Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Jeg hadde selskap i helgen. Innerst i kjøleskapet hadde det blitt stående en kartong med fløte og en boks med rømme. Fløten gikk ut på dato for 2 uker siden og rømmen i mai en gang. Disse brukte jeg i sausen. Det fungerte fint. Fløten var sur, men ikke dårlig ellers og rømmen virket helt vanlig. Var det ekkelt? Sausen ble virklig god.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Ting kan holde seg forbausende lenge, men synes det er litt uansvarlig å bruke sååå utgåtte varer når du skal ha gjester! Du kunne risikert å matforgifte alle i selskapet..... De har liksom ikke noe valg når du har bedt dem på mat, annet enn å spise. Ikke alltid man merker det på lukten heller når mat er skjemt... Bedre at du bruker deg selv som eneste prøvekanin i fremtiden
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Er det egentlig noe som kan være farlig med gamle meieriprodukter som kokes?
camosilla Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 Ser ikke noe galt i å bruke rømmen, men fløten råtner faktisk. Melkeprodukter blir ikke sure som i gml dager de råtner. til info...
VinterSol+2 Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Det går helt fint det, så lenge det ikke hadde blitt dårlig, liksom. Fløten kan jo skille seg, og den blir ikke -like god- som den ville vært men god i saus feks.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Ser ikke noe galt i å bruke rømmen, men fløten råtner faktisk. Melkeprodukter blir ikke sure som i gml dager de råtner. til info... Jeg luktet og smakte selvfølgelig på fløten for å sjeke at den var ok. Den var ikke råtten, men om den hadde vært det, hadde det da vært frlig så lenge den ble kokt? HI
camosilla Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 nei det er IKKE farlig. Mamma har brukt super gammel melk i vafler og brød og vi har aldrig merket noe. Sålenge det ikke lukter vondt av det er det vel bare å bruke, for mamma bruker det det lukter vondt av også det ville ikke jeg gjort da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå