mammatil 2<3 Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 noen som har født før som vet hvilken fødestilling di skal ha neste gang eller kansje hvilken du ikke vil ha ijenn??)
Gjest MMJ Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Har ligget på rygg 2 ganger, følte det var greit der og da. Hadde så vondt vet ikke om jeg hadde klart noe annet
Sandana94 Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Vet ikke om det er reknet som fødestilling om det ikke er under pressrier, men under riene i åpningsfasen fikk jeg beskjed om å prøve å sitte på huk i senga og lene meg over ryggen på senga for å få litt hjelp av tyngdekraften. Ikke vet jeg hvorfor, men DET var helt jævlig. Var så forferdelig ubehagelig og vondt, så jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Under pressriene prøvde jeg først på liggende på sida, og det gikk igrunn ganske greit. Men byttet til å ligge på ryggen, da de måtte ta vakuum. Men følte jeg kanskje klarte å bruke kreftene litt bedre på ryggen! Så neste gang tror jeg at jeg holder meg til ryggen ja
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Før pressriene kom forsøkte jeg også å stå på alle fire, det var HELT uaktuelt, så jeg havnet på ryggen igjen jeg og. Lå litt på siden, det var greit, men det var fryktelig vondt å bytte stilling, så til slutt ble det som sagt ryggen. Synes det var veldig greit å presse i den stillingen
Barn 4 :) Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Første gangen lå eg på ryggen, andre gangen lå eg på sida... var heilt grei begge gangene... får ta de som de kommer
Netti*** Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Liker å sitte i senga. Liker det ennå mere etter å ha lært at norske mødre revner så i fødsel fordi de legges ned på ryggen. I 2006 hadde 5 sykehus her i Norge besøk av Finske jordmødre og gynekologer fordi finske mødre har en voldsomt lavere statistikk på å revne under fødsel. Så jeg har blitt heist opp til sitte stilling. Og alt har gått helt topp. Har prøvd å stå på alle fire eller sitte på huk men sverger til senga og sittestilling.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 To ganger på rygg til no. Kun med pyntesting :-) Hadde det for vondt til å klare noke anna stilling...
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Denne gangen vil eg forresten prøve å henge over senga, men tar det veldig på sparket...
Anina Skrevet 17. juli 2012 #9 Skrevet 17. juli 2012 En gang på alle fire, gjør ikke det igjen,,, Gangen etterpå lå jeg på rygg og satser på at det blir det denne gangen og, men hva vet jeg? Tar ting som det kommer:-)
krille Skrevet 17. juli 2012 #10 Skrevet 17. juli 2012 Jeg har endt på rygg i halvveis sittende stilling med begge jentene mine. Sist prøvde jeg å henge over sengeryggen, men det var forferdelig vondt å bytte stilling og ikke ei behagelig stilling å presse i syntes jeg. Har blitt klippet i mellomkjøttet med begge, og da tror jeg jordmor har best kontroll i liggende/halvsittende posisjon. Vil heller klippes enn å revne ukontrollert. Har grodd helt fint og selve klippet har jeg ikke kjent noe til for de bedøver lokalt der nede. Har holdt meg stående, gående og litt liggende på sida under åpninga, og det har fungert greit.
.Lillemy. Skrevet 17. juli 2012 #11 Skrevet 17. juli 2012 Jeg lå på rygg med beina i benholdere, gutten ble tatt med vakuum, så hadde ikke noe valg. Hadde bekkenløsning, og denne fødestillingen var ikke noe god for bekkenet, klarte nesten ikke og gå på 7 dager, måtte ha hjelp til alt.. Denne gangen tenke jeg og sitte på kne og henge over sengeryggen, men hvem vet?, tar det som det kommer, planlegger ikke :-)
Nurse77 Skrevet 17. juli 2012 #12 Skrevet 17. juli 2012 Blander meg inn fra annet forum her: Har født 2 ganger og begge gangene lå jeg på rygg, ikke helt flatt, men nesten. Ved siste fødsel fikk jeg beskjed om å trekke til meg beina da jeg presset da han ville komme fortere, og det gjorde jeg med suksess. MEN i og med at jeg hadde bekkenløsning (mild type, men allikevel...) så ble jeg ikke gangfør etterpå. Bekkenet utvider seg når man trekker til seg beina og det er jo vel og bra i og med at en unge skal ut, men ikke bra for et halvdårlig bekken. Det kom seg litt etter litt den første uka, så var ikke helt handicappet, men kjedelig å måtte krype...;-) Husker da dattera jeg hadde fra før var på besøk første ettermiddagen: hun var med pappaen og skiftet bleie. Jeg skulle gå på badet til de, men endte opp i krypende stilling og møtte dattera mi utenfor badet (vi var liksom like høye da). Husker hun så meget rart på meg!!;-) liksom litt sånn:mamma, hva gjør du nede på gulvet??! Dette var en digresjon, men men :-)
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 17. juli 2012 #13 Skrevet 17. juli 2012 Sittende med nr 1. Lå egentlig på rygg, men satte meg opp når hun skulle ut. Med nr 2 så lå jeg på siden. Sku gjerne ha satt meg mere opp.... Men han kom så fort og jeg fikk ikke til å snakke mellom riene :-/ Nå ventes nr 3. og jeg tar det som det kommer! Med begge barna har jeg vært mye ute å gått under åpningsfasen. Klippet med nr 1 ( uten bedøvelse) Revnet med nr 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå