Gå til innhold

Noen som har/hadde fødselsangst ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg så innmarri til fødselen,

jeg er rett og slett livredd,

med nr 1 så gledet jeg meg bare,

og alle sa jeg hadde drømmefødsel med henne,

men selv så opplevde jeg smertehelvette og at ingenting gikk som jeg hadde planlagt...

skremmende og ikke ha kontroll over sin egen kropp..

Jeg tok opp dette med jordmoren min, hun har sendt inn et brev til fødeplassen min, der jeg fødte sist.

Og jeg skal på en samtale nedpå der.

men vet noen hva samtalen går ut på?

hvis jeg bare skal fortelle hvorfor jeg er redd så føler jeg ikke at det kommer til å hjelpe på noe vis..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måte gruer meg noe siiinnsykt til fødsel , men jeg er bare 15 uker så det er lenge til , tør ikke tenke på det en gang ! Men jeg husker fra sist at jeg gruet meg så mye men på slutten så var jeg såååå diiiger at jeg bare ville ha babyen ut :) vi får håpe det er sånn denne gangen og :)

Skrevet

Sagt i beste mening uten å være frekk, forståsegpå, eller troll: den beste fødeplanen må vel være å ikke ha en plan. Synes jeg ser oftere og oftere at damer har fødeplaner, gjerne side opp og side ned om hvordan de vil at fødselen skal foreløpe. Det er bare at det er umulig å planlegge, mener jeg da, noe som er så uforutsigbart. Det beste må være å gjøre det du føler er rett der og da. Min eneste forventning til fødselen var at det ville gjøre vanvittig vondt, så vondt som jeg aldri har opplevd før, å at jeg skulle spørre om epidural med en gang;-) Epidural fikk jeg ikke, vondt gjore det, men personlig syntes jeg salmonella"angrep" var verre. Er klar over at vi alle er forskjellige, og det aksepterer jeg selvfølgelig, men dette med å ha en plan over fødselen....mmmm...det tror jeg er å legge opp til problemer for seg selv. Til tross for styrtfødsel, katastrofesnitt på siste verset og en unge på intensiven i to uker ser jeg ikke mørkt på en fødsel til. Så vil tiden vise om jeg er så heldig:-)

Ønsker deg så mye lykke til, håper det ordner seg for deg:-)

Skrevet

Jeg føler med deg!! Jeg har ett barn og tørr nesten ikke bli gravid igjen pga fødselen.. Forferdelig følelse.. Jeg har så lyst på en til.....

Jeg ønsker deg masse lykke til<3 Varme klemmer!

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg, nå med andremann har jeg fått keisersnitt 14 august. Jeg må si hele graviditeten har vært en mye mer positiv opplevelse enn sist på grunn av dette, jeg slipper å ofre fødselen en tanke.

Skrevet

Jeg hadde angst før. Men nå 2,5 mnd før termin er jeg klar som et egg.

Ja, det blir vond. Men det klarer jeg.

Sånn tenker jeg. Det som skjer det skjer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...