Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Vi skal pusse opp kjøkkenet, og da må vasken og oppvaskmaskina flyttes på. Nå kommer vannrørene ut fra veggen i skapet under vasken, men på nykjøkkenet har vi tegnet inn vask og oppvaskmaskin slik at rørene kommer ut fra veggen midt i mellom disse, der vi skal ha en skuffeseksjon. Er det vanskelig å få det til å fungere? KOmmer uttaket til å bli skjult bak skuffeseksjonen eller må vi flytte vannuttaket? Og er det stor jobb for en rørlegger å flytte på det? Rørene kommer som sagt ut fra veggen, som er skillevegg mellom oss og naboen (tomannsbolig). Håper noen her inne kan litt mer om dette enn meg - jeg er helt blank... ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Vannrørene kanjo legges under kjøkkenskapene, bak lista? Ikke noe stor operasjon det. Du kan mer eller mindre glemme å legge opp rør til et nytt sted, da du å ha platene av og legge nytt oplegg. Det siste der blir dyrt. Men å forlenge rørene under skapene er ikke en stor sak, ikke glem du også m ha avløpsrør. Bet det er vanlig når man lager nytt kjøkken, å ikke bevege seh fryktelig langt unna tidligere vannrør. Vi gjorde ikke det, men det var annerledes, et gammelt hus som vi totalrenoverte med nytt alt.
Gjest @---;- Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Som hun over her skriver så har du mulighet til å forlenge vannrørene. Så problemet ligg ikke her. Avløpet derimot vil dere få problem med. Det skal ha en viss helling for å unngå å tettes. Så dette kan du ikke legge under innredningen. Her må du nok rive gulv/vegg avhengi av hvor avløpet går for å få flyttet det. Som du da sikkert forstår så er dette en kostbar affære. Men, anbefaler deg å ta kontakt med rørlegger for kompetent vurdering og kostnadsoverslag. Men, hadde jeg vært deg hadde jeg heller lett etter en løsning der vask var på den opprinnelige plassen. Lykke til med nytt kjøkken...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Takk for svar!!! :-) Det er bare 50 cm ca vi skal flytte det, og skal jo opp med gammelgulvet så vi får se - får en rørlegger til å komme å se tror jeg. Det er jo noe som sier at det skal være 80 cm benkeplate mellom steketopp og vask så det er ikke bare å begynne å flytte om på det heller. Vanskelig med kjøkken... ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Om du bare skal flytte det 50 cm er det uproblematisk både med vannrør og avløpsrør. Ville faktisk ikke giddet brukt rørlegger på det i det hele tatt. Du kjøper fleksible slanger og setter det til selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå