Gå til innhold

Ånei! MÅ jeg ha ks igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bestemt meg for naturlig fødsel denne gangen, og så veldig frem til det. Men nå har jeg lest at 2 ks = 3 ks...

Noen som vet om dette stemmer? Livmor kan visst revne ved rier.. *grøss*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke de tillater deg å føde vaginalt etter 2 keisersnitt..

Er Ks så galt da? jeg var kjempefornøyd med den løsningen.

Skrevet

Det har jeg også hørt... Men kanskje lurt å spørre legen?:)

Skrevet

2 KS= 3 KS ja! Samme hos meg... Men det er heeeeelt greit ;)

Skrevet

jeg har bare hatt ett KS men fikk beskjed om at skulle jeg ha en til så måtte jeg nok ha KS neste gang å, det første KS var veldig stygt sår på etterpå og må gjøres noe med. og har masse sammenvoksninger som di skal ordne med etter neste KS. noe med netting hvis jeg husker rett.....

Skrevet

Huff, ja. Synes det er fælt. Man er jo ikke menneske etter ks. Etter en fødsel går det ganske fort før man er seg selv igjen, etter ks tar det laaang tid..

Ja, ja. Det som skjer det skjer.. Har sammenvoksninger jeg også, så kanskje det kan bli positivt med ks.. *Overbevise seg selv*

Skrevet

Men er det sånn selv om det er veeeldig lenge siden forrige ks?

Om det er den minste lille fare ved naturlig fødsel, eller risiko for at jeg må legges i narkose for hastesnitt, da er valget enkelt egentlig..

Hadde bare håpet på naturlig fødsel hvor jeg kunne være hjemme lengst mulig og ha minst mulig smertelindring..

Skrevet

Men er det sånn selv om det er veeeldig lenge siden forrige ks?

Om det er den minste lille fare ved naturlig fødsel, eller risiko for at jeg må legges i narkose for hastesnitt, da er valget enkelt egentlig..

Hadde bare håpet på naturlig fødsel hvor jeg kunne være hjemme lengst mulig og ha minst mulig smertelindring..

Jeg skjønner deg, men det er en liten fare for livmorruptur etter to KS. Livmoren har da en svakhet i seg der den er skåret i, selv om det er lenge siden, og det er ikke sikkert den kan tåle riene. Om den faktisk skulle revne, så er det meget stor fare på ferde, både for deg og barnet. Så du må nok slå deg til ro med at et tredje KS vil finne sted. Uansett, klem til deg fra ei i samme situasjon.

Skrevet

Tusen takk Bonanza :) Etter å ha tenkt og tenkt i hele natt, så har jeg slått meg til ro med dette.

Snakket med mannen også, og han er helt enig. Jeg er bare nødt til å gå igjennom ks denne gangen også.

Det viktigste er at alt går bra, og noen sjanser vil jeg ikke ta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...