Gå til innhold

Hvordan løser dere klesproblemene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke i nærheten av å ha fått mage enda, er jo altfor tidlig for det.

Men jeg er oppblåst, og får vondt og blir kvalm av å ha noe som presser på magen.

Er ganske tynn fra før av, så har bare type skinny jeans. De presser for mye på magen, så det gjør skikkelig vondt.

Har en joggebukse, og den har jeg bodd i de siste dagene. Har lett og lett etter fine joggebukser/slacke klær, men finner ingenting!

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte kjøpe myke mammabukser alt for tili pga samme problem som deg... Magen kom raskt etter det.

Skrevet

H&M har fine sorte bukser på LOGG, de er supergode og billige:D

Har brukt de lenge selv, siden strikken er bred og ikke strammer. (sliter med smerter under EL)

Skrevet

tights er behagelige å gå med :) strammer ikke spes heller.

Skrevet

Her ble det mammabukser veldig tidlig, en helt ny komfortverden som åpna seg! ;)

Skrevet

Mye salg på mammaklær på H&M. fikk bukser til 100 kr stykket. Litt tidlig å begynne å bruke dem.

Skrevet

Ja, jeg synes det er veeeldig tidlig å begynne å bruke det nå allerede. Men det er jo ikke behagelig å ha det sånn heller..

Jeg har en sånn logg bukse fra hm, men den strikken er ikke helt god den heller. Er den joggebuksen jeg har ;)

Jeg har sett en superfin løs dongeribukse på hm, men jeg tenkte å vente noen uker med å kjøpe den. Hadde de bare hatt sånne til ikke gravide med strikk i livet, så hadde jeg blitt glad. Men finner det ikke noen steder!

Arg, må vel snart krype til korset, men skal vente til etter legebesøk og evt ul.. Basta! ;)

Skrevet
Her ble det mammabukser veldig tidlig, en helt ny komfortverden som åpna seg! ;)

Hvor tidlig da?

Skrevet

Om du ikke ønsker å handle mammaklær enda kan du ta et hårstrikk å feste i bukseknappen så får buksa en større størrelse uten at du trenger å handle noe nytt ;)

Skrevet

Hvor tidlig da?

Uke 7, etter ultralyd! Hadde kommet inn i en del vanlige enda da, men magen var så ufattelig øm! Nå er jeg i uke 11 og det finnes ikke sjangs for å få trødd på meg vanlige bukser lenger. Fryktelig tidlig, men jeg elsker den voksende magen min, har venta på den i så mange år!! :) :)

Skrevet

Jeg kjøpe min første gravidbukse da jeg var 6 uker på vei med forrigemann :) Magen var oppbløåst og øm, og de vanlige buksene var ikke behagelige lenger. Spesielt når man har en jobb hvor man sitter fremoverbøyd mot en pc, slik at presset på magen blir litt ekstra

Skrevet

Hopper inn fra 2 trimester ;) Jeg var mye mer oppblåst de første 7-12 ukene enn jeg er nå (19+1). Så jeg bestilte meg noen "finere" bukser på Ellos.no (dongri med strech og kant oppe/fremme). H&M buksene blir helt rare på meg, de er stramme rundt magen/hoftene, men som en sekk nedover beina...

Er nå som sagt uke 19+1 og jeg kan bruke Ellos-buksene fortsatt (og sikkert leeeenge). Men hjemme bruker jeg stort sett joggebukse ;) Kjøpte en deilig myk en på BikBok igår, mørk grå, strikk i beina og lite strikk med knyting i livet. Den er lav i livet, men jeg har den da under magen nå ;) Kostet 299, tror jeg skal kjøpe en til, kanskje lysere grå da. Ser såpass okay ut jeg kan tørre å reise på butikken i den :)

Skrevet

Jeg måtte begynne tidlig med mammaklær forrige graviditet.Det er masse fint å få kjøpt,de strammer ikke og er veldig behagelige synes jeg:) handlet på h&m og ellos.. ingen som ser at det er mammabukser..

Skrevet

Måtte finne alternativer til min vanlige bukser rundt uke 20. Nå går det enten i joggebukser (hjemme), tights eller strikk i knappehullet på noen av de vanlige buksene. Siden det er sommer bruker jeg nå mer kjoler og skjørt med strikk i livet, både «vanlige» og mammamodeller. Har gått til innkjøp av en mammabukse på HM, men liker den ikke spesielt godt. Noen av mammakjolene elsker jeg, andre synes jeg sitter litt «sekkete».

Skrevet
Hvor tidlig da?
Uke 7, etter ultralyd! Hadde kommet inn i en del vanlige enda da, men magen var så ufattelig øm! Nå er jeg i uke 11 og det finnes ikke sjangs for å få trødd på meg vanlige bukser lenger. Fryktelig tidlig, men jeg elsker den voksende magen min, har venta på den i så mange år!! :) :)

Ja, det forstår jeg godt at du gjør. Har elsket alle mine voksende mager også :D

Med de to siste har jeg hatt "problemer" med voksende mage fra uke 9, da har jeg ikke kommet inni mine vanlige. Jeg kommer i de nå, men det er så vondt! Har endel arrvev i livmoren, så kan være derfor det er ekstra ømt og vondt så tidlig nå.. Er jo bare i uke 5, så er altfor tidlig for alt.

Skal til lege på fredag, og muligens ul neste uke. Da kjøper jeg vel den første etter det :)

Skrevet

Hei

Jeg bruker masse deilige kjoler (elastiske), tights med vid topp og skjørt med ribb i livet (syr selv, har satt ribb på en del gamle skjørt :D). Er 10 +1, men 2.gangs gravid så magen er ganske synlig.

Skrevet

Ja, jeg er redd for at dette skal vises veldig tidlig. Jeg venter nr 4. og dette er mitt 5. svangerskap... Livmoren har jo vært utvidet endel ganger før så jeg er redd for at den blir fort stor nå også. Vi som hadde tenkt å vente lenge med å fortelle noe. He he.

Er så lenge siden sist at det er endel ting jeg må tenke to ganger på før jeg husker det, men dette er nesten den gangen jeg synes det er mest spennende å være gravid :)

Litt vanskelig med storesøsken da, for de tror jeg bare er lat for tiden. Jeg er så dårlig på morgenen at jeg må ta det veeeldig med ro. Og hormonene har kommet i gang, så jeg er skikkelig hissig også. Gleder meg til å fortelle grunnen til at jeg er så rar ;)

Skrevet
Om du ikke ønsker å handle mammaklær enda kan du ta et hårstrikk å feste i bukseknappen så får buksa en større størrelse uten at du trenger å handle noe nytt ;)

Ja hårstrikk brukte jeg også, langt ut i svangerskapet! Tok en topp/singlet og klippet av toppen så jeg fikk et veldig bredt belte jeg hadde litt nedover buksa så en ikke så at glidelåsen bare gikk halvveis opp. I tillegg dekket det over at toppene ble litt i korteste laget etterhvert.

Skrevet

Jeg måtte droppe de vanlige buksene mine helt i starten av graviditeten. Nå (uke 9 i morgen) bruker jeg mye kjoler og skjørt (skjørt som har strikk i livet). Og så har jeg heldigvis noen litt vide bukser med lav skjæring i livet som funker fint, så har ikke kjøpt noen "gravid-klær" forløpig.

Skrevet

jeg ble også veldig kvalm den første tiden av at buksene satt inntil magen, så jeg fikk låne noe som heter belly band av min svigerinne eller så har jeg lang topp og brettet knappen bak slik at buksa var åpen. Nå er jeg ikke øm lengre og buksene gikk igjen noen uker,men nå er magen kommet for å bli,så knappen blir brettet bak igjen:)

tror jeg skal kjøpe belly belt på ebay! Bare håpe rumpa ikke blir gigantisk slik at jeg kommer inn i buksene mine;)

Skrevet
jeg ble også veldig kvalm den første tiden av at buksene satt inntil magen, så jeg fikk låne noe som heter belly band av min svigerinne eller så har jeg lang topp og brettet knappen bak slik at buksa var åpen. Nå er jeg ikke øm lengre og buksene gikk igjen noen uker,men nå er magen kommet for å bli,så knappen blir brettet bak igjen:) tror jeg skal kjøpe belly belt på ebay! Bare håpe rumpa ikke blir gigantisk slik at jeg kommer inn i buksene mine;)

Har du noen link til Ebay hvor de selger det. Har litt problemer med å finne frem der.

Skrevet

Jeg har stort sett bare stramme klær, så jeg sliter! Ser at barna mine ser veldig på magen min i dag. I dag er jeg ekstra oppblåst og går med tunika og tights. Men det synes jo siden tunikaen er stram! Arg!

Får bare se hvor lang tid det går før spørsmålene kommer...

Klarer ikke å holde magen inne, og siden jeg er så oppblåst er det synlig uansett hve jeg gjør. Har helt flat mage fra før som jeg er veldig stolt av, så derfor har jeg stort sett kledd meg i stramme topper/tunikaer...

Gjest AnneS
Skrevet
Jeg har stort sett bare stramme klær, så jeg sliter! Ser at barna mine ser veldig på magen min i dag. I dag er jeg ekstra oppblåst og går med tunika og tights. Men det synes jo siden tunikaen er stram! Arg! Får bare se hvor lang tid det går før spørsmålene kommer... Klarer ikke å holde magen inne, og siden jeg er så oppblåst er det synlig uansett hve jeg gjør. Har helt flat mage fra før som jeg er veldig stolt av, så derfor har jeg stort sett kledd meg i stramme topper/tunikaer...

Akkurat som meg da :D Jenta mi klapper meg på magen og alt. Og jeg snakker det bort så det ljomer etter :P Gleder meg til de får vite det om en uke eller to (er 11 uker i dag).

Jeg har heldigvis hatt ferie i snart to uker nå, så det har gått i joggebukser her ;) Dongeribuksene kan jeg ha på kun hvis jeg skal korte turer på butikken eller blant folk!

Men nå gikk jeg nettopp inn på H&M og bestilt meg en kjole, en topp, en tights og en dongeribukse, alt fra MAMA-kolleksjonen :) Så nå har jeg hvertfall snart noe å ha på meg når jeg starter på jobb igjen!

Skrevet

Jeg vil anbefale "loose pants" fra Cubus. Disse er geniale! Kan brukes hele svangerskapet, og er veldig greie etter fødsel.

Skrevet

Jeg liker tights og de tynne bomullsbuksene de har på cubus! Ligner litt på alladinbukser, men ikke sånn haremstil i skrittet. Utrolig deilige! Brukte de mye rett etter fødselen og forrige gang.

Ellers er jeg tilhenger av syltetøystrikk og lange singletter over. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...