greit å forlange syntes jeg, min søster tvinger dog på sønnen, ankel, kne, albue og hand/handledds beskyttelse i tillegg til hjelmen, 10 minutter å få det på han så er han sjelden på mer en 5 minutter før han er ferdig. Når han er hos meg og kun har hjelm tilgjengelig kan han holde på i 30 minutter eller så før han gir seg.

Sikkert litt ubehagelig med all beskyttelse over alt

Gjest Miryks
Kan jo ha hjelm hele tiden da - så er man bedre føre var..? ;) HI

Hvorfor ikke? Rull ungene inn i bobleplast og lås de inn i et bombesikkert rom og hele sulamitten. Hva som enn må til for at du skal få dratt det jeg sa enda litt lengre :)

Du har jo bestemt deg, så hvorfor gidder du å spørre?

Du mener det er hysterisk, resten av oss som faktisk klarer å se hva som KAN skje om ungen raser ned en bakke på en sparkesykkel med perverst små hjul synes ikke det er hysterisk med hjelm.

Små hjul + fart = Skumle greier...

Annonse

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=qn0507g5H_g

Min seksåring begyynner med tricks, og han kjører super raskt nedover bakke på sparkesykkel, virkelig ligger i svingene.

Synest farten de får er avgjørende for hjelmbruk. Men om de har ubrukelige sparkesykler som ikke gir fart, og de starvrer seg avgårde er det jo annerledes.

Har også en fireåring som suser avgårde på sparkesykkel. Hjelm er påkrevd.

Samme med skateboard og rollerblades.

Mine gutter på 8 og 11 år bruker hjelm, de trikser, kjører ned trapper, hopper ned fortauskanter og har en sinnsyk fart nedover bakker o.l. Med de små hjulene skal det ikke mye til før styret vrenger rundt e.l. og siden farten er minst like høy som på sykkel er hjelm en selvfølge.

Annonse

Mine på 7 år og snart 5 år bruker ikke hjelm på sparkesykkel. Det gjør heller ingen andre på feltet eller av vennene deres eller andre i våres familie.

Synes ikke det går så fort da. De løper jo nesten like fort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...