Gå til innhold

Veier 96 kilo og har begynt og gå 12 km hver dag i ukedagene, hvor

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange kalorier ca kan jeg regne med og ha tapt hver dag?? Går i normalt tempo og bruker ca 45-50 minutter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kan egentlig ikke svare deg på det du lurer på, men 12 km på 45-50 min? Da går du veldig fort! ;)

Skrevet

Du må ha et utrolig raskt normalt tempo hvis du går 1,2 mil på tre kvarter...

Skrevet

Går du en mil på 45-50 min så går du ikke da løper du.

Gjest Miryks
Skrevet

..normalt tempo og bruker 45-50 minutter på 12 km? Skeptiiiisk....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er ikke mulig å gå så fort på så kort tid?? Mannen min sykler 1 mil på 20 min....

Skrevet

Ingen som svarer på det hun spør om...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ingen som svarer på det hun spør om...

Kan jo være fordi det er vanskelig å gi et svar når opplysningene ikke kan stemme?

Gjest AnneS
Skrevet

Hvis jeg går ut i fra at du forflytter deg 12 km på litt under en time, vil det si at du løper rundt 14 km/t i gjennomsnitt. Da er du sprek ;) (jeg pleier å holde rundt 10 km/t).

For å svare på spørsmålet ditt, så er det sagt at en person på ca 70 kg forbrenner ca 720 kalorier på 1 time jogging i 10 km/t. Da må du plusse på en god del mer siden du løper mye fortere og er tyngre. Vil tro over 1000 kalorier, uten at jeg er noen ekspert :)

Skrevet

VGs vektklubb har en kalkulator for kaloriforbrenning. Fyller inn hvor lenge du har gått og intensitet, og så får du et anslag.

Skrevet

Er det i det hele tatt mulig for en person på 96 kg å gå 12 km på 45 min? I min verden er det helt umulig.

Jeg går lysløypa her annenhver dag, går i et tempo hvor jeg blir svett og anpusten. Da bruker jeg samme tiden på ca 5 km...

Skal du forflytte deg 12 km på 45 min løper du fort altså, ikke snakk om jogging, men raskt løpetempo.

Går du i 5 km/t i 40 min (ikke rolig gange, men litt tempo) forbrenner du i underkant av 300 kalorier.

Gjest peacock
Skrevet

Tror det er slik at du forbrenner ca 1 kcal pr kg kroppsvekt pr km. Veier du 96 kg forbrenner du 96 kcal på 1 km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...