Gå til innhold

Hva er deres beste råd og tips ved "sutteslutt"??

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter som er slutta med smokken, men klarer ikke finne roen lenger når hun legger seg. Senga og det å ta kveld har alltid vært positivt for henne, men nå vil hun ikke gå å legge seg når det er tid for det (ja, hun er forberedt, stelt, blitt lest forosv). Leggerutinene er som før, men når hun legger seg finner hun ikke roen. Turner og styrer i senga til hun finner ut at hun skal stå opp. Noen ganger blir hun så fortvilt at hun begynner å skrike/hyle og da vekker hun lillebror som sover på samme rom. Det er 3 uker siden vi hadde "suttesluttritualet", men enda klarer hun ikke sovne selv. Hun gråter hvis hun må være alene, enten "jeg får ikke sove alene" eller "jeg får ikke til å sove". Mange kvelder har klokka blitt 23 før hun har sovnet, og så er det på'an igjen kl 08.

Hun har fått et bilde av meg og papsen som henger ved senga (minne henne på om at vi passer på henne), men forløbig hjelper ikke det heller. I dag sovna hun faktisk kl 20 (normal tid før var 19), antakelig for at hun var så sliten av å ha grått en stund..

Har dere tips? Hun savner ikke sutten, men klarer altså ikke finne "roen" når hun legger seg.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...