Gå til innhold

Blødning etter samleie, 6.-7. uke

Anbefalte innlegg

Hei (og beklager alle detaljer i dette innlegget), igår hadde sambo og jeg samleie, og underveis oppdaget vi at jeg var begynt å blø. Det var ikke "litt", som i litt blod på papiret. Det var langt ifra som en mensen, og det var veldig rosa og tynt. Vi avsluttet med det samme, og jeg gikk på do. Jeg blødde litt da også, og enda litt til senere på kvelden, og siste ganga jeg blødde, var det litt mørkere, men det kan være fordi det var litt gammelt blod der, jeg vet ikke... Det siste var også mer slimete, men ikke så mye. Det er vanskelig å si mengden, men kanskje rundt en liten halv kopp tilsammen? Ingen unormale smerter, men helt fra begynnelsen av svangerskapet har jeg hatt litt "menssmerter", litt stikninger og slikt. Jeg har tenkt at dette forhåpentligvis ikke er farlig, men bare ligamentsmerter (eller hva det heter igjen).

Jeg er mellom 6 og 7 uke. Jeg har mistet to ganger før. MA i 2009, BO i 2011. Vi har vært prøvere i nesten 5 år. Jeg har aldri opplevd å blø før, da de andre ble oppdaget ved ultralyd, og jeg fikk utskapning da jeg ikke blødde det ut.

Jeg ringte selvsagt legevakta med det samme, og fikk først snakke med helsesekretæren der, og ho mente det kunne være SA osv, men at ho skulle snakke med legen, og han skulle ringe meg opp igjen. Så legen ringte meg, sa at det godt kunne være det var SA, og at det var ingenting han eller jeg kunne gjøre. Han ville ikke ta meg inn til ultralyd, han nektet å ta engstelsen min alvorlig, og det beste han kunne tilby meg sa han, var hCG måling neste dag, og etter to dager, for å se om dette steg. Sist jeg hadde BO, steg hCG nivået som normalt, så dette er tull for min del, jeg stoler ikke på det. Synker det, eller stiger ekstremt lite, skal jeg tro det, men ikke ellers.

Jeg får oppfølgning av lege og gynekolog, men begge har ferie! Jeg skal ikke til gyn før 9. aug, og hvis jeg har mistet, eller at det er dødt, vil jeg ikke ha det i meg mer! Det føles skikkelig ille å vite/tro at det sterkt ønskede barnet inni meg, kanskje ikke lever, eller er blitt borte. MA'en i 2009 gir meg fremdeles mareritt, da legen ikke tok meg alvorlig i uke 14 når han ikke fant hjertelyd. Jeg hadde ikke peiling den ganga på hva som var normalt, og når han sa alt var i orden, kunne jeg ikke annet enn å tro han (naive meg). I uke 18 viste ultralyd at fosteret døde i uke 4! (Har byttet lege nå, heldigvis).

Så hva skal jeg gjøre? Hvem kan jeg ringe som kan ta meg alvorlig? Jeg har bare lyst til å troppe ned på sykehuset, og si at jeg Må se om det lever ellers får jeg panikk, og det er akkurat det det føles som!

Jeg er så fryktelig engstelig, og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg klarer ikke tenke, handle, eller noe som helst. Jeg føles frosset fast, jeg er så uendelig sliten sånn plutselig, og jeg blir mer og mer sikker på at jeg har mistet/at det er dødt. Jeg takler ikke tanken, spesielt ikke når jeg likevel har et så sterkt håp om at det fremdeles er liv! Følelsene mine er helt kaos, og kanskje det er hormoner, eller kanskje det bare er meg, men det er så ille å ikke vite! Jeg syntes det var vanskelig å vente til 9. aug UTEN blødninga, og nå er det hundre ganger verre å måtte vente!

Beklager for et rotete innlegg, jeg bare buste ut med alt jeg tenkte.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143955059-bl%C3%B8dning-etter-samleie-6-7-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med MA/SA etc, men har litt erfaring med blødning etter samleie. Det har vist seg at jeg har en veldig følsom cervix, og tynne slimhinner i skjeden når jeg er gravid. Så nesten etter hvert eneste samleie så blør jeg litt. Det er stort sett lyserosa, og kan komme litt rett etter samleie, og så kommer restene dagen etter med mørkere farge/evt brunt. Det er ikke farlig, og kommer bare av at slimhinnene er mye tynnere enn vanlig.

Nå vet jeg ikke om det er dette som har skjedd med deg, men det er hvertfall tilfelle her. Nå er jeg 20 uker på vei, men har hatt dette problemet siden jeg fant ut at jeg var gravid. Hadde det samme i forrige svangerskap også.

Håper dette kan berolige deg litt, da det kan høres ut som det er dette som har skjedd med deg og.

I alle mine svangerskap har jeg blødd etter samleie, gir seg ikke før i 2 trimester selv om det hender da også. Slimhinnene blir skjørere pga hormonene og mer blodfylte, så det er ikke uvanlig at et blodkar sprekker og du kan blø litt. I tillegg har jeg også lettblødende livmorhals som knapt tålte at jeg nøys før et blodkar sprakk. Når jeg fikk slike blødninger var det tynt og lyserosa, kanskje litt slimete samme dagen, dagen etter var det mer brunbeige utflod. Gått bra alle gangene :)

Men skjønner godt du blir bekymret når du har ventet så lenge. Du kan evt bestille en privat ul når du er sikker på at du er minst 7 uker på vei, da skulle det ikke være noe problem å se hjertet banke :)

Jeg ringte legen igår, min lege er jo på ferie, men jeg fikk "låne" en annen på legesenteret. Han var veldig hyggelig, og forstod at jeg var engstelig. Så han ringte ned til sykehuset, og jeg fikk time dit imorra! Så da blir det tidlig ul på meg. Jeg krysser alt jeg har for at dette skal gå bra! Har jeg ikke hatt en SA, er jeg likevel redd for at det ikke skal være liv. Denne bekymringen har jo vært der hele tiden, men det er jo enda mer skremmende nå... Jeg vil bare ikke miste en gang til :( Jeg orker det ikke...

Jeg har ikke blødd noe som helst siden mandagen (heller ikke hatt samleie, selvfølgelig), bare litt brune rester, som jo er normalt etter en blødning. Jeg merker heller ikke noe på kroppen om det var en SA, selvom symptomene kan henge igjen 1-3 uker etterpå... Jeg er kvalm som fanken, og igår var første ganga jeg måtte hive meg over doskåla, og de salte kjeksene jeg håpte kunne hjelpe på kvalmen, var ikke lengre i magen min for å si det sånn.

Så nå må jeg bare vente til morgendagen!

Jeg har opplevd akkurat det samme ca. samme tidspunkt. Det kom masse blod etter vi hadde sex, litt utvannet og rosa. Det ble med den ene gangen. Legen sa på kontroll at jeg hadde veldig følsomme slimhinner, for da han tok celleprøve begynte jeg å blø også. Sitter her 24 uker på vei så her var det en uskyldig blødning ;) Krysser fingrene for deg også...:)

Annonse

Jeg blødde også litt etter hver gang jeg hadde sex i begynnelsen av svangerskapet. Er nå 11+6. Første gang fikk jeg panikk. Etter å ha snakket med andre, ble jeg fortalt at det kunne skje pga. slimhinnene. Jeg snakket også med legen når jeg var på kontroll og han mente at jeg ikke skulle bekymkre meg så lenge det ikke var en blødning som vedvarte over tid.

Jeg ringte legen igår, min lege er jo på ferie, men jeg fikk "låne" en annen på legesenteret. Han var veldig hyggelig, og forstod at jeg var engstelig. Så han ringte ned til sykehuset, og jeg fikk time dit imorra! Så da blir det tidlig ul på meg. Jeg krysser alt jeg har for at dette skal gå bra! Har jeg ikke hatt en SA, er jeg likevel redd for at det ikke skal være liv. Denne bekymringen har jo vært der hele tiden, men det er jo enda mer skremmende nå... Jeg vil bare ikke miste en gang til :( Jeg orker det ikke... Jeg har ikke blødd noe som helst siden mandagen (heller ikke hatt samleie, selvfølgelig), bare litt brune rester, som jo er normalt etter en blødning. Jeg merker heller ikke noe på kroppen om det var en SA, selvom symptomene kan henge igjen 1-3 uker etterpå... Jeg er kvalm som fanken, og igår var første ganga jeg måtte hive meg over doskåla, og de salte kjeksene jeg håpte kunne hjelpe på kvalmen, var ikke lengre i magen min for å si det sånn. Så nå må jeg bare vente til morgendagen!

Lykke til! Høres ut som alt i aller høyeste grad er i orden. Tipper at du og har skjøre slimhinner/lettblødende livmorhals. Var sånn med meg og, som en annen skriver her, at det merkes godt ved celleprøver, da det er vanskelig å få en ren prøve siden jeg blør så lett.

Årh, jeg blir sÅ sinna pÅ sykehuset! Jeg var hos legen idag, og han ringte ned til sykehuset for Å ordne time til imorra til meg. Det var egentlig allerede i orden, men jeg hadde ikke fÅtt noe klokkeslett enda. Men da var det ei annen dame pÅ vakt enn ho som hadde ordna det sÅ greit for meg, og ho NEKTA Å ta meg inn! Legen ble skikkelig irritert, og nÅr han la pÅ, kalte han dama ei geit (jeg mÅtte jo bare le, for jeg tror han forsnakka seg, og han unnskyldte seg med det samme. Han er veldig gammel, og det gjorde det hele enda mer komisk). SÅ nÅ vet jeg ikke nÅr jeg fÅr time til ultralyd, venter spent pÅ telefon fra sykehuset.

Tenkte jeg skulle oppdatere litt. Sykehuset ringte meg verken i forgårs eller igår, så igår ettermiddag ringte jeg ned til dem og spurte når de hadde tenkt å gi meg time... Men de hadde ikke engang fått med seg at de skulle ringe meg av en eller annen grunn... Så var det litt av en sjau, hvor ho jeg snakka med, måtte ta telefoner rundt til flere andre personer for å forhøre seg litt, og såååå, helt til slutt, fikk jeg time hos dem! Så jeg skal inn på tirsdag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...