Gå til innhold

HJELP! Skal jeg regne meg selv som "ikke gravid" ?

Anbefalte innlegg

Frustrert, forvirra, glad, usikker, skuffet... og sikkert mange andre ord kan beskrive min hverdag nå for tiden.

Rundt ikm-dagen (både før og etter) tok jeg 4 tester, som viser en svaak strek, tr kom når hun skulle, men alikevel fikk jeg svaaake streker.

Så tenkte jeg at i dag må jeg vel få et skikkelig svar. Men neida.. er 18 dpo i dag, men fremdeles kom denne svake streken. 5 tester på rad, og 3 forskjellige merker. (A1, Docmorris og RFSU)

Skal jeg regne meg som "ikke gravid"?

Burde ikke streken ha vært sterkere i dag hvis jeg hadde vært gravid?

post-848777-0-16834700-1342442471_thumb.jpg

Vanskelig å få med streken på bildet, men den er det, men er veldig svak.

hjelp...

Fortsetter under...

Jeg regnet med at jeg ikke var gravid siden tr kom, men så var det de for**** strekene som var der! Tenkte det kunne være skyggestreker, men har aldri opplevd det før, og nå på 5 tester på rad?

Kjemisk graviditet, kanskje? Eller skyggestrek? Hmmm...

Gjest Trulte med to små
Stakkars deg, husker jeg var nybegynner... Du er ikke gravid nei :)

Hvordan kan du si at hun IKKE er gravid da? Alle ser vel at den streken er svakt rosa?

Syns bare det var et litt for bastant svar da testene ikke burde gi noe som helst utslag om der ikke er eller har vært "noe" på gang.

Annonse

ja, jeg kan ikke si annet enn at jeg ganske forvirret! :P Er en digital test på tur, kommer sikkert i mrg eller overimrg, så da får jeg det svart på hvitt :) Men trodde at i dag burde den enten vise en sterk strek eller ingenting, slik at jeg kunne slappe av litt, uansett resultat! Skal ikke være lett, dette :P

Og tusen takk, LYKKE!

Forvirret hadde jeg også vært! Jeg vil likevel stikke fingeren i jorden og si at om du hadde vært gravid, så hadde testenes farge økt i styrke. Hcg hormonet øker veldig raskt, og du ville kunnet se enorm forskjell på to positive tester tatt med fire døgns mellomrom i den første tiden av en graviditet.

Om jeg var deg ville jeg gått til legen og tatt blodprøve. D<ermed får du et nøyaktig svar på hcg-konsentrasjonen i blodet ditt. Har muligens vært en kjemisk graviditet.

Lykke til, og hold oss oppdatert!

Annonse

Jeg skjønner godt at du er forvirret! Jeg fikk streker som den der på lørdag. Nesten ikke synlig på torsdag.

I dag knall rosa.

Det var billigtester da, cb og docmorris var litt sterkere på lørdag.

Vet du når du hadde el? Noen har jo veldig lav hcg økning. Du vil egentlig aldri få et svar av å gruble, ta deg en tur til legen :)

Og om den digitale viser ikke gravid, ta deg en tur til legen likevel, den trenger litt mer hcg.

Lykke til :)

.. en ting til, etter mange rare tester tok jeg stoppeklokke på mobilen da jeg testet. Sjekket ikke testene etter max tiden var gått ut. Da er du ihvertfall sikker. Og alle tester har forskjellig maxtid :) Bare et tips :)

En digitaltest er på vei :) jeg har tatt tiden, og 4 av 5 kom før tidsfristen. Var faktisk den med sterkest strek som kom etter tida. El-testen var positiv 28-29 juni, så rundt da? Tror kanskje jeg må ta meg en tur til legen, ja.. Kjenner jeg meg rett, så vil jeg gruble selv om man får et svar på den digitale :P

Sinnsykt spennende. Hm. Det er rart, for testen på bildet er unektelig positiv. Men så er det dette meg at testene dine bare er så svakt positive så mange dager på rad. Jeg hadde dødd litt av spenning og forvirring. Sukk. Håper det er noe mystisk med sein hcg produksjon og at du faktisk er gravid. Spar den digitale til morgenurin! Og ring lege!!!

Hei, ikke gøy med slike tester nei, ring legekontoret å si at du skal komme inn å ta en hcg blodprøve, så blir du sikker:-) Ikke alle som har masse hcg i urin, så kan lønne seg å ta blodprøve. Masse lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...